Winkelwagen met Mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

16/12/2010 21:40:08
Quote Anchor link
Hey,

ik ben een winkelwagen aan het maken met een database. Hij zet het product wat je in de winkelwagen zet in de database met je ip en het aantal. Daarna roep ik de producten met je IP op met een while. nu heb ik wel dat ik het subtotaal van 1 product heb dus als een product 5euro kost en je hebt er 4 dat het subtotaal 20euro is. Alleen wil ik nu het subtotaal van alle producten hebben. Dus dat ik alle subtotalen bij elkaar op tel. Weet iemand hoe ik dat doe?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:19:59
 
Jens V

Jens V

16/12/2010 21:45:52
Quote Anchor link
Ik zou eerst even stoppen met dat probleem.

Stel eens dat je systeem plots door een bedrijf veel gebruikt gaat worden. Laten we zeggen dat 5 mensen binnen dat bedrijf constant dingen aan het bestellen zijn (vb een doorverkoopbedrijfje). Dan heb je dus 1 winkelwagen met daarin de producten van alle 5 werknemers. Want aangezien ze in hetzelfde bedrijf werken, hebben ze hetzelfde ip.

In de tut-lib staat een tutorial voor een winkelwagen. Kijk daar eens voor even :)

edit
Ik denk dat het de deze is.
Gewijzigd op 16/12/2010 21:47:05 door Jens V
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

16/12/2010 21:46:44
Quote Anchor link
oja, das waar ;)

ik zal daar ff naar kijken
thanx voor de tip
 
PHP Scripter

PHP Scripter

16/12/2010 23:12:37
Quote Anchor link
Je kunt ook met sessies gaan werken. Alhoewel je beter met registraties kunt gaan werken. Dat de winkelwagen per account wordt onthouden.
 
Justin S

Justin S

16/12/2010 23:22:31
Quote Anchor link
Wat ik persoonlijk doe is de winkelwagen in de cookie zetten. Dit omdat ik graag wil dat de sessie langer bewaart blijft voor terugkerende kopers. Pas bij het betalen plaats ik alles in de database :-).

Sessies is ook een goede optie, alleen als de bezoeker de browser sluit en vervolgens weer opnieuw naar je site toe gaat, is het winkelwagentje weer leeg. Je zult dus een session handler moeten schrijven in dat geval die de sessie langer bewaart dan de browseduur.

Succes!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 23:25:17
Quote Anchor link
Justin Streuper op 16/12/2010 23:22:31:
Je zult dus een session handler moeten schrijven in dat geval die de sessie langer bewaart dan de browseduur.


??????
 

17/12/2010 00:07:10
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2010 23:25:17:
Justin Streuper op 16/12/2010 23:22:31:
Je zult dus een session handler moeten schrijven in dat geval die de sessie langer bewaart dan de browseduur.


??????


Je hebt handen waarmee je kunt schrijven. Vraagtekens is onzin.
Een sessie heeft een bepaalde duur. Een sessie wordt beëindigd als de browser afgesloten wordt. Sessie cookies worden dan ook verwijderd, want dat is hun expiry(einde).
Door je eigen session handler te schrijven kan je hierop meer invloed uit oefenen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2010 00:14:19
Quote Anchor link
Mijn vraagtekens waren wel duidelijk denk ik... het is een expressie van verbazing. Hoe ik de opmerking van Justin interpreteer is dat je een eigen sessie handler schrijft, waardoor je nadat je bent uitgelogd een eerdere sessie weer kunt oppakken. Is dat wat hij bedoelt? Ik weet niet of dat technisch kan, maar als dat kan houdt dat dus in dat je je sessie bestanden een aantal dagen / weken moet bewaren? Dat is toch niet wat je zou moeten willen lijkt mij?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

17/12/2010 07:26:46
Quote Anchor link
ik doe een combinatie van database en cookies, de producten zet ik een database met een code die ook in de cookie zit. zo kan je ook beter statistieken maken
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2010 08:54:18
Quote Anchor link
En als de browser geen cookies accepteert?
 
PHP Scripter

PHP Scripter

17/12/2010 14:00:15
Quote Anchor link
Wat nou als je geen internet hebt?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/12/2010 14:07:42
Quote Anchor link
:)

Nee, maar serieus.
Je kan cookies afzetten.
Je kan javascript afzetten.
Je kan css afzetten.

Mensen die dit doen, zijn daar zelf verantwoordelijk voor; ze weten zelf wel hoe ze dat terug kunnen aanzetten.

Wie zijn cookies afzet moet zelf maar weten dat hij bij de meeste sites niet zal kunnen inloggen.
Gewijzigd op 17/12/2010 14:11:16 door Kris Peeters
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2010 14:22:18
Quote Anchor link
Blij dat er nog mensen zijn die wel een serieuze reactie kunnen plaatsen.

Ozzie PHP op 17/12/2010 00:14:19:
Mijn vraagtekens waren wel duidelijk denk ik... het is een expressie van verbazing. Hoe ik de opmerking van Justin interpreteer is dat je een eigen sessie handler schrijft, waardoor je nadat je bent uitgelogd een eerdere sessie weer kunt oppakken. Is dat wat hij bedoelt? Ik weet niet of dat technisch kan, maar als dat kan houdt dat dus in dat je je sessie bestanden een aantal dagen / weken moet bewaren? Dat is toch niet wat je zou moeten willen lijkt mij?


Hoe ziet het met bovengenoemde dan?
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

17/12/2010 14:30:29
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php mysql_query("SELECT SUM(product_aantal * product_prijs) AS totaal_subtotaal FROM winkelwagen"); ?>


Zal het niet gewoon zoiets zijn?
 
Aad B

Aad B

17/12/2010 15:26:45
Quote Anchor link
Inderdaad de winkelwagen in de sessie opslaan, niet direct in de database. Alleen pas zodra de bestelling wordt afgerond. Er worden dagelijks namelijk duizenden winkelwagentjes gevuld die nooit afgerond cq besteld worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.