[ZF] Bootstrap

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

25/06/2012 13:43:16
Quote Anchor link
Hoi,

ik heb een guestbook gemaakt met een login functie. Nu wil ik de lay-out wat verfraaien dus las ik het één en ander over de ZF lay-out functie die een template create waarin je andere views kunt inladen (?). Nu klinkt dit wel erg leuk maar in die tutorials word steeds gesproken over bootstrap.php , kan iemand mij vertellen waar deze staat, wat deze doet en hoe ik deze maak?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:38:23
 
John Cena

John Cena

25/06/2012 13:48:52
Quote Anchor link
Als je het Zend Framework gebruikt kun je ook de layout functie gebruiken.
Bootstrapper staat in de Application map.

Toevoeging op 25/06/2012 13:49:22:

Vreemd bericht zie ik nu....
Ik bedoel dus, als je de layout functie wilt gebruiken zul je het hele framework moeten gebruiken
 
Jasper DS

Jasper DS

25/06/2012 13:52:58
Quote Anchor link
Ik gebruik het hele framework, ik heb dus views, controllers en models. Alleen ziet het er natuurlijk niet uit op deze moment omdat er nog niets van stijl is toegevoegd. Dat wou ik nu even proberen en ik wou ineens gebruik maken van de lay-out functie. De application map, dus ik maak gewoon een bestand aan in die map? Raar dat deze niet automatisch word aangemaakt door zendtools.
 
John Cena

John Cena

25/06/2012 13:57:35
Quote Anchor link
Als het goed is moet er een Bootstrap.php staan.

En als ik het helemaal correct heb, (en dat heb ik!) hoef je niks in je bootstrap aan te passen.

In je application.ini moet je even aangeven dat je een layout wilt gaan gebruiken.
Dat doe je door de volgende regels toe te voegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
resources.view[]                                     =
resources.layout.layoutPath                         = APPLICATION_PATH "/views/layouts/scripts/"


Dan heb je als het goed is in de map views/layouts/scripts een layout.phtml staan.

Deze kun je aanpassen, Let op echo hierin wel je content:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div menu>
<div nogwat>
<div content>
    <?php
                echo $this->layout()->content;
            ?>

</div>



Toevoeging op 25/06/2012 14:02:18:

Met Zend Tool kun je overigens ook gewoon naar je project toegaan en dan:
zf -enable layout
Gewijzigd op 25/06/2012 14:01:41 door John Cena
 
Tim S

Tim S

25/06/2012 15:29:31
Quote Anchor link
Ik zou deze tutorial een keer doornemen: http://framework.zend.com/manual/en/learning.quickstart.html

Daarin leggen ze de meest gebruikte classes van het framework uit.
Onder andere ook Zend_Layout
 
John Cena

John Cena

25/06/2012 15:31:52
Quote Anchor link
Die is niet echt duidelijk...
http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/ is wat duidelijker...
 
Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 12:52:52
Quote Anchor link
Tim S op 25/06/2012 15:29:31:
Ik zou deze tutorial een keer doornemen: http://framework.zend.com/manual/en/learning.quickstart.html

Daarin leggen ze de meest gebruikte classes van het framework uit.
Onder andere ook Zend_Layout


In o.a. die tutorial spreken ze over die bootstrap maar wat doet die juist?



Toevoeging op 28/06/2012 12:53:07:

Chi Lion op 25/06/2012 15:31:52:
Die is niet echt duidelijk...
http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/ is wat duidelijker...


Heb ik al doorgenomen.
 
Kees Schepers

kees Schepers

28/06/2012 13:35:33
Quote Anchor link
Wat Chi Lion zegt klopt als een bus. Twee regeltjes aanmaken in je configuratie en in application/views/layouts/scripts/layout.phtml aanmaken.

Daarin zet je wat hij dus zegt. Ik zou voor javascript / css en overige meta's view helpers gebruiken, bijv in de layout:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<head>
<?=$this->headScript()?>
</head>


Ik maak meestal een frontcontroller plugin voor het opzetten van mijn assets, als je interesse hebt wil ik die wel posten.

De bootstrap zorgt ervoor dat je resouces opgezet worden. In Bootstrap.php kun je zelf custom dingen inzetten, maar dat is niet noodzakelijk en raad ik ook af als je daar dingen opzet die 'standaard' zijn, het is beter omdat een resource plugin te maken.
 
Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 13:42:07
Quote Anchor link
Goed, ik heb alles gedaan zoals het er staat en het werkt dus ik denk dat het zo wel in orde moet zijn?

Ik heb wel nog een beetje een probleem met de gedachtegang. Ik wil een app die ik nu heb omzetten naar een Zend-app maar ik weet niet goed voor welke pagina's ik een controller moet maken en welke pagina eigenlijk gewoon een actie is van de controller?

Is hier ook een regeltje voor ofzo? Ik las al ergens "elke actie is een controller"? En wat met terug komende actie's?

Maar goed dat is misschien voor een ander topic?
 
Niels K

Niels K

28/06/2012 13:45:35
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Ik vraag me af of je het MVC request wel door hebt. Wat snap je niet precies aan deze uit leg dan? klik

Om op jouw verhaal terug te komen, wat voor soort project wil je omzetten? Kan je omschrijven wat het precies moet doen? Daarnaast probeer zelf eens een opzet te maken? Wij geven wel commentaar ;-)

Niels
 
Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 14:28:28
Quote Anchor link
Niels, dit had ik al bedacht. De eerste pagina('s) zijn wat info over het project, de laatste pagina is hoe ik het met het MVC zou doen en dat zit denk ik goed, ben alleen niet echt zeker...
 
John Cena

John Cena

28/06/2012 14:39:27
Quote Anchor link
Imho zit dat dikke prima!
 
Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 15:47:25
Quote Anchor link
Ik had deze tut gebruikt voor het inlog systeempje. Deze maakt geen gebruik van een model maar doet dat in de controller (_getAuthAdapter). Is dat mooi MVC dan? Of is dat iets speciaals?
 
John Cena

John Cena

28/06/2012 15:49:43
Quote Anchor link
Ik heb zelf ook mijn inlog systeem via die geschreven en toen wat getweakt, Niels is toch iets meer thuis op MVC gebied geloof ik, let's wait on Him :)
 
Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 15:50:19
Quote Anchor link
oke! Het werkt, maar ik zou alles van de eerste keer goed willen doen! ;-)
 
John Cena

John Cena

28/06/2012 15:56:19
Quote Anchor link
Ik gebruik het iig ook op die manier, zowieso valt mijn AuthController beetje buiten de rest van het script zeg maar.
 
Wouter J

Wouter J

28/06/2012 16:03:42
Quote Anchor link
In Symfony, waarin je ook nog bundles hebt, zou ik het zo doen:

CoreBundle
PageController
- indexAction
- aboutAction
- contactAction

PageBackendController
- createAction
- editAction
- deleteAction

UserBundle
LoginController
- loginAction
- logoutAction

UserBackendController
- editAction
- createAction
- deleteAction

ReportBundle
RapportController
- showAction
- showAllAction
- ...

ReportBackendController
- createAction
- editAction
- deleteAction


En ik zou dit in ZF indelen als een PageController voor de normale pagina's, als index en about.
Dan een UserController voor het bijhouden van een gebruiker en een AuthController voor het inloggen/uitloggen.
En voor de rapporten een ReportController om rapporten te laten zien en te bewerken/toe te voegen.
En dan als laatst voor de Page en User nog een Backend controller om dingen te bewerken/te maken/te verwijderen.

Offtopic:
Is je domeinnaam geïnspireerd van die van Jelmer? :D (http://ikhoefgeen.nl/ )
Gewijzigd op 28/06/2012 16:04:40 door Wouter J
 
John Cena

John Cena

28/06/2012 16:52:40
Quote Anchor link
Die domeinnaam wordt het geblokt als zijnde sex educatie...
 
Niels K

Niels K

28/06/2012 18:29:04
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Allereerst zou ik ook de opzet van Wouter pakken. Echter ik zou de loginController anders doen.

Ik ben geen fan van een LoginController. Hoezo niet? De meeste mensen hebben een logout methode in de LoginController. Dat is naar mijn mening niet wat een LoginController moet doen.

Je zou een login action helper kunnen maken, daar zou de functionaliteit voor het vinden van een auth adapter ook beter staan.

Maar eerst een vraag aan jouw. Is er een centrale plaats waar mensen kunnen inloggen of zijn er meerdere plaatsen in de applicatie?

Niels
 
Jasper DS

Jasper DS

28/06/2012 20:12:34
Quote Anchor link
Neen, er is maar 1 plek (op dit moment inloggen.php)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.