Zend Framework en Template Power

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco nvt

Remco nvt

05/12/2010 23:07:30
Quote Anchor link
Heeft iemand al eens Templater Power gebruikt in combinatie met het Zend Framework?
Ik wil deze graag in combinatie gaan gebruiken maar vind het zonde als ik opnieuw een adapter moet gaan schrijven.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 18:32:32
 
Remco nvt

Remco nvt

08/12/2010 13:12:38
Quote Anchor link
bump
 
Chris -

Chris -

08/12/2010 13:27:17
Quote Anchor link
Wat heeft template power voor voordelen tegenover de eigen template engine? (Nieuwschierig). Juist het "niet smarty" van Zend's template's is juist perfect..
 
Remco nvt

Remco nvt

10/12/2010 10:19:24
Quote Anchor link
Omdat ik geen php code in me templates wil.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/12/2010 12:40:29
Quote Anchor link
Er wordt voor zover ik weet alleen constructieve PHP-code gebruikt, die men normaal anders in andere templateparsers gebruikt, maar dan vaak in een ander gedaante. Dit heet anders ook wel de 'view' in het MCV model. In de M wele voor Model staat staat als ik het goed heb de rest van de code. die o.a de $user-array aanmaakt.

Zo vind ik het gebruik van constructies als dit wel toelaatbaar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($user['warnings']) {
?>

Deze gebruiker heeft een 'strafblad'
<?php
}
?>

(bewust geen echo gebruikt)

Maar goed, niet iedereen wil PHP gebruiken vanuit het oogpunt van veiligheid.
Verder lijkt me de implementatie van een andere TPL-engine dan die van Zend zelf niet zo heel lastig. Je moet gewoon de lib van die TPL-parser in de /lib directory van Zend gooien, een instance aanmaken en klaar.

Ik heb nooit echt met ZF gewerkt, maar ik denk dat ik het zo goed heb.
Gewijzigd op 10/12/2010 12:44:44 door - Ariën -
 
Pim -

Pim -

10/12/2010 13:51:26
Quote Anchor link
Maar waarom deze? Kijk ook eens naar Smarty of Twig
 
Remco nvt

Remco nvt

10/12/2010 17:25:36
Quote Anchor link
Omdat smarty ook pseudo-code is.
Mijn visie van een template engine is dat deze helemaal clean is van elke vorm van logica. Dat is wat ik het liefst wil bereiken.
 
Niels K

Niels K

10/12/2010 18:59:28
Quote Anchor link
Rare visie vind ik maar goed. Dan vraag ik me af waarom je zend framework wilt gebruiken? Want dan moet je in de controllers weer kloten met je andere template engine.
 
Jelmer -

Jelmer -

10/12/2010 19:13:10
Quote Anchor link
Remco van Bers op 10/12/2010 17:25:36:
Omdat smarty ook pseudo-code is.
Mijn visie van een template engine is dat deze helemaal clean is van elke vorm van logica. Dat is wat ik het liefst wil bereiken.


Haha, veel succes. Je zal die logica ergens moeten hebben. Zet je ze in je controller, dan komt die vol te zitten met allemaal kleine if-jes en is je template nog afhankelijker (en dus minder onafhankelijk, en dus minder nuttig.) van je controller. Of je schiet niet alleen in je eigen voet, maar blaast meteen je benen eraf en verplaatst de logica naar een of andere neurotische laag van extra javascript of css.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.