Whear.net - Online sitebuilder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Rune Laenen

Rune Laenen

09/04/2013 23:51:08
Quote Anchor link
Hallo,
ik heb sinds vorige week (sinds zondag eigenlijk :$) een nieuwe website online staan en ik zou graag jullie kritische (maar liefst ook onderbouwde) mening eens horen. :)
Ik ben me ervan bewust dat deze site (onder de .nl vorm) hier al eens gestaan heeft, maar dat is een dik jaar geleden en ondertussen is er veel veranderd. (nieuwe site, andere eigenaar, ...)

Klikkerdeklik: http://whear.net

Groet,
Rune
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:28:55
 
Joey Drieling

Joey Drieling

10/04/2013 00:04:45
Quote Anchor link
Als ik de layout ziet doet me veel denken aan Outlook of andere Windows sites.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

10/04/2013 09:14:35
Quote Anchor link
Vriendje van microsoft, het lijkt daar wel een beetje op (layout) ;)

Verder staat ergens: "Je moet geen HTML kennen", dus ik ken html maar mag dan niet met de editor werken? Tip: verander het naar "Je hoeft geen html te kennen"!
En de layout is een beetje raar als ik mn ipad 'verticaal' houd, als ik m draai ziet t er beter uit :)

Maar t ziet er verder strak uit, ik zal zo ook even de site zelf verder uitproberen...
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

10/04/2013 09:39:06
Quote Anchor link
- De button 'Inloggen' lijnt aan de rechterkant niet goed uit met de button account aanmaken;
- De achtergrondafbeeldingen die bij een onfocus in de formuliervelden worden geplaatst vallen deels over de border van het veld;
- Bij een foutmelding bij het inloggen staan de button van het login-formulier niet goed;
- Titels en andere tekstelementen hebben een :hover state. Is dat de bedoeling?
- Als ik van de Home het registratie-formulier verzend zonder inhoud krijg ik op de volgende pagina geen foutmelding, doe ik hetzelfde met het login-formulier, dan krijg ik wel een foutmelding;
- Bij het wachtwoord vergeten formulier is de uitlijning van het woordje 'OF' tussen de velden ten opzichte van het tweede veld niet netjes. Kan je dit overigens niet in één veld doen? Aan de hand van de @ kan je bepalen of je bezoeker een e-mailadres of een gebruikersnaam heeft ingevuld;
- Niets invullen bij het formulier wachtwoord vergeten geeft een waarschuwing dat de query niet is gelukt, inclusief de query;
- De horizontale uitlijning in de gekleurde buttons op de Home is niet netjes (ik verwacht ze in het midden);
- Hetzelfde in de formuliervelden;
- De ledensites heb ik niet allemaal bekeken, maar over het algemeen kan ik er niet warm van worden. Ik zie bijvoorbeeld meerdere keren teksten door elkaar heenlopen. Of teksten van (gastenboek?) berichtjes door de datum;
- Als bezoeker is het me niet duidelijk wat ik precies kan. Volgens de homepage kan ik een website maken, maar als ik vervolgens de ledensites bekijk lijkt het een soort van social network, of eigenlijk alleen een gastenboek waar ik een hader kan uploaden. Misschien moet je er een betere uitleg opzetten. Of nog beter: een dikke demo-site die met het achterliggende systeem is aangemaakt (demo.whear.net) waarop je laat zien wat allemaal mogelijk is.

Getest met Firefox 20.0 op Mac OS X 10.7.5.
 
Jasper DS

Jasper DS

10/04/2013 10:44:35
 
Albert de Wit

Albert de Wit

10/04/2013 11:28:30
Quote Anchor link
Whoa! Daar komt windows 8 dus vandaan :D
 
Rune Laenen

Rune Laenen

10/04/2013 14:45:38
Quote Anchor link
Elwin - Fratsloos op 10/04/2013 09:39:06:
- De button 'Inloggen' lijnt aan de rechterkant niet goed uit met de button account aanmaken;
- De achtergrondafbeeldingen die bij een onfocus in de formuliervelden worden geplaatst vallen deels over de border van het veld;
- Bij een foutmelding bij het inloggen staan de button van het login-formulier niet goed;
- Titels en andere tekstelementen hebben een :hover state. Is dat de bedoeling?
- Als ik van de Home het registratie-formulier verzend zonder inhoud krijg ik op de volgende pagina geen foutmelding, doe ik hetzelfde met het login-formulier, dan krijg ik wel een foutmelding;
- Bij het wachtwoord vergeten formulier is de uitlijning van het woordje 'OF' tussen de velden ten opzichte van het tweede veld niet netjes. Kan je dit overigens niet in één veld doen? Aan de hand van de @ kan je bepalen of je bezoeker een e-mailadres of een gebruikersnaam heeft ingevuld;
- Niets invullen bij het formulier wachtwoord vergeten geeft een waarschuwing dat de query niet is gelukt, inclusief de query;
- De horizontale uitlijning in de gekleurde buttons op de Home is niet netjes (ik verwacht ze in het midden);
- Hetzelfde in de formuliervelden;
- De ledensites heb ik niet allemaal bekeken, maar over het algemeen kan ik er niet warm van worden. Ik zie bijvoorbeeld meerdere keren teksten door elkaar heenlopen. Of teksten van (gastenboek?) berichtjes door de datum;
- Als bezoeker is het me niet duidelijk wat ik precies kan. Volgens de homepage kan ik een website maken, maar als ik vervolgens de ledensites bekijk lijkt het een soort van social network, of eigenlijk alleen een gastenboek waar ik een hader kan uploaden. Misschien moet je er een betere uitleg opzetten. Of nog beter: een dikke demo-site die met het achterliggende systeem is aangemaakt (demo.whear.net) waarop je laat zien wat allemaal mogelijk is.

Getest met Firefox 20.0 op Mac OS X 10.7.5.

Dankuwel voor uw uitgebreide review.
De bugfixes heb ik uitgevoerd. De ledensites kan ik weinig aan doen, het is de bedoeling dat de leden een website maken (of een pagina) 'from scratch', dus dat die mooi of lelijk zijn heb ik zelf niet veel aan te doen. Ik heb nu wel een demositetje gemaakt. http://demo.whear.net/
 
Koen Hollander

Koen Hollander

10/04/2013 14:51:31
Quote Anchor link
Ik heb er even naar gekeken, account aangemaakt. En daarna stuit ik meteen op een klein onbedoeld foutje. Als in inlog dan staat er dat ik ingelogd ben, maar ik blijf een paar seconde het inlog scherm zien. Dat is een beetje onprettig voor de klanten. Maar verder wel heel mooi gemaakt.
Gewijzigd op 10/04/2013 14:51:57 door Koen Hollander
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 14:53:50
Quote Anchor link
Jasper DS op 10/04/2013 10:44:35:

Inderdaad... gewoon bijna een 1 op 1 kopie.

Waarom wil je hier een review terwijl het gewoon een kopie is van een template van iemand anders? Dit is dus gewoon jatwerk. Dat had je er wel even bij mogen vermelden.
 
Rune Laenen

Rune Laenen

10/04/2013 15:24:29
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/04/2013 14:53:50:
Jasper DS op 10/04/2013 10:44:35:

Inderdaad... gewoon bijna een 1 op 1 kopie.

Waarom wil je hier een review terwijl het gewoon een kopie is van een template van iemand anders? Dit is dus gewoon jatwerk. Dat had je er wel even bij mogen vermelden.

Het gebruik van een template is niet verboden en is veelal beter (en goedkoper) dan zelf iets te maken of te laten maken. Op de teampagina staat vermeld dat de template daarvan komt, dat mag algemeen geweten zijn. Ik vraag ook niet om de template te reviewen maar de website in z'n geheel en als het feit dat ik daarvoor een gratis template gebruikt heb voor jouw helemaal een afknapper is, dan so be it.

Koen Hollander op 10/04/2013 14:51:31:
Ik heb er even naar gekeken, account aangemaakt. En daarna stuit ik meteen op een klein onbedoeld foutje. Als in inlog dan staat er dat ik ingelogd ben, maar ik blijf een paar seconde het inlog scherm zien. Dat is een beetje onprettig voor de klanten. Maar verder wel heel mooi gemaakt.

Inderdaad, ik heb het aangepast zodat je de loginpagina niet meer te zien krijgt.
Gewijzigd op 10/04/2013 15:25:59 door Rune Laenen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/04/2013 15:43:45
Quote Anchor link
Rune Laenen op 10/04/2013 15:24:29:
Het gebruik van een template is niet verboden en is veelal beter (en goedkoper) dan zelf iets te maken of te laten maken. Op de teampagina staat vermeld dat de template daarvan komt, dat mag algemeen geweten zijn. Ik vraag ook niet om de template te reviewen maar de website in z'n geheel en als het feit dat ik daarvoor een gratis template gebruikt heb voor jouw helemaal een afknapper is, dan so be it.
Je had het er even bij kunnen vermelden dan is het wat duidelijker voor de mensen die jouw site reviewen. In ieder geval goed dat je het op de team pagina vermeld hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.