window.open script probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wijnand H

Wijnand H

01/03/2011 10:27:43
Quote Anchor link
Ik probeer door middel van een knop op mijn website een nieuwe window te openen. Deze staat in index.php, binnen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php ?>
. Maar nu is het probleem dat ik elke keer maar een syntax error blijf krijgen nadat ik de link bij OnClick='' enkele quotes gebruik. Dit staat eigenlijk overal wel zo aangegeven van zo werkt het, maar ik blijf er maar errors op krijgen. Als ik er hierna dubble quotes voor gebruik, krijg ik geen errors maar werkt de link niet meer..
Erg veel duidelijker kan ik het niet uitleggen hieronder de code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$text .= '
            <tr>
                <td width="70%" style="border-bottom: 1px solid #ccc"><!--<a href="'.str_replace("&", "&amp;", $_SERVER['REQUEST_URI']).'&amp;Lang='.$row2['LangID'].'&nieuwsID='.$row2['ID'].'">-->'.$row2['Title'].'<!--</a>-->
                </td>
                <td>
                '.Lang('nieuwsID='.$row2['ID']).'
                </td>
                <td>
                '.$checked.'
                </td>
                <td>
                <input name="'.$row2['ID'].'_Verwijder" type="checkbox" value="1" />
                </td>
                <td>
                <SCRIPT LANGUAGE="javascript">
                window.open ('titlepage.html', 'newwindow', config='height=100,width=400, toolbar=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no,location=no, directories=no, status=no')
                </SCRIPT>
                </td>
            </tr>
            ';

hoop dat de code nu in een mooi vakje zit, mijn 1e post hierzo ^^
Hoop dat iemand een oplossing weet, ben er al sinds gisterochtend mee bezig en heb er hiervoor eigenlijk nooit problemen mee gehad, weet echt niet waar het probleem nou zit..

Wijnand

Toevoeging op 01/03/2011 10:46:29:

Update
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<input type="button" value="Voeg toe" title="PDF toevoegen aan pagina">
                <SCRIPT LANGUAGE="javascript">
                window.open (\'Nieuws\uploadbestand.php\', \'newwindow\', config=\'height=100,width=400, toolbar=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no,location=no, directories=no, status=no\')
                </SCRIPT>
                </input>

de quotes gewoon uitgesloten.. dat is dus iets opgelost, maar nu werkt nogsteeds mijn link niet, de knop staat er gewoon maar hij doet nog niets??

Toevoeging op 01/03/2011 10:54:05:

Okee... dus totaal de verkeerde code gebruikt hiervoor.. iemand een suggestie?
Gewijzigd op 01/03/2011 10:33:55 door Wijnand H
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 03:01:43
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

01/03/2011 11:06:28
Quote Anchor link
Waarom gebruik je niet gewoon javascript-functies en roep je die aan middels onClick-attribuut? Bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<<script type="text/javascript">

function openWindow(locatie)
{
    if (locatie == '')
    {
        alert('Error');
    }
    else
    {
        window.open(locatie);
    }
}

</script>

<input type="button" name="btnOpenWindow" value="PDF Toevoegen" onClick="javascript: openWindow('Nieuws\uploadbestand.php');" />


Je moet dan nog wel even je opties meegeven in de functie (voor je pop-up) en de javascript binnen je head-tags plaatsen.
 
Wijnand H

Wijnand H

01/03/2011 11:30:02
Quote Anchor link
Danku, werkt perfect! Nu heb zit ik gelijk weer aan het volgende probleem met het uploaden van mijn bestandjes, maar ga ik nog even aan rotzooien voordat ik iedereen hier er lastig mee ga vallen, moet het eerst maar eens zelf proberen :)
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

01/03/2011 11:35:46
Quote Anchor link
Prima, als het niet lukt; post het @ PHPHulp :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.