Zoek woorden bewaren (google/yahoo/live)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ericbruggema x

ericbruggema x

08/02/2008 14:42:00
Quote Anchor link
Ik zit met een vraag, voor een statistieken script van mij bewaar ik nu alle zoekwoorden appart maar vraag mij af of dit wel handig is!?

Dus kort maar krachtig: moet ik woorden appart, of te samen bewaren en als ik ze tesamen moet bewaren is het dan handig om alleen woorden te bewaren met a-Z 0-9 en _- of moet ik meer karakters ondersteunen?

Anyone?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 14:58:38
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/02/2008 14:54:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je met apart bewaren? Praten we hier over het gebruik van een database? Probeer even wat duidelijker te zijn...

Als we het over een database hebben, ga je natuurlijk nooit meerdere gegevens in 1 record opslaan. Je gebruikt voor elk gegeven een apart record.
 
Ericbruggema x

ericbruggema x

08/02/2008 15:57:00
Quote Anchor link
Stel je website wordt gevonden door google en je leest de referer uit.

dan heb je een &q=<zoekwoorden> bijvoorbeeld

http://www.google.be/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu:en-US:official&hs=wf3&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=eric bruggema&spell=1

q=eric bruggema

nu sla ik in een database alle woorden appart op

bv

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
1 = eric (1)
2 = bruggema (2)


maar nu vraag ik mij af of het niet handiger is om de gehele zoekterm op te slaan dus

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
1 = eric bruggema (1)


(nummer) = aantal x gevonden via google of andere engine.

Wat raden jullie aan?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/02/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Ik zou de zoekstrings opslaan (dus de combinatie van woorden). Dat is immers waar gebruikers op gezocht hebben, dus dat is relevante informatie waar je wat aan hebt...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.