Winkelwagen - verschillende websites

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ki ma

ki ma

30/01/2011 11:51:16
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Het gaat om de inhoud van de winkelwagen, deze wil ik graag behouden al een bezoeker naar een andere website van mij gaat. Deze website haalt de info ook uit dezelfde SQL database.

Momenteel sla is de gegevens op in een Sessie maar wanneer ze dan naar het andere domein gaan bestaat deze sessie niet meer. Maar nu heb ik volgens mij twee keuzes om deze data te behouden, via:

Cookie, deze een referentie nummer meegeven bijv ip en op die manier de winkelwagen weer te vullen als de bezoeker op de andere website komt.
SQL database, deze een referentie nummer meegeven bijv ip en op die manier de winkelwagen weer te vullen als de bezoeker op de andere website komt.

Maar er kunnen meerdere personen zijn met het zelfde ip volgens mij..
Of een andere oplossing.. ik hoor het graag wat jullie de beste optie lijkt.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:44:59
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

30/01/2011 12:25:55
Quote Anchor link
Gaat je nu elke dag een topic starten met dezelfde inhoud???
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/winkelwagen-verschillende-websites/75990/

Dat is zeer zeker niet de bedoeling.

Je kan niet uit de voeten met sessions/cookies dus zal je het moeten opslaan in een database tabel om zo te onthouden wat ze in de winkelwagen gedumpt hebben.
 
Ki ma

ki ma

30/01/2011 13:03:34
Quote Anchor link
Met welke referentie kan je deze het beste opslaan? Met het ip nummer van de bezoeker?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

30/01/2011 13:19:19
Quote Anchor link
Nee, aan een ip-adres heb je niets, in principe kan het zo zijn dat alle gebruikers achter 1 en hetzelfde ip-adres zitten.

Als je dit wilt dan moet je verplicht stellen dat de gebruiker zich identificeerd, dan kan je het user_id gebruiken. Andere mogeijkeheden zijn er niet om dit te realiseren.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

30/01/2011 13:42:59
Quote Anchor link
Miscchien dat je iets met XML kan doen.
 
Ki ma

ki ma

31/01/2011 18:19:00
Quote Anchor link
Identificeren voor het vullen van een winkelwagen is niet handig.

Als je bijvoorbeeld bij marktplaats komt zie je ook de laatste producten die je hebt bezichtigd zonder dat je bent ingelogd "Het laatst door u bekeken". Dus het moet mogelijk zijn.

@jordi hoe moet ik dat ongeveer zien met XML?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/01/2011 18:36:46
Quote Anchor link
Je vergelijkt nu appels met peren.

Situatie is geheel anders bij marktplaats dan dat jij geschets hebt in je openings post.

En Jordi heeft ook eens iets horen vallen.
 
Ki ma

ki ma

31/01/2011 18:45:12
Quote Anchor link
Appels met peren?

Op marktplaats wordt ook bepaalde informatie getoond waarbij ze gegevens hebben opgeslagen van een bepaalde bezoeker zonder dat deze heeft ingelogd. Dit zullen ze ook op een of andere manier aan deze persoon hebben moeten koppelen zonder dat deze zich heeft identificeert door bijvoorbeeld in te loggen.

En met een winkelwagen zou je dit dus ook moeten kunnen doen met opgeslagen informatie van een bezoeker, maar hoe is nu nog de vraag..
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 18:49:45
Quote Anchor link
Maar jij wilt dat diezelfde info opeens ook op een andere website bekend is. En dat is toch wel even wat anders.
 
Ki ma

ki ma

31/01/2011 18:57:55
Quote Anchor link
Maar als ik de browser sluit of een aantal dagen later weer opnieuw naar marktplaats zou gaan staan de advertenties ook nog steeds in het laatst bekeken blok. Dus op een of andere manier worden deze gegevens wel opgeslagen.

Op welke manier is dat gedaan volgens jullie? Wellicht zou er iets mee kunnen..
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 19:05:54
Quote Anchor link
Dat zal dan waarschijnlijk in een cookie() zitten lijkt mij.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.