xampp met ffmpeg??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Koster

Sam Koster

29/03/2009 04:36:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik heb zojuist een standaard instalatie van xampp gedaan, en daarna ffmpeg proberen te instaleren volgens de handleiding hier (http://www.ehow.com/how_4716678_install-ffmpeg-windows.html). Alle dll's zitten in de juiste directory, de gegevens staan in php.ini maar na rebooten blijkt niks te werken.

Dit grapje heb ik nu al de hele middag en niks blijkt te helpen. phpinfo() geeft geen ffmpeg aan, scripts die ermee werken doen het niet etc etc.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe of heeft iemand mischien een handigere en makkelijkere handleiding??

php versie klopt trouwens ook, PHP Version 5.2.8 en ik gebruik de php5 versie van php_ffmpeg.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:30:01
 
Rene Sn

Rene Sn

29/03/2009 04:52:00
Quote Anchor link
@Sam,

waarom gebruik je 'm niet gewoon als shell_exec() dan ?

$aap=shell_exec("ffmpeg -i $file_in -acodec mp3 -ab 96k -f flv -s 480x270 -ar 11025 -b 750k -g 300 -y $file_out");

Zo gebruik ik 'm zelf altijd :-)
werkt prima ( ben effe niet zeker of het ook in xampp zo werkt ) Aangezien ik zelf alleen Linux gebruik voor servers...

En nog iets, ik weet niet of je Vista gebruikt, volgens berichten moet xampp op 64Bit niet goed lopen.

Grts, René
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rene Sn
 
Sam Koster

Sam Koster

29/03/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Heej rené, ik gebruik zelf de 32bits versie van windows vista (me pc wil niet meer op xp snik snik)...

shell_exec() had ik zelf ook al aan gedacht, werkt niet helemaal omdat hij de ffmpeg niet pakt in php zelf.
 
Rene Sn

Rene Sn

30/03/2009 00:12:00
Quote Anchor link
sam schreef op 29.03.2009 14:53:
Heej rené, ik gebruik zelf de 32bits versie van windows vista (me pc wil niet meer op xp snik snik)...
Hoezo dat dan niet, Ik heb net nog een Laptop ontdaan van de kwellende vista :D (lol terwijl ik op me desktop toch wel vista gebruik)..

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om een linux distro te installeren in een VMWARE omgeving. Dat loopt immers altijd...

Quote:
shell_exec() had ik zelf ook al aan gedacht, werkt niet helemaal omdat hij de ffmpeg niet pakt in php zelf.


Ik ben nog niet bezig geweest met php_ffmpeg module, aangezien shell_exec() naar mijn idee net zo goed werkt, en je niet constant zit met declaren van alles... gewoon cmd line intikken en gaan met die bannaan :D

Grts.
René
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.