Welke [windows] ie versie ??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

/home/joost

/home/joost

18/06/2009 21:09:00
Quote Anchor link
Ik heb ooit een keer in een post gezien dat (volgensmij was het een post van Arjan?) er een scriptje in stond van dat als iemand er een verouderde versie had van IE (lager dan IE8) er dan een melding komt te staan bovenin je scherm.

Hoe doe je dat d.m.v. php ??

mvg Joost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:10:05
 
Hipska BE

Hipska BE

18/06/2009 21:15:00
Quote Anchor link
Kan, kan ook met JS
Of zelfs met CSS ook..
 
Afra ca

Afra ca

18/06/2009 21:16:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$browser
= get_browser($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], true);
if($browser['browser'] == 'IE' && $browser['majorver'] <= 7)
    {

    echo '<div id="explorerbalk"><p>U gebruikt een veroudere versie van Internet Explorer.
    <a href="http:/*windowsupdate.microsoft.com/">Update Internet Explorer</a> of stap over naar een
    <a href="http:/*www.mozilla-europe.org/nl/firefox/">alternatieve browser</a>!</p></div>'
;}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
 
/home/joost

/home/joost

18/06/2009 21:25:00
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie hulp, ik heb alleen nog 1 ding:
Voor apple is IE7 nog (lang) niet uit, dit zou dus voor verwarringen kunnen zoeken, hoe kan ik ook controleren op windows ??

mvg Joost.
 
Afra ca

Afra ca

18/06/2009 21:26:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (strtoupper(substr(PHP_OS, 0, 3)) === 'WIN'){

// code
}

?>


edit: en m'n 2 stukjes kan je vast wel zelf samenvoegen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
 
Hipska BE

Hipska BE

18/06/2009 21:27:00
Quote Anchor link
Wat wil je bereiken?
Mij lijkt het niet dat Microsoft IE voor mac wil gaan maken hoor..
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

18/06/2009 21:38:00
Quote Anchor link
dat lijkt me wel het domste dat kunt doen.
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

18/06/2009 21:44:00
Quote Anchor link
Er was een tijd, toen ze nog in hun vrije tijdsbesteding (microsoft).. heus IE voor de Mac hebben gemaakt, of het nu 2003 of 2005 was dat ze ermee waren gestopt, dat moet je me te goed houden.. maar van 2.0 t/m 5.0 is er een IE geweest voor één Mac (OS 7.01 t/m 10)
 
/home/joost

/home/joost

18/06/2009 22:03:00
Quote Anchor link
Ik heb op deze mac IE 5 zitten [ik gebruik het niet natuurlijk] maar het zit er wel op....

Mac OSX 10.5.5

@Hipska waarom lijkt jou dat niet, zeg eens iets meer .. :X
@Rvw waarom lijkt jou dat dom, zeg eens iets meer .. :X
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
Hipska BE

Hipska BE

18/06/2009 22:22:00
Quote Anchor link
Tuurlijk weet ik dat IE tot aan versie 5 op Mac OS en Mac OS X bestond, maar ik vraag mij af wat je met een check als iemand windows draait of niet wilt gaan doen.

Leg jij dat eens meer uit.
 
/home/joost

/home/joost

18/06/2009 22:28:00
Quote Anchor link
Ik wou op deze manier een link gaan plaatsen zodat mijn (en andermans) bezoeker de nieuwste versie van Microsoft Internet Explorer kan downloaden (of eventueel een andere browser als FireFox) zodat ik ook iets goeds kan doen aan onze samenleving, ik wou controleren of het ook op een windows machine was omdat ik anders als ik bijvoorbeeld op een Apple zit (terwijl 5.X de hoogste versie is) om mijn oren gegooid krijg dat ik een verouderde versie heb...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
Afra ca

Afra ca

18/06/2009 22:40:00
Quote Anchor link
Mijn excuses. Het stukje dat ik postte van de "win-check" betreft natuurlijk het platform waar het script op uitgevoerd word!

edit: de get_browser functie van php kent een lijst van volgens mij ongeveer 15 values, die moet ook wel iets kunnen zeggen over OS
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
 
Joey Drieling

Joey Drieling

18/06/2009 22:54:00
Quote Anchor link
heb geen php voor nodig werkt in simpel html.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<!--[if lte IE 7]>
Download <a href="http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/default.aspx">IE 8</a> of <a href="http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/">FF 3</a>.
<![endif]-->


werkt aleen bij internet explorer en laat het alleen zien bij IE 7 of lager.

EDIT: Dit truckjevan microsoft moete anderre browsers ook hebben dit is mega handig en scheeld veel gedoe met php of javascript controles
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joey Drieling
 
Afra ca

Afra ca

18/06/2009 22:59:00
Quote Anchor link
@ Joey,

met alle respect hoor, maar ik heb, na het lezen van een aantal uitgebreidde discussies op het wereldwijde internet, mij geschaard aan de kant van de scripters die dit niet een wonderlijke oplossing vinden. De methode is voor zover ik weet niet een "officiele" oplossing, dus valt onder de categorie "hacks", zoals de Holly-hack laatst genoemd om het 3-pixel probleem op te lossen in een recent topic op dit forum.

Het lijkt mij logischer om het anders aan te pakken en te checken met get_browser.

(Ik weet dat ik het niet wonderlijk uitleg)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
 
Joey Drieling

Joey Drieling

18/06/2009 23:08:00
Quote Anchor link
Dit is juist gemaakt zo dat er geen hacks hoeven te woorden gebruikt en dit is geen hack want het is geen bug of ander foutje waar door IE het wel uitvoerd het is er echt special voor gemaakt.

Hier effe goede uitlleg over Conditional Comments.
Link: http://www.haan-seo.nl/blog/downlevel-conditionals/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joey Drieling
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

19/06/2009 01:34:00
Quote Anchor link
@Afra

Conditional CSS is echt geen hack, het is een CSS gebaseerde oplossing die werkt onder vele browsers(engines) met juist de bedoeling om de gewenste CSS vorm te gebruiken voor die browser.

Maar het werkt voor IE, Gecko, Webkit, SafMob, Opera, IEMac, Konq, IEmob, PSP, NetF (en wie weet.. meer)

Het zou toch wel erg vreemd zijn dat al deze producten bewust mee werken om een Hack oplossing te creëren, nee het is zoals @Joey ook zei.. juist om te voorkomen dat je hacks moet gebruiken.

En natuurlijk kun je ook gewoon de UserAgent gegevens gebruiken via een serversided programmeertaal om zo een bepaalde CSS bestand in te voegen.

En ook kun je gewoon je best doen om offers te brengen door bepaalde zaken niet te doen, of zeg maar rekening ermee houden in je ontwerp.
 
Justin S

Justin S

19/06/2009 09:13:00
Quote Anchor link
--Foutje sorry----
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Justin S
 
Afra ca

Afra ca

19/06/2009 09:43:00
Quote Anchor link
Mijn excuses voor mijn onwetendheid over conditional css.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.