Zoeken door database met meer dan 1.000.000 rows

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Seb wd

seb wd

06/09/2009 12:57:00
Quote Anchor link
Hello all,

Ik heb een site waar - als het goed gaat - in bepaalde tabellen meer dan 1.000.000 records ingevoerd worden. Nu vraag ik mij af wat het beste is, als iemand gaat zoeken naar iets, om te zorgen dat alles niet eindeloos duurt.
Heeft SELECT name, country FROM .... ipv SELECT * FROM .... al een positief effect op de snelheid van zoeken?
Graag ontvang ik nog meer tips om te zorgen dat mensen snel kunnen zoeken.

Seb.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Seb wd
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:26:09
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

09/11/2009 18:16:00
Quote Anchor link
Ola,

Als je database rap moet zijn is goede database fine-tuning noodzakelijk, onder myisam verkiezen boven innodb ( tenzij je relaties nodig hebt ).

Sowieso altijd enkel de velden selecteren die je nodig hebt... ( dus select id, naam, bla, boe FROM ).

Je gaat immers ook niet door de supermarkt heen en flikkert alles in je karretje.. en bij de kassa haal je enkel eruit wat je nodig hebt..

Daarnaast is serverconfig belangrijk voor mysql. Houd tevens ook goed je mysql-slow-query log in de gaten ( en zet deze dus aan als die uit staat ).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.