Zoek / vervang in tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mar kla

mar kla

28/08/2009 10:30:00
Quote Anchor link
In mijn database zit de tabel newsitems die bevat het veld newsitem titel.

In verband met de huisstijl wil ik alle quootjes oom zetten naar dubbele quootjes.

Dus 'dit was het nieuws' moet worden "dit was het nieuws"

Ik wil wel voorkomen dat : 'Peter's nieuwsbericht' niet "peter"s nieuwsbericht" wordt

ik weet dat ik met str_replace in de scripting een en ander kan vervangen. maar toch zou ik het liefst de database inhoud standariseren
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:57:33
 
Eddy E

Eddy E

28/08/2009 10:33:00
Quote Anchor link
Staan de ' en " altijd aan het begin en eind?
Dus zonder uitzondering?

Dan zou je overal het eerste karakter en het laatste karakter kunnen verwijderen.
En daarna de titel kunnen omgeven door ".
Het toevoegen van de " is geen probleem... verwijderen iets meer.

Hoewel je het (eenmalig) met een PHP-scriptje zo gedaan hebt....
hoeveel artikelen zijn het? Als het er minder al 10.000 zijn, zou ik het gewoon met een klein php-scriptje doen (die dan maar even 20.000 queries draait...)
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

28/08/2009 10:43:00
Quote Anchor link
In principe is de inhoud van een mysql cell makkelijk te wijzigen, alleen ik weet niet of dit problemen geeft met de HTML code in jouw inhoud.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE nieuws SET inhoud = replace(inhoud, '\'', '\"')


EDIT: Sorry zat niet op te letten, op deze manier wijzigt hij idd ook peter's in peter"s...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lauren Zonneveld
 
Mar kla

mar kla

28/08/2009 11:00:00
Quote Anchor link
de ' staan helaas niet altijd aan het begin soms is de titel
Piet zegt 'e2-e4 driebier'

de andere keer

'e2-e4 driebier'

en dan nog

Foto's 'e2-e4 driebier'

Het gaat om 4000 artikelen waarvan er maar 3 a 400 aangepast moeten worden
 
Mark L

Mark L

28/08/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Even een vraagje vooraf: Komt het ook voor dat een apostrof NA alle letters komt? Dus zo: Niels' fiets. Want dat zou het heel moeilijk maken.

Als ik jouw was zou ik eigenlijk zoeken naar apostrofs die vóór of na een woord staan.

Ook kun je ALLE apostrofs vervangen en daarna de aanhalingstekens terug vervangen die tussen 2 letters in staan.

Natuurlijk moet je kijken of een even aantal vervangen is. Is dit zo, dan geen check, zo niet, dan moet het script dit vertellen en dat je hem zelf nog even nakijkt.

Zoeken zou kunnen met: WHERE text LIKE '%\'%'
Al weet ik niet zeker of dit werkt. Anders kun je ook alle artikelen erdoor heen laten gaan. Als dit er niet té veel zijn.
 
Mar kla

mar kla

30/08/2009 10:28:00
Quote Anchor link
Ik heb er voor gekozen waarnodig stukje bij beetje alle titels aan te passen.

Zijn er een paar honderd dus een tiental per dr ben ik er in een maandje klaar mee
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.