while loop voor functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

16/04/2014 22:42:40
Quote Anchor link
Ik heb een functie waarbij ik het id en naam van een auteur kan weergeven:
getUsersBeheer("id") en getUsersBeheer("name").

Nu wil ik dat wanneer iemand een nieuw bericht op een website plaats hij/zij daar hun eigen naam bij kunnen zetten door middel van een keuzelijst

Is het mogelijk om door middel van een while loop alle namen weer te geven? Id wordt overigens gebruikt bij de verwerking van het formulier en is dus de "value" van een keuze.

Wanneer je een voorbeeld zou hebben zou het helemaal super zijn.
Gewijzigd op 16/04/2014 22:47:30 door Jules Kreutzer
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:04:11
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/04/2014 22:46:17
Quote Anchor link
Quote:
Nu wil ik dat wanneer iemand een nieuw bericht op een website plaats hij/zij daar hun eigen naam bij kunnen zetten. Ze moeten dus kunnen kiezen uit een een keuze lijst met namen.

Contradictie?
Gewijzigd op 16/04/2014 22:46:47 door Ger van Steenderen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/04/2014 00:07:55
Quote Anchor link
>> Contradictie?

Nee, ik denk het niet. Jules bedoelt dat iemand op de site een bericht typt, en vervolgens via een drop-down menu z'n eigen naam selecteert.

Maaaaaar beste Jules. Die aanpak klopt natuurlijk niet. Want dan kan Jantje in zijn bericht iedereen de huid vol schelden en daar dan als afzender de naam van Pietje bij zetten.

De oplossing is simpel. Iemand is ingelogd, dus je weet zijn naam. Die naam plaats je bij het bericht.
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

17/04/2014 00:10:39
Quote Anchor link
Ozzie, het is de bedoeling dat alleen beheerder een artikel konden toevoegen. Maar de oplossing die jij noemt lijkt me een stuk beter en had ik nog miet overwogen.

Bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/04/2014 00:25:39
Quote Anchor link
>>Nee, ik denk het niet. Jules bedoelt dat iemand op de site een bericht typt, en vervolgens via een drop-down menu z'n eigen naam selecteert.

Dus jij hebt een meer keuze EIGEN naam...
Identiteits probleembje?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/04/2014 01:12:46
Quote Anchor link
>> Dus jij hebt een meer keuze EIGEN naam...
Identiteits probleembje?

Jules komt met een onlogische aanpak, en dan heb ik volgens jou een identiteitsprobleem? Vreemde conclusie ;)

Stel we hebben een drop-down menu:
- Jules
- Ger
- Ozzie

Dan kan ik daar prima m'n eigen naam uit selecteren. Snappie? Is het logisch? Nee, dat totaal niet :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.