Witruimten in IE/Chrome/Safari

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas C

Bas C

30/05/2011 22:44:14
Quote Anchor link
Beste CSS-experts,

Ik zit met een probleempje waar ik zo snel niet uit kom. Ik heb een pagina, www.winningmarketing.nl/fb/winningmarketing.html die er perfect uitziet in FireFox (d.w.z. de vlakken/plaatjes mooi aaneengesloten). Echter als ik deze pagina in Chrome, IE of Safari open krijg ik enkele witvlakken tussen de plaatjes. Het eerste wat ik dacht was natuurlijk foutieve marges/posities/o.i.d., maar daarmee kom ik er niet uit.

Aangezien hij in Firefox wel goed werkt vermoed ik dat er ergens een setting in de default-stylesheet van deze browser wél goed staat waar hij dat bij de overige niet doet. Ik heb via Firebug al alle opties geprobeerd maar kom er niet uit.

Nu is positioneren met CSS een van mijn slechtste kanten, dus wellicht dat een expert het binnen no-time gevonden heeft.

Alvast bedankt voor het kijken en meedenken!

Groet,
Bas
Gewijzigd op 30/05/2011 22:44:54 door Bas C
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:59:17
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

30/05/2011 22:54:46
Quote Anchor link
gewoon geen tabellen gebruiken maar div's?
 
The Force

The Force

31/05/2011 02:32:50
Quote Anchor link
Je antwoord: gebruik een master stylesheet. Je zal anders continu bezig zijn met het oplossen van allerlei verschillende problemen aangezien elke browser zijn eigen standaard stylesheet heeft. Met een master stylesheet reset je al deze browser specifieke styling.
 
Erwin Renkema

Erwin Renkema

31/05/2011 05:59:30
Quote Anchor link
Kijk hier eens naar: http://html5boilerplate.com/
Dit project is een fundering van jaren ervaring van deskundigen om perfecte HTML weergave te genereren in cross-browser situaties. Het fixt alles wat jij niet wist en geeft daarnaast extra hulpmiddelen om je opmaak makkelijker te laten verlopen. Het fixt zelfs nog automatisch die oude vervelende IE6 bugs.
Gewijzigd op 31/05/2011 06:00:26 door Erwin Renkema
 
Bob Duisters

Bob Duisters

31/05/2011 13:07:58
Quote Anchor link
Kijk is een keer naar Clearfix.

http://www.webtoolkit.info/css-clearfix.html
 
Joey Drieling

Joey Drieling

31/05/2011 14:25:35
Quote Anchor link
Maak eerst gewoon alles goed zonder tables. Maar hij is goed hier WIN 7 IE 9
 
Victor -

Victor -

31/05/2011 16:27:25
Quote Anchor link
chrome is ie nog niet goed

ie wel
 
Ruben Portier

Ruben Portier

31/05/2011 18:50:31
Quote Anchor link
Is dit al gefixed? Want ik had ooit ook eens zo'n probleem en bleek aan de doc-type te liggen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.