WHERE clausule probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 08:53:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal.

Ik ben bezig met een multi-poll systeem te maken, maar een WHERE clausule, die het aantal stemmen op een bepaalde keuze zou moeten tellen, geeft altijd maar 1 record terug, terwijl er toch meerdere zijn.

Hier is het stukje code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$sql_get_voted = "SELECT * FROM poll_votes WHERE poll_id = ".$voted_ids[$i]." AND vote_number = ".$poll_choices['id'];;
$sql_get_total_voted = "SELECT * FROM poll_votes WHERE poll_id = ".$voted_ids[$i];
                                        
if($query_count = mysql_query($sql_get_voted) && $query_total = mysql_query($sql_get_total_voted))
{
        //dit is de regel waar het om gaat:
        $count = mysql_num_rows($query_count);
        $total = mysql_num_rows($query_total);

    $percent = $count/$total;
    echo $poll_choices['poll_choice'];
    ?>

<div class="count_bar" style="width:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= $percent*100 ?>
px">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= round($percent*100) ?>
%
</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
}


Ik krijg bij de code hierboven op de regel die ik heb aangegeven een foutmelding, dat $query_count geen geldige "result resource" is.

Toed had ik i.p.v een variabele te gebruiken, mysql_query() in mysql_num_rows() gezet, zoals hieronder te zien is

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$sql_get_voted = "SELECT * FROM poll_votes WHERE poll_id = ".$voted_ids[$i]." AND vote_number = ".$poll_choices['id'];;
$sql_get_total_voted = "SELECT * FROM poll_votes WHERE poll_id = ".$voted_ids[$i];
                        
//de regel waar het om gaat is de eerste test in de if: "$count ..."                
if($count = mysql_num_rows(mysql_query($sql_get_voted)) && $total = mysql_num_rows(mysql_query($sql_get_total_voted)))
{
    $percent = $count/$total;
    echo $poll_choices['poll_choice'];
    ?>

<div class="count_bar" style="width:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= $percent*100 ?>
px">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= round($percent*100) ?>
%
</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
}


Met de code hierboven krijg ik niet de foutmelding over de "result resource", maar mysql_num_rows() geeft altijd maar 1 record terug, terwijl er toch meerdere records (stemmen) op 1 keuze zijn.

ziet iemand wat ik fout doe?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:05:39
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/03/2008 09:24:00
Quote Anchor link
Waarom pak je het op zo'n omslachtige manier aan en laat je niet gewoon de database het werk voor je doen? Deze is ook prima in staat om aantallen te berekenen...

Verder controleer je nergens of je queries wel gelukt zijn. Als dat namelijk niet het geval is, zal de foutmelding die jij nu krijgt het logische gevolg zijn. Ga dat dus ook eerst eens controleren.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 09:27:00
Quote Anchor link
hoezo doe ik dat nergens, ze staan in een if, lijkt mij controle:S

en ik ben niet echt zo begaafd met MYSQL, dus zeg me dan hoe dat moet alstjeblieft.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/03/2008 09:33:00
Quote Anchor link
Maarten schreef op 22.03.2008 09:27:
hoezo doe ik dat nergens, ze staan in een if, lijkt mij controle:S
Tja, ze staan in een if. Maar als er iets fout gaat weet je ten eerste niet in welke query er iets fout gaat en bovendien niet wat er dan fout gaat. En dat zijn nu juist dingen die je wel wilt weten...

Het tellen van het aantal votes voor een bepaalde poll kun je eenvoudig op deze manier doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$sQuery
= "
    SELECT
        COUNT(*) AS aantal
    FROM
        poll_votes
    WHERE
        poll_id = "
.$voted_ids[$i];

if(!$rResult = mysql_query($sQuery))
{

    trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sQuery);
}

else
{
    $aRow = mysql_fetch_assoc($rResult);
    echo $aRow['aantal'];
}

?>

Als je de query een beetje handig opstelt, zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn om zelfs het gemiddelde al direct met die query uit de database te halen. Dan komt er dus helemaal geen PHP meer aan te pas om dat uit te rekenen.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 10:15:00
Quote Anchor link
het werkt nog steeds niet.

Ik heb de query wel iets veranderd:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$sql_get_voted = "SELECT COUNT(id) AS aantal                                                   FROM poll_votes
               WHERE vote_number = ".$poll_choices['id'];

//query ingevuld, gekopieerd uit echo:

$sql_get_voted = "SELECT COUNT(id) AS aantal                                                   FROM poll_votes
               WHERE vote_number = 2";


ik heb eens even rondgezocht en nu ben ik er zeker van dat het bij deze query fout gaat.

Als ik deze query uitvoer krijg ik (in php) een foutmelding over de "result resource".

Als ik deze query echter uitvoer in de database (phpMyAdmin -> SQL), geeft hij gewoon de rijen terug (of in dit geval het aantal).

Weet iemand waarom deze query het niet zou doen in php, ik snap er echt niets van
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/03/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Laat eens zien hoe je de query uitvoert. Heb je daar net als in mijn voorbeeld een degelijke foutafhandeling bij toegepast?
 
Frank -

Frank -

22/03/2008 10:51:00
Quote Anchor link
if($count = mysql_num_rows(mysql_query($sql_get_voted)) && $total = mysql_num_rows(mysql_query($sql_get_total_voted)))

Hoe denk jij in hemelsnaam dit soort regels code te kunnen debuggen? Jij smeekt op je blootjes knietjes om de grootste en meest onduidelijke problemen waar je geen touw aan vast kunt knopen. Die heb je nu dan ook gekregen, wat is dan nog het probleem?

Zie het voorbeeld van Blanche hoe je wél overzichtelijk kunt schrijven.

Ps. Dit heeft niks met SQL te maken, maar alles met ongeorganiseerd werken.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 10:52:00
Quote Anchor link
zo handel ik de error af
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
if($query_count = mysql_query($sql_get_voted) && $query_total = mysql_query($sql_get_total_voted))
{
    //rest van de code     
}
else
{
        echo 'Er is een fout opgetreden enz';
}


EDIT: @frank: ik heb de 2 even apart gezet en gekeken welke er fout ging?

hoe moet ik ze anders apart gaan zetten, een variabele aanmaken en die op true zetten als hij door moet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/03/2008 10:58:00
Quote Anchor link
Kijk nou eens naar het voorbeeld dat ik je gaf, als je je queries allemaal in die structuur giet, weet je zeker dat je foutmeldingen krijgt als er iets fout gaat...

Als je de tweede query pas uit wilt voeren als de eerste geslaagd is, kun je dat prima doen in het else statement van de eerste query...
 
Frank -

Frank -

22/03/2008 11:01:00
Quote Anchor link
Je voert eerst query 1 uit, gaat controleren of deze is gelukt, gaat controleren of deze resultaten heeft opgeleverd en dán pas ga je dit truukje uithalen met query 2.

Spagetti ligt in een onmogelijke knoop op je bord, met code wil je dat absoluut niet hebben. Ga logisch en zorgvuldig de diverse stappen uitvoeren, dan gaat het een heel stuk beter.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 11:01:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$sql_get_voted
= "SELECT COUNT(id) AS aantal
                  FROM poll_votes
                  WHERE vote_number = "
.$poll_choices['id'];
                  
$sql_get_total_voted = "SELECT COUNT(id) AS aantal
                        FROM poll_votes
                        WHERE poll_id = "
.$voted_ids[$i];

if($query_count = mysql_query($sql_get_voted))
{

     if($query_total = mysql_query($sql_get_total_voted))
     {

         echo $sql_get_voted.'<br />'.$sql_get_total_voted.'<br />';
         $result_count = mysql_fetch_array($query_count);
         $result_total = mysql_fetch_array($query_total);
         
         $percent = $result_count['aantal']/$result_total['aantal'];
         
         echo $poll_choices['poll_choice'];
         ?>

        <div class="count_bar" style="width: <?= $percent*100 ?>px">
            <?= round($percent*100) ?>%
        </div>
         <?php
    }
    else
    {
        echo '<span class="error">Er is een fout opgetreden met het tellen van het totaal aantal stemmen. Excuses voor het ongemak </span>';
    }
}

else
{
    echo '<span class="error">Er is een fout opgetreden met het tellen van het aantal stemmen. Excuses voor het ongemak</span>';
}
                        
?>


dit is dan alles, met aparte error afhandeling.

helpt dit?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/03/2008 11:09:00
Quote Anchor link
Je hebt wel gezegd welke query er fout gaat, maar nog steeds niet waarom die nu fout gaat. Die 'not a valid result resource' foutmelding komt van een andere functie (zoals bv mysql_num_rows of mysql_fetch_assoc), niet van je mysql_query.

Pas dus die foutafhandeling toe en echo de SQL foutmelding (te achterhalen met mysql_error()) als blijkt dat de query niet gelukt is. Daar heb je veel meer aan en pas dan kun je verder debuggen...
 
Frank -

Frank -

22/03/2008 11:10:00
Quote Anchor link
Quote:
maar mysql_num_rows() geeft altijd maar 1 record terug, terwijl er toch meerdere records (stemmen) op 1 keuze zijn.
Sterker nog, mysql_num_rows() geeft helemaal geen records terug! Het vertelt je hoeveel records er in de resultset staan. Met deze resultset doe jij overigens niets, maar dat is al vaker gezegd, zie je vorige topic over dit zelfde onderwerp.
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 11:11:00
Quote Anchor link
ik vraag nou net wat er fout gaat, omdat ik daar niet achter kan komen.

het gaat mij ook helemaal niet om de mysql_query, maar om die mysql_num_rows die het niet doet (dat staat toch echt in de eerste post)
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

22/03/2008 11:11:00
Quote Anchor link
Values moeten altijd aangegeven worden als values. Er moeten dus altijd enkele/dubbele quotes omheen. Als die quotes er niet staan, denkt SQL dat de value een veld is, en gaat op zoek naar dit veld - wat hoogstwaarschijnlijk niet bestaat. Dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$sQuery
= "
    SELECT
        COUNT(*) AS aantal
    FROM
        poll_votes
    WHERE
        poll_id = '"
.$voted_ids[$i]."'";

if(!$rResult = mysql_query($sQuery))
{

    trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sQuery);
}

else
{
    $aRow = mysql_fetch_assoc($rResult);
    echo $aRow['aantal'];
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 11:18:00
Quote Anchor link
ok, fijne mysql tutorial die ik had, hij zei dat getallen niet tussen quotes hoefde, maar nu werkt hij wel...

bedankt in ieder geval!
 
Frank -

Frank -

22/03/2008 11:18:00
Quote Anchor link
Quote:
Er is een fout opgetreden...

Dan zijn de betere foutmeldingen! Heb je toch minstens 10x niks aan wanneer je moet debuggen. Wat is er mis met mysql_error() ? Tijdens bouwen, testen en debuggen is deze onmisbaar. Wanneer dit mist in jouw code, weet je dat je fout bezig bent.
 
Frank -

Frank -

22/03/2008 11:20:00
Quote Anchor link
Maarten schreef op 22.03.2008 11:18:
ok, fijne mysql tutorial die ik had, hij zei dat getallen niet tussen quotes hoefde, maar nu werkt hij wel...

bedankt in ieder geval!
Getallen hoef je inderdaad niet tussen quotes te zetten, maar onthou wel dat één en twee geen getallen zijn. 1 en 2 zijn echter wel weer getallen, integers om precies te zijn.

Echo de query eens, hoe ziet jouw query er nu uit?

Edit: Dat had ook in 1 reactie gekund...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/03/2008 11:22:00
Quote Anchor link
Als hij nu met quotes wél werkt, vraag ik me af welk veldtype poll_id is?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/03/2008 11:23:00
Quote Anchor link
Quote:
Values moeten altijd aangegeven worden als values. Er moeten dus altijd enkele/dubbele quotes omheen. Als die quotes er niet staan, denkt SQL dat de value een veld is, en gaat op zoek naar dit veld - wat hoogstwaarschijnlijk niet bestaat.
Onzin! Integers hoef je nog steeds niet tussen quotes te plaatsen in SQL! Dit is gewoon een prima query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT *
FROM tabel
WHERE id = 10

Dat het gebruik van quotes wel mag rond integers is iets anders, maar het is zeker niet verplicht! Strings daarentegen zijn natuurlijk wel weer een ander verhaal, daar zijn (net als in PHP) de enkele quotes verplicht...
 
Maarten Slenter

Maarten Slenter

22/03/2008 11:30:00
Quote Anchor link
het velt type van poll_id en van vote_number is allebei int(11), dat moet het toch zijn?
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.