[ZF] Toon 2 keer hetzelfde

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Newbie

PHP Newbie

24/02/2009 02:48:00
Quote Anchor link
hey allemaal,

Ik heb een controller "klanten" met daarin in een action "index" welke een overzicht geeft van mijn klanten en een action "add" waarmee ik een klant toe kan voegen.

Nu wil ik na het toevoegen een overzicht laten zien van mijn klanten met daarboven de melding dat de klant is toegevoegd.

Nu doe ik dat zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$this
->view->notice = 'De klant is opgeslagen';

$kolommen = array('Naam' => 'naam', 'Adres' => "(adressen.straatnaam || ' ' || adressen.huisnr)", 'Plaats' => 'adressen.plaats', 'kvknummer');

$result = $klant->get($kolommen);

$this->view->headers = $kolommen;
$this->view->klanten = $result->toArray();
?>


Maar deze regels 3 t/m 8 zijn exact hetzelfde als die in de index action en ook in mijn template file heb ik 2 keer precies dezelfde code staan.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus de vraag is simpel: Hoe kan ik dit beter oplossen?

Groet
Newb

PS: Zoals uit de topictitel op te maken is gebruik ik Zend Framework
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:32:39
 
PHP Newbie

PHP Newbie

24/02/2009 19:18:00
Quote Anchor link
:-)
 

24/02/2009 19:27:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:18:
:-)

Eigenlijk best wel jammer dat mensen die al zó lang lid zijn van phphulp, en waarvan je toch zou verwachten dat ze toch enig kwaliteit hebben, dat ze dan toch nog gaan bumpen.... Zo jammer...


Kijk eens naar de handleiding van cakephp, daar staat dacht ik iets in de trand van wat je wilt (iig een hele tijd terug (en nu niet zeiken dat ik het over cakephp gaat, je haalt toch ook dingen uit verschillende kookboeken (en ik help je zelfs door toch nog iets te zeggen))).
 
PHP Newbie

PHP Newbie

24/02/2009 19:34:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 24.02.2009 19:27:
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:18:
:-)

Eigenlijk best wel jammer dat mensen die al zó lang lid zijn van phphulp, en waarvan je toch zou verwachten dat ze toch enig kwaliteit hebben, dat ze dan toch nog gaan bumpen.... Zo jammer...


Kijk eens naar de handleiding van cakephp, daar staat dacht ik iets in de trand van wat je wilt (iig een hele tijd terug (en nu niet zeiken dat ik het over cakephp gaat, je haalt toch ook dingen uit verschillende kookboeken (en ik help je zelfs door toch nog iets te zeggen))).


Ik kan ook vannacht om 3 uur weer een bump plaatsen, maar dan zal weer niemand het lezen. Zeur dus niet over die paar uur.

Zozo, je helpt me door wat te zeggen.. nounou.. is dat niet het hele idee achter een forum? Verder is je antwoord wel wat vaag "Ooit stond er ergens in een handleiding van een paar 100 pagina's iets waar je misschien wel wat mee kunt dacht ik".

Wanneer je reageert op een topic, post dan een zinnige, constructieve bijdrage of reageer niet.
 

24/02/2009 19:40:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:34:
Ik kan ook vannacht om 3 uur weer een bump plaatsen, maar dan zal weer niemand het lezen. Zeur dus niet over die paar uur.

Het is nogsteeds 7 uur, dat is behoorlijk veel. Misschien is het verstandiger om van te voren bedenken wanneer je een topic plaatst, dus als het vrij druk is?

PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:34:
Zozo, je helpt me door wat te zeggen.. nounou.. is dat niet het hele idee achter een forum? Verder is je antwoord wel wat vaag "Ooit stond er ergens in een handleiding van een paar 100 pagina's iets waar je misschien wel wat mee kunt dacht ik".

Ja, ik had ook niks kunnen zeggen, en je d'r alleen op wijzen dat je een slecht voorbeeld bent. Verder kan ik ook zeggen dat jij net zo kut bezig bent, jij gedraagt (of is het met een d, kut dyslexie) best wel arrogant. Toevallig zag ik vandaag bijvoorbeeld dit topic, nouw nouw, je krijgt geen antwoord op je vraag, dus quote je je zelf maar. Niet eens een google of weet ik veel. Ik vind dan dat ik je meer help door aan te geven dat je eens in de handleiding van cakephp moet kijken, aangezien ik veracht dat daar dingen in staan die je misschien verder op weg kunnen helpen met problemen die je zou kunnen tegenkomen. Verder ben ik van mening dat er zoiets als je nu zocht in stond, alleen heb ik er te lang geleden naar gekeken om er zeker van te zijn dat dat er in stond of dat dat er nogsteeds in staat.
Ook bestaat de handleiding nogsteeds, alleen is die vernieuwd. Verder is de handleiding maar iets van 14 pagina's lang. Ik geloof dat het hier ergens stond.

PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:34:
Wanneer je reageert op een topic, post dan een zinnige, constructieve bijdrage of reageer niet.

Alsof jij zo'n zinnig, constructief persoon bent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
PHP Newbie

PHP Newbie

24/02/2009 19:58:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 24.02.2009 19:40:
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:34:
Ik kan ook vannacht om 3 uur weer een bump plaatsen, maar dan zal weer niemand het lezen. Zeur dus niet over die paar uur.

Het is nogsteeds 7 uur, dat is behoorlijk veel. Misschien is het verstandiger om van te voren bedenken wanneer je een topic plaatst, dus als het vrij druk is?


Ik stel een vraag op het moment dat ik een vraag heb

Karl schreef op 24.02.2009 19:40:
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:34:
Zozo, je helpt me door wat te zeggen.. nounou.. is dat niet het hele idee achter een forum? Verder is je antwoord wel wat vaag "Ooit stond er ergens in een handleiding van een paar 100 pagina's iets waar je misschien wel wat mee kunt dacht ik".

Ja, ik had ook niks kunnen zeggen, en je d'r alleen op wijzen dat je een slecht voorbeeld bent. Verder kan ik ook zeggen dat jij net zo kut bezig bent, jij gedraagt (of is het met een d, kut dyslexie) best wel arrogant. Toevallig zag ik vandaag bijvoorbeeld dit topic, nouw nouw, je krijgt geen antwoord op je vraag, dus quote je je zelf maar. Niet eens een google of weet ik veel. Ik vind dan dat ik je meer help door aan te geven dat je eens in de handleiding van cakephp moet kijken, aangezien ik veracht dat daar dingen in staan die je misschien verder op weg kunnen helpen met problemen die je zou kunnen tegenkomen. Verder ben ik van mening dat er zoiets als je nu zocht in stond, alleen heb ik er te lang geleden naar gekeken om er zeker van te zijn dat dat er in stond of dat dat er nogsteeds in staat.
Ook bestaat de handleiding nogsteeds, alleen is die vernieuwd. Verder is de handleiding maar iets van 14 pagina's lang. Ik geloof dat het hier ergens stond.

Het is een hele relevante vraag die ik in dat topic stelde. Er wordt inderdaad geen antwoord opgegeven maar er wordt wel naar andere oplossingen gezocht. Vandaar dat ik mezelf quote zodat de vraag nogmaals onder de aandacht komt.

Karl schreef op 24.02.2009 19:40:
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:34:
Wanneer je reageert op een topic, post dan een zinnige, constructieve bijdrage of reageer niet.

Alsof jij zo'n zinnig, constructief persoon bent.


Triest he, op de persoon spelen :-)
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

24/02/2009 20:01:00
Quote Anchor link
nou dames, ruzie via de pm graag. Ik denk dat jullie beide punten duidelijk gemaakt zijn. Graag weer ontopic vanaf de lijn hieronder..
_____
 

24/02/2009 20:04:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:58:
Ik stel een vraag op het moment dat ik een vraag heb

En ik wijs je op de consequenties en geef een tip wat je beter kan doen.

PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:58:
Het is een hele relevante vraag die ik in dat topic stelde. Er wordt inderdaad geen antwoord opgegeven maar er wordt wel naar andere oplossingen gezocht. Vandaar dat ik mezelf quote zodat de vraag nogmaals onder de aandacht komt.

En ik geef in dit topic een relevant antwoord. Ik heb ooit eens wat gelezen in die handleiding. Bovendien heb je helemaal geen recht op antwoord eigenlijk.

PHP Newbie schreef op 24.02.2009 19:58:
Triest he, op de persoon spelen :-)

Tries hé, voor verkeerde autoriteit spelen. (Bovendien speel jij door dat te zeggen ook op de man...)

@Terence: Oke, had deze perongeluk nog open staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
PHP Newbie

PHP Newbie

24/02/2009 20:04:00
Quote Anchor link
Terence, gooi er maar een slotje op. Ik post de vraag wel opnieuw. Denk dat het topic op deze manier teveel vervuild is.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

24/02/2009 21:41:00
Quote Anchor link
lijkt me dan wel duidelijk..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.