xmlHttp.responseText

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

28/08/2008 21:42:00
Quote Anchor link
Goedenavond.

In een form roep ik dmv een onchange veld op postcode de gevens op uit de DB. Nu krijg ik keurig de gegevens terug in deze opmaak.

BOLSWARDGrote Dijlakker Wat de naam en de straatnaam zijn. Nu wil ik deze natuurlijk graag apart. Iemand een idee hoe ik dat moet doen??
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:37:47
 
Douwe

Douwe

28/08/2008 21:45:00
Quote Anchor link
BOLSWARD<>Grote Dijlakker teruggeven, en met JS splitten op <>?
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

28/08/2008 21:46:00
Quote Anchor link
Klinkt te simpel om waar te zijn, bedankt
 
GaMer B

GaMer B

29/08/2008 06:58:00
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

29/08/2008 07:00:00
Quote Anchor link
Als het nog complexer wordt, zou je best eens naar json_encode() kijken.

Daarmee kan je php arrays en objecten coderen zodat ze door javascript worden begrepen.
 
Douwe

Douwe

29/08/2008 07:01:00
Quote Anchor link
JSON is natuurlijk het handigste, maar ik weet niet hoe moeilijk het is JSON te parsen zonder JS Framework...
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

29/08/2008 07:05:00
Quote Anchor link
Heel gemakkelijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo json_encode( $object_of_array ); // echo naar httpRequest
?>


javascript
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
...
if(xmlHttpLoad.readyState == 4)
  {
     var data = eval('(' + xmlHttpLoad.responseText + ')');
  ...
  }
 
Douwe

Douwe

29/08/2008 07:09:00
Quote Anchor link
Okay :) Ik ben gewend te werken met Prototype die een eigen functie heeft om JSON te parsen ;)
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

29/08/2008 20:09:00
Quote Anchor link
Ok ik ben nu zo ver dat ik de gegevens te zien krijg op de juiste pagina. Ik iwl deze chter in een input hebben en dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik krijg de gegegevens wel in een div omdat de div het juiste id heeft. Geef in de input datzelfde id dan komen daar niet de gegevens in maar dan geeft javascrpit de volgende error:

document.getElementById("plaats") is null. Dit terwijl in mijn broncode staat:

<tr>
<td valign='top' align='right'>plaats</td>
<td valign='top'>:</td>
<td valign='top'><input type="text" name="plaats" id="plaats" value="" size="20" maxlength="20" /> </td>
</tr>
Ik gebruik overigens formhandler vandaar de tabel ipv fieldset

Iemand een id??
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

29/08/2008 21:20:00
Quote Anchor link
Dat is misschien omdat de functie wordt uitgevoerd nog voor de pagina goed is geladen.

Als je functies hebt die worden uitgevoerd bij het laden van de pagina, kan je beter geen document.getElementById gebruiken. Je kan wel eerst via een functie gaan die met een settimeout de andere functie(s) oproept.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

29/08/2008 21:31:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat? Ik ben nieuw met javascript en heb al heel veel gezocht. Voor eerst wil ik nog geen gebruik maken van JSON en Prototype. Eerst mar eens leren hoe het moet
 
- -

- -

29/08/2008 21:34:00
Quote Anchor link
Waarom ben je er eigenlijk zo op tegen om Prototype te gebruiken? Waarom het wiel zelf nog eens uitvinden?
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

29/08/2008 21:57:00
Quote Anchor link
Ik heb er even naar gekeken maar het leek mij redelijk complex irt het simpele dingetje wat ik wil. Is het zo makkelijk dan?
 
- -

- -

29/08/2008 22:10:00
Quote Anchor link
Jep!

Wat jij nu doet met document.getElementById('mijndiv'); doe je in prototype een stuk korter: $('mijndiv');

Kijk maar eens naar de API van PrototypeJS.org

Forms e.d. kun je de values ophalen met $F (of deze, één van de twee) ;)

Ik weet niet precies wat jij nou nodig hebt, aangezien ik niet heel je topic heb bekeken, maar volgens mij zoek jij Ajax.Request.

Zo, lijkt me genoeg stof om de avond mee rond te maken ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.