Wordpress: li counter-increment alleen op specifieke pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

04/07/2022 23:16:59
Quote Anchor link
Ik gebruik in mijn wordpress pagina op verschillende plekken een ordered list. Nu moet op de pagina met de algemene voorwaarden de volgende CSS worden toegepast:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
main ol {
    counter-reset: section;
    list-style-type: none;
}
main li:before{
    counter-increment: section;
    content: counters(section,".") " ";
}


Deze CSS zorgt ervoor dat in een nested ordered list de nummering van de children begint met het nummer van de parent. Ik loop nu alleen tegen het volgende aan, in combinatie met Wordpress:

Om dit werkend te krijgen moet ik het in de stylesheet van het gebruikte thema toevoegen, waardoor het op de gehele website wordt toegepast. Wat ik natuurlijk ook kan doen is er een specifieke class aan meegeven. Maar dat betekend dat ik voor elke ol en li tag die class moet toevoegen. Dit is onbegonnen werk, en resulteert er in dat niemand zonder HTML kennis de pagina nog kan aanpassen.

Nu mijn vraag:
Hoe zorg ik er voor dat dit alleen wordt toegepast op de pagina voor de algemene voorwaarden, en de rest van de website blijft zoals deze moet zijn? En zonder handmatig aan elke ol en li op die pagina de code class="av" toe te moeten voegen?

Ik ben bekend met de pseudo-class :not(). Is er iets soortgelijks dat ik gebruiken kan hiervoor? Of het het beter om met JavaScript te kijken op welke pagina de bezoeker is, en als het de algemene voorwaarden pagina is, door alle ol en li elementen heen te loopen en deze class toe te voegen? Of denk ik nu veel te complex en is er een veel eenvoudigere manier?
Gewijzigd op 04/07/2022 23:19:08 door
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:27:17
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2022 01:52:49
Quote Anchor link
Open je pagina met algemene voorwaarden. Bekijk de broncode van die pagina (rechtermuisklik view page source, bekijk broncode of iets van die strekking).

Druk nu gelijktijdig op CTRL en F zodat je een zoekopdracht kunt uitvoeren. Zoek naar "page-id-" (zonder de aanhalingstekens). Als het meezit is er een page-id toegevoegd aan de body class, bijvoorbeeld page-id-12. Dat getal 12 aan het eind kan verschillen en kan bij jou een ander getal zijn.

Als je het hebt gevonden, kun je je css als volgt toepassen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
body.page-id-12 main ol {
  counter-reset: section;
  list-style-type: none;
}

body.page-id-12 main li::before{
  counter-increment: section;
  content: counters(section,".") " ";
}

Dat getal 12 is een voorbeeld. Dat kan bij jou een ander getal zijn.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2022 14:34:39
Quote Anchor link
Misschien is het een generatiedingetje of zo, en misschien moet ik gewoon niet zo zeuren. Maar toch, al als klein mannetje leerden mijn ouders me om netjes 'dankjewel' te zeggen als iemand je ergens mee had geholpen. Maar tijden zijn blijkbaar veranderd. En blijkbaar is het tegenwoordig niet meer nodig om 'dankjewel' te zeggen, of om überhaupt een reactie te geven nadat iemand je heeft geholpen.

Een vraag stellen is blijkbaar heel makkelijk. Binnen 3 uur al een pasklaar antwoord krijgen is vast ook heel tof. Maar even het fatsoen hebben om 'dankjewel' te zeggen en te laten weten of het heeft gewerkt, dat kan er niet meer vanaf. En ja, ik zou me er niet aan moeten storen. En ja, ik zou het allemaal maar heel normaal moeten vinden om voor iemand anders kosteloos en belangeloos werk te verrichten zonder vervolgens ook maar enige reactie te ontvangen. Want dat is vandaag de dag blijkbaar 'normaal'. Ik vind het eigenlijk helemaal niet normaal. Eigenlijk vind ik het best wel heel erg 'niet netjes'. Maar ik vrees dat ik de enige ben op dit forum die er zo over denkt. Hoe dan ook, ik vond toch dat ik er iets over moest zeggen en dat heb ik bij deze gedaan. En daarmee is de spreekwoordelijke kous af. Ik wens eenieder die dit leest een mooie dag!

En tegen al die andere forumleden die hier met enige regelmaat belangeloos andere mensen helpen (jullie weten wie jullie zijn) zeg ik: dankjewel!!!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.