Werkende code uit PHP variabele (meerdere variabelen in een if)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Matthijs PHPHULP

Matthijs PHPHULP

15/09/2011 17:58:31
Quote Anchor link
Sorry voor de onduidelijke titel, maar ik kon er geen goede benaming aan geven

Ik ben al een tijdje aan het kloten met het volgende:

Ik heb een bezoekerstelling in de website maar ik wil graag dat google en andere spiders niet meetellen dus heb ik een database gemaakt met die ip adressen erin. Maar nu wil ik die ip adressen er graag uithalen, en vervolgens deze in een if statement zetten.

dus if ($ipadres = 123.456.789 || $ipadres = 123456788 etc.

en dus voor ieder row die uit de database komt moet er een apart iets komen in de if statement.

Het uit de database halen lukt uiteraard wel gewoon, alleen loop ik dan vast met alles tussen de if te zetten. Hier onder de code die ik tot nu toe heb gemaakt.

Waarschijnlijk weten jullie hier wel een manier voor hoe dit op te lossen, in ieder geval alvast bedankt voor de hulp.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    $blockip = "SELECT * FROM ip_block WHERE actief ='1' AND soort ='0' OR actief='1' AND soort ='2'";
        $blockip2 = mysql_query($blockip);
            $ipblock = "'.if (\$_SESSION['checked']['lastonline'] == 'ja' ";
            if (mysql_num_rows($blockip2) != 0) {
                while ($blockip3 = mysql_fetch_array($blockip2)) {
                $ipblock .= '|| $ip == '.$blockip3['ip'];
                }
            }    
            $ipblock .= ") {.'";
            echo $ipblock; // hiermee wilde ik dus de if echoen maar zoals ik al dacht werkt dat niet.
                        
                    } else {                    
blablabla
}
                    }


als er nog vragen zijn over de code dan hoor ik dat graag
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:36:17
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2011 18:16:03
Quote Anchor link
Is het niet zinvoller om naar useragents te kijken? Als je IP-adressen gaat uitzoeken ben je volgend jaar nog bezig.

Verder is je script zeer ranzig en onlogisch.
Gewijzigd op 15/09/2011 18:16:51 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.