welke browser?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Leo

Leo

21/05/2006 12:23:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik zoek een klein scriptje voor bovenaan me pagina wat het browser checked, en deze dan een andere style sheet geeft, ik ben namelijk nu haast klaar met firefox en ie goed te krijgen echter lukte dit niet in 1 sheet dus heb ik er maar 2 gemaakt.

Ik weet dat het script simpel is alleen ik kan er even niet op komen.

Bvd

Mvg leo
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 17:17:40
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:27:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// Dit geeft de browset van de bezoeker weer
$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
?>
 
Leo

Leo

21/05/2006 12:33:00
Quote Anchor link
ik moet dus hebben dat hij kijkt wat de gast heeft, dus IE of FireFox, als hij IE heeft selecteerd die IE.css en anders FF.css

Ik heb het vaker gezien hier op het forum..
 
Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:34:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<SCRIPT type="text/javascript" language="Javascript">
<!--
browserName = navigator.appName
if (browserName == "Netscape") {
document.write('<link rel="stylesheet" href="htmlnn.css" type="text/css">')
}
if (browserName == "Microsoft Internet Explorer")
{
document.write('<link rel="stylesheet" href="htmlmsie.css" type="text/css">')
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ander.css" type="text/css">')
}
// -->
</SCRIPT>


Wel met Javascript. In PHP weet ik 't even niet zo snel...
 
B a s
Beheerder

B a s

21/05/2006 12:35:00
Quote Anchor link
Misschien kun je hier ook wat mee.. :)
 
Leo

Leo

21/05/2006 12:41:00
Quote Anchor link
Moet je per see een 3e file opgeven, ik ga namelijk alleen 100% support verlenen aan IE - FireFox en miss later opera/safari (dat word weer minder gebruikt dus is minder belangrijk)

@Bas wat kan je precies met die functie? alleen kijken wat voor browser iemand heeft en wat voor systeem?
 
Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:46:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<SCRIPT type="text/javascript" language="Javascript">
<!--
browserName = navigator.appName
if (browserName == "Microsoft Internet Explorer") {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ie.css" type="text/css">')
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ff.css" type="text/css">')
}
// -->
</SCRIPT>


Vrij easy...
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:47:00
Quote Anchor link
het moet toch mogenlijk zijn om je site in IE en FF goed te laten draaie?
 
Leo

Leo

21/05/2006 12:49:00
Quote Anchor link
De eerste werkt iig niet en de 2e wel :) bedankt.

Kan iemand me misschien nog even helpen met dit
In ie word het wel weergeven en in Firefox niet:

.content {
width: 1000px;
height: 100%;
background: url('images/body_background.gif') repeat-y;
}

Voorbeeld: http://www.worldofzelda.com/
 
Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
.content {
width: 1000px;
height: 100%;
background: url(images/body_background.gif) repeat-y;
}


Haakjes weghalen?
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:55:00
Quote Anchor link
Je hebt het over de hoogte van 100% neem ik aan?

als je iets 100% hoog wilt hebben moet je alles waar dat (.content) in zit ook 100% hoog maken.

dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<div id="iets">
  <div id="nog_wat">
    <div class="content">
    </div>
  </div>
</div>

als je hier dus 'content' 100% hoog wilt hebben, dan moeten 'iets' en 'nog_wat' ook 100% hoog zijn
 
Leo

Leo

21/05/2006 13:13:00
Quote Anchor link
@Michiel, dat werkt iig niet ;)


@jordy, content valt alleen nog binnen de body en voor de rest heeft die alleen maar divs in zich..
 
Leo

Leo

21/05/2006 14:27:00
Quote Anchor link
Iemand die weet wat ik kan doen??
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2006 14:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.body{
height: 100%;
}

<_<
 
Leo

Leo

21/05/2006 15:12:00
Quote Anchor link
heb ik al, en de body is geen var maar gewoon de body tag
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/05/2006 15:20:00
Quote Anchor link
Je kan beter wat meer tijd steken om ervoor te zorgen dat het in IE en FF gewoon goed werkt.

Waarom die width: 1000px?
 
Leo

Leo

21/05/2006 15:40:00
Quote Anchor link
Omdat het plaatje ook gewoon 1000px breed is.
Maar het lijkt het alsof hij in firefox dit nooit zal doen, ik heb al zowat alles geprobeerd kwa height en niets werkt :(

Is hier dan geen oplossing voor, want IE doet het wel gewoon goed.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/05/2006 16:47:00
Quote Anchor link
Waarom zou je dan een width meegeven? Op mijn website (www.arjaninkenia.nl) heb ik ook een achtergrond plaatje van 2000px, maar daar heb ik ook geen breedte aan meegegeven.
 
Joop

joop

21/05/2006 17:14:00
Quote Anchor link
Arjan:
Waarom zou je dan een width meegeven? Op mijn website (www.arjaninkenia.nl) heb ik ook een achtergrond plaatje van 2000px, maar daar heb ik ook geen breedte aan meegegeven.

als je height en width meegeeft weet de browser al waar alles moet komen voordat het plaatje geladen wordt. Bij veel of grote plaatjes moet je dit zeker doen
 
Frank -

Frank -

21/05/2006 17:28:00
Quote Anchor link
Ontwerp je site voor een Mozilla-browser (Firefox, Opera, Safari, etc.) en ga dan de gekke fratsen voor IE in je css opnemen. Eerst bouwen voor IE maakt het vrijwel onmogelijk om de boel in Mozilla aan de praat te krijgen.

Mozilla-browsers zijn overigens niet helemaal gelijk aan elkaar. Ik heb tevens begrepen dat Opera 1 van de beste browsers is daar wat het de meest zuivere vorm van (x)html en css rendering betreft. Ik kan het mis hebben...
 
Leo

Leo

21/05/2006 18:07:00
Quote Anchor link
Maar het maakt niet uit of ik nu met IE begin of met firefox, het enigste is dat die achtergrond niet werkt in firefox en firefox sommige margins en paddings negeert :S

En ik ben hem nu juist goed aan het maken voor mozilla, alleen aan 10x aan te horen dat ik het andersom moet doen schiet ik dus niets mee op.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.