Widget of XML/RSS met aex koers, temperatuur en aantal files

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen Slampaq

Koen Slampaq

02/03/2011 12:45:45
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een widget of rss / xml feed (zodat we zelf een widget kunnen bouwen) die de AEX koers, temperatuur en het aantal files weergeeft. Je ziet deze widgets bijvoorbeeld op nu.nl (rechterkolom), telegraaf.nl (rechterkolom) en elsevier.nl (midden onder menu).

Weet iemand van jullie waar ik een script voor deze widget kan vinden of wellicht waar ik een XML of RSS feed met deze info kan vinden c.q. kopen?

Alvast bedankt!

Koen
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:30:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2011 12:49:24
Quote Anchor link
Ik kan je vertellen dat er licentierechten op de data van de AEX (Euronext) zit. Dus die mag je waarschijnlijk niet zomaar gebruiken. Dus ik geef weinig kans dat je deze info in een RSS-feed zal terug vinden.
 
Koen Slampaq

Koen Slampaq

04/03/2011 08:59:59
Quote Anchor link
Het is ook geen probleem om voor de AEX data een licentie c.q. abonnement af te sluiten, sterker nog dat is ook voor de temperatuur en aantal files geen probleem. Het liefst kopen we dit zelfs kant-en-klaar in, alleen weten we niet waar (de losse info is ook moeilijk te vinden want anders hadden we het zelf al gebouwd).

Mocht dus iemand een oplossing weten (of kunnen bouwen, uiteraard tegen betaling), just let us know.
 
Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

04/03/2011 10:38:28
Quote Anchor link
Je zou Euronext kunnen uitlezen met file_get_contents.
Dit valt wel te doen (spreek uit ervaring).

Maar dit is niet zo... legaal.
Gewijzigd op 04/03/2011 10:38:58 door Hendrik de Jager
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.