XML i.p.v SQL in php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zap

zap

04/11/2006 18:45:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben bezig om een account creation pagina te maken voor een tibia server.
Deze server slaat al zijn gegevens op in XML files, nu moet ik een lijst maken van wie welke huizen heeft gekocht.
Weet iemand hoe ik gegevens van XML in een php file kan laten zien?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
  <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
- <houses>
  <house houseid="1" owner="0" paid="0" warnings="0" />


Dit is zijn de eerste lijnen van het file waar de huizen in staan, er zijn 60 huizen en alleen het id nummer veranderd dus dat hoef niet gepost te worden. Ik kon trouwens hierover ook niks op google vinden, alleen hoe je gegevens in die files krijgt...

Groeten Patrick
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 18:02:39
 
Frank -

Frank -

04/11/2006 18:52:00
Quote Anchor link
Zie de handleiding...
 
PHP Newbie

PHP Newbie

04/11/2006 19:24:00
Quote Anchor link
Waarom ga je een inlogscript schijven met XML.

Als je dit nu onder de knie had zou ik dat ook zeker doen, maar als je dat nog niet onder de knie hebt zou ik zeker eerst MySQL gaan leren.
 
Zap

zap

04/11/2006 19:44:00
Quote Anchor link
@phpnewbie, het is geen inlog script.
Het is een gameserver die gegevens in XML files opslaat en niet in SQL, met SQL kan ik omgaan maar XML nog niet. NU ben ik een website voor die server aan het maken die gegevens laat zien van jou account. En ook andere dingen.
Nu kun je in het spel huizen kopen, en nu wil ik op een php pagina laten zien wie welk huis heeft gekocht.

@frank, bedank ik zal het doorlezen, maar ik weet neit of dit mij heel veel helpt...
 
Legolas

Legolas

04/11/2006 19:48:00
 
Frank -

Frank -

04/11/2006 19:50:00
Quote Anchor link
Kijk vooral even naar SimpleXML, dat is echt kinderlijk eenvoudig. Je hebt wel PHP versie 5 nodig, maar dat lijkt mij toch al een minimum eis.
 
Bo az

Bo az

04/11/2006 19:51:00
Quote Anchor link
Als je met XML gaat werken is het van belang welke versie van PHP je gebruikt, PHP 5 heeft namelijk meer en betere/makkelijkere mogelijkheden met XML.

Als je PHP5 hebt en je wil alleen XML files lezen moet kan je denk ik het beste simplexml gebruiken.

Edit:
net te laat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.