yaml, symfony of spyc?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2014 00:04:46
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik ben wat aan het testen met de Yaml dumpers van Symfony en Spyc.

Ik wilde eigenlijk die van Symfony gaan gebruiken, maar die kwakt gegevens die ik zelf over meerdere regels verdeel, allemaal op 1 regel met new lines \n er tussendoor. Zo dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
comments: "Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338. Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338.\n    Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338. Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338."

De Spyc dumper doet dit netter, zoals het volgens mij ook hoort, namelijk zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
comments: |
    Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338. Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338.
        Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338. Late afternoon is best. Backup contact is Nancy Billsmer @ 338-4338.

De Spyc dumper doet dit dus beter. Ook vind ik het vervelend dat de Sympfony dumper na een aantal niveaus ineens over gaat op inline syntax. Weliswaar kun je dit niveau instellen, maar volgens mij kun je het niet uitschakelen (of mis ik iets?).

Zoals gezegd... op basis hiervan zou ik dus kiezen voor Spyc. Echter 1 puntje, waarvan ik niet weet of het wel of niet belangrijk is. Bij de documentatie van Spyc staat dat het YAML 1.0 ondersteunt en bij Symfony staat dat het het meeste van YAML 1.2 ondersteunt.

Wat moet ik nu kiezen? Weet iemand wat het verschil tussen 1.0 en 1.2 is? Ik kan dit niet terugvinden namelijk. Ik zou het liefst kiezen voor Spyc omdat die nettere "dumps" maakt, maar ik wil mezelf niet in de vingers snijden.

Iemand advies?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.