Werkende links in een MySQL DB (kolom)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Bruggeman

John Bruggeman

30/10/2018 16:59:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik had graag in een MySQL DB een kolom aangemaakt waarin ik hyperlinks kan plaatsen die dan verwijzen naar een webadres. Is het mogelijk deze links rechtstreeks "werkend" te krijgen vanuit de DB?
En indien ja, onder welk formaat? (VARCHAR, Text, ...)

De gebruikers dienen namelijk vanuit de DB rechtstreeks toegang te krijgen tot de adressen (Call Centre werk)

Ik werk met PHP MyAdmin.

Bij voorbaat dank,
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:52:04
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

30/10/2018 17:25:05
Quote Anchor link
Voor de gelegenheid in een tabel een varchar veld aangemaakt en een url toegevoegd.
Met een select is de waarde in het veld klikbaar en wordt de website getoond.

Ik gebruik : https://www.adminer.org/
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/10/2018 17:25:10
Quote Anchor link
Nee, dat kan niet. Waarom laat je je gebruikers rechtstreeks in de database werken? Schrijf daar gewoon een applicatie voor. Dit is een ramp die op de loer ligt.
 
John Bruggeman

John Bruggeman

30/10/2018 18:48:26
Quote Anchor link
Het probleem is dat de gebruikers het invoegscherm in PHP MyAdmin gebruiken om de calls bij ontvangst onmiddellijk toe te voegen aan de DB, en soms moeten zij via een link vorige correspondentie kunnen raadplegen...waar zij dan weer de zoekfunctie of het eerder toegekende auto-incrementnummer voor kunnen gebruiken...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/10/2018 19:23:45
Quote Anchor link
Dat moet je ze echt héél snel afleren.
PhpMyAdmin is een tool voor database beheerders om en database te construeren en te onderhouden, en niet voor normale werknemers!!!
Gewijzigd op 30/10/2018 19:25:15 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/10/2018 19:27:45
Quote Anchor link
Tijd voor een webapplicatie die dat precies doet, dan. Je geeft hierboven al een halve specificatie van wat deze zou moeten doen.

Dit opent ook andere interessante mogelijkheden, zoals het verzamelen van statistieken, bijvoorbeeld het vastleggen van acties van (specifieke) medewerkers van dit callcenter. En dan niet op een Big Brother manier, maar gewoon om te kijken hoe zij deze applicatie gebruiken en waar veel vraag naar is / welke functionaliteit uitvoerig wordt gebruikt, zodat je daar eventueel verbeterslagen in aan kunt brengen, zodat zij weer efficiënter kunnen werken et cetera.

Sterker nog, misschien is het zelfs een idee om hun mee te laten denken/helpen met het ontwerpen/bouwen.
 
John Bruggeman

John Bruggeman

30/10/2018 19:49:07
Quote Anchor link
Ik heb al een aantal mooie ideeën opgedaan hier, jullie bezorgdheid is terecht!

Jammer genoeg reikt mijn kennis zo ver niet, wat ik wel al heb gedaan is indicatoren ontwikkeld die onafhankelijk kunnen geconsulteerd worden via bijvoorbeeld Sharepoint.

Met dank!

Toevoeging op 30/10/2018 19:50:43:

@ Ariën: u heeft overschot van gelijk, maar de rechten van de gebruiker reiken niet verder dan het invoegscherm, én ze zijn opgeleid, én ze hebben allemaal een deontologische code ondertekend...maar zelfs dan nog heeft u gelijk!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/10/2018 19:57:25
Quote Anchor link
Maar alsnog heb je geen tot weinig relaties die je hebt. Het kan ooit verkeerd gaan als iemand een ID fout invult of ergens aanpast. En een webapplicaties kan je beschermen (mits het goed gebouwd/getest is) en je kan de work-flow precies aanpassen zoals je wilt.
Gewijzigd op 30/10/2018 20:00:04 door - Ariën -
 
John Bruggeman

John Bruggeman

31/10/2018 05:12:20
Quote Anchor link
Ik ga werk laten maken van een webapplicatie, lijkt me inderdaad prioriteit nummer 1! :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.