Welk framework? Op zoek naar suggesties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Milena J

Milena J

26/02/2018 20:30:50
Quote Anchor link
Suggesties gevraagd:

Dag allemaal,

Ik ben bezig met het uitdenken van een bijleswebsite voor een school waarbij je snel een bijlesgever kunt vinden. Echter, ik ben onvoldoende thuis in de PHP om dit volledig wat betreft het backend gedeelte uit te denken. Daarom hoop ik dat jullie me op het goede spoor kunnen brengen.

Hoe zouden jullie het volgende backend structureren? En in welk framework?

Globaal de structuur:

- Homepage met search bar/filters: postcode invullen + kies vak uit dropdown menu
- Search resultaten met bijlesgever profielen en extra mogelijke filters
- Bijlesgever profiel met info, reviews en neem contact op formulier (send to email)
- Sign up als bijlesgever pagina profiel
- Admin dashboard om bijlesgever profiel te activeren met overzicht van alle bijlesgevers en alle leerlingen
- Bijlesgever dashboard met profiel info en persoonlijke info
- Leerlingen dashboard met voortgang van bijlessen
- Paar losse info pagina's

Dank is groot!

Gr, Milena
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:52:55
 
Michael -

Michael -

26/02/2018 21:12:15
Quote Anchor link
Dit idee hadden wij ooit ook. Als je nog een domeinnaam zoekt; bijleslink.nl en bijles.link bied ik bij deze te koop.
Wat voor framework/CMS je gebruikt is niet zo belangrijk. Heb je ergens al enige ervaring mee?
Er zijn een legio frameworks, maar het is een kwestie van smaak. 13 PHP Frameworks to Help Build Agile Applications
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/02/2018 22:53:48
Quote Anchor link
Tja vraag een Opel rijder welke auto hij zou kopen... niet verbazingwekkend als deze met een voorstel voor een Opel komt.

Ik zou dus zeggen Symfony met easy admin bundle of met sonata admin bundle.

Symfony heeft wel een steile leercurve, maar als je er in bent dan ga je niet meer weg ;-)

Andere zullen waarschijnlijk met bijvoorbeeld CakePHP of Laravel framework aankomen..
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/02/2018 12:08:42
Quote Anchor link
De eerste vraag is wat je zoekt in een framework.
Symfony en Laravel zijn beide zeer complete frameworks. (Net zoals Zend Framework maar dat zie ik de laatste tijd weinig langs komen)

CodeIgniter, CakePHP en Slim zijn frameworks die een stuk kleiner zijn. Dit maakt het soms overzichtelijker maar zorgt er vaak ook voor dat je meer zelf moet doen.

Zoals Frank aangeeft is het ook een kwestie van smaak en voorkeur. Bekijk de verschillende frameworks eens rustig, test een klein stukje en kijk wat je met de geboden opties al kunt oplossen. Uiteindelijk kun je dan een keuze maken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/02/2018 17:38:57
Quote Anchor link
Hierbij lijkt de afslag dat dit zelf gemaakt zou moeten worden al te zijn genomen?
Heeft de topicstarter al gekeken naar reeds bestaande producten of oplossingen?
En om de knuppel dan toch in het hoenderhok te gooien, waarom zou je hier een framework voor gebruiken? Te meer als iemand aangeeft onvoldoende thuis te zijn in PHP. Ik zou dit dan eerder laten doen dan het zelf proberen te maken denk ik.

Over de structuur: in plaats van e-mail is het wellicht handiger om een soort van intern berichtensysteem te hebben, zodat je alle/meer administratie/correspondentie binnen het systeem houdt? e-mail kun je nog steeds gebruiken voor notificaties over deze administratie/correspondentie. Het ding met e-mail is dat daar dan de automatisering een beetje ophoudt, het enige wat je met e-mail kunt doen is terugverwijzen naar het systeem waarmee (in eerste instantie) gewerkt (zou) moet(en) worden, en misschien is het dan handiger dat dat werk direct in het systeem verzorgd wordt waarbij e-mail enkel een geheugensteun vormt. M.a.w. ik zou het systeem zo opzetten dat het niet afhankelijk is van e-mail (enkele uitzonderingen daargelaten uiteraard, zoals activatie van accounts et cetera).
Gewijzigd op 27/02/2018 17:55:05 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.