Zoeken naar dezelfde afbeeldingen in verschillende resoluties?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2018 13:56:38
Quote Anchor link
Misschien is het wel een onmogelijke taak, maar misschien valt het wel mee.
Ik was benieuwd of er mogelijkheden zijn om naar een zelfde afbeelding te zoeken, die in verschillende resoluties kan bestaan?

Ik weet dat je met een md5-checksum een controle kan doen of een bestand gelijk is, maar soms is er sprake van een bestand in een ander formaat waarbij de md5-checksum uiteraard anders is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Zo kan ik mijn mijn verzameling geüploadde foto's eens uitzoeken.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:00:54
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/01/2018 15:47:23
Quote Anchor link
Je zou eens kunnen kijken of wanneer je van een origineel een thumb maakt of dat altijd dezelfde thumb (md5-wise) genereert. Als dat het geval is zou je van alle originelen opnieuw een thumb/alternatieve versie kunnen maken en de hashes kunnen verzamelen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2018 16:13:05
Quote Anchor link
Van beide formaten verschillen de md5-hashes, helaas.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/01/2018 20:13:44
Quote Anchor link
Als je met composer werkt, kun je deze eens proberen: https://github.com/inceddy/ImageCompare
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/01/2018 23:49:46
Quote Anchor link
- Ariën - op 08/01/2018 16:13:05:
Van beide formaten verschillen de md5-hashes, helaas.

Uiteraard, maar ik bedoel, als je de verschillende formaten tijdelijk opnieuw creëert (zou dus wel handig zijn als je hier een vaste manier voor hebt) dan zou je de hashes van alternatieve formaten kunnen verzamelen bij een origineel.
 
Hans De Ridder

Hans De Ridder

09/01/2018 11:35:26
Quote Anchor link
Staat er geen IPTC data in de afbeeldingen?
Dan toch wel de EXIF gegevens.
Dan kun je op grond van die gegevens de data vergelijken.
Bijv. het tijdstip waarop de foto gemaakt is staat in EXIF.

http://www.fotografille.nl/tips/metadata-wat-is-het-en-wat-kun-je-ermee
https://github.com/romainneutron/PHPExiftool
Gewijzigd op 09/01/2018 15:11:00 door Hans De Ridder
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/01/2018 11:41:53
Quote Anchor link
Deze class gebruikt wat eenvoudige beeldbewerkingen om afbeeldingen te vergelijken. Zoiets zou je zelf ook kunnen bouwen.

Quote:
It resizes the images to a 8x8 square, converts the result into grey scale images, takes the color mean, and computes the hammering distance of the images' bits. The class returns a number that is below 10 if the images are similar.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2018 23:29:37
Quote Anchor link
Ik ga zeker naar de oplossingen kijken. Het is overigens wel een flinke map met afbeeldingen, maar één of meer oplossingen moeten wel voldoende zijn. Ik heb de komende tijd waar wat om uit te testen.
Gewijzigd op 09/01/2018 23:32:00 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.