YouTube kanaal PHP Tutorials

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Andre Gerritsen

Andre Gerritsen

26/04/2020 17:07:14
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik ben een YouTube kanaal begonnen over PHP genaamd PHP Tutorials:

https://www.youtube.com/channel/UCYXX0tktqFPr-n92AbiIoUQ

Wellicht vinden sommigen van jullie dit handig of interessant.
Ik heb nu mijn eerste "amateur" tutorial geüpload.
In de toekomst wil ik er nog veel meer doen, maar ik wil eerst eens kijken of het aanslaat.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:49:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/04/2020 17:21:56
Quote Anchor link
Leuk om video-tutorials te beginnen. Maar probeer echt een beetje met de tijd mee te gaan.
Een inlogsysteem over md5() is niet meer van deze tijd. En die() is 'kerkhoftechniek' wat je niemand wilt aanleren. Een script hoort immers niet dood te gaan als iemand wat fout doet. En de MySQLi-connectie kan je beter aan het begin starten.

Daarnaast vind ik het geluid ook niet echt lekker klinken. Het klinkt alsof het met een telefoon is opgenomen. Een externe microfoon met plopkap maakt het geheel een stuk prettiger te horen. Misschien kan je ook wat meer gaan snoeien in je video, want 30 minuten uitleg vind ik best lang. Je zou dit kunnen inknippen is losse tutorials over: het maken van een database, het vullen van een database, en het maken van een inlogsysteem waarbij je aan de hand van de voorgaande videotuts al een voorbeeldatabase hebt.
Maar zoals elk boek begint: Begin bij het begin!

Maar ik ga er maar even vanuit dat dit een proefuitzending is.
Gewijzigd op 26/04/2020 17:23:31 door - Ariën -
 
Andre Gerritsen

Andre Gerritsen

26/04/2020 17:26:09
Quote Anchor link
Bedankt voor je kritiek! MD5 is inderdaad niet meer van deze tijd en in een vervolg video wil ik dit ook uitleggen.
Error handling leek me ook iets te ver gaan voor een "simpel" inlog systeem.

Ik moet inderdaad nog wat aan het geluid doen, vond het zelf ook niet echt best klinken.
30 min. is inderdaad wat lang, zal hier eens op gaan letten.

Ik moet het allemaal nog wat leren, hoe dat youtube werkt.
Nogmaals, bedankt voor je kritiek, hier kan ik wel wat mee.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

26/04/2020 17:45:11
Quote Anchor link
Ok, sorry voor de ongezouten kritiek, maar dit is enkel leerzaam om te laten zien HOE HET NIET MOET.

Stripje erbij om de boodschap nog een beetje lollig over te brengen: https://xkcd.com/327/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.