Zoekopdracht kleuren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »
Vdleije .

vdleije .

11/07/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Hallo,

Zou iemand mij kunnen 'uitleggen' hoe ik de zoekresultaten van mijn zoeksysteem dik druk, of een ander kleurtje geef.
Dit moet toch mogelijk zijn dacht ik zo. De gegevens komen uit een database d.m.v LIKE %'"$_GET['q']"'%

Liefst geen code plaatsten, maar uitleggen zodat ik zelf kan proberen. (Hier leer ik weer van)

Met vriendelijke groeten,
Jeffrey
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 10:20:41
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

11/07/2008 16:05:00
Quote Anchor link
met str_replace zoek je je zoekopdracht op, en je vervangt je zoekoprdacht door een span (waar je een stijl aan hangt) met daarin je zoekopdracht.

beveilig je input trouwens, anders word hacken erg makkelijk.
 
Jelmer -

Jelmer -

11/07/2008 16:07:00
Quote Anchor link
Allersimpelst: str_replace gebruiken om de zoekterm te vervangen met <strong>zoekterm</strong>. Probleem komt echter wanneer er HTML in je content hebt (waar je je woordjes vet wilt hebben) Dan kan je bijvoorbeeld uitwijken naar preg_replace om zo te voorkomen dat je niets binnen tags matcht. En dan zit je al weer op het domein van de regular expressions (wat zeer vrij vertaald "zwarte magie" betekent)
 
Vdleije .

vdleije .

11/07/2008 16:07:00
Quote Anchor link
_O_ WOW! Bedankt ;) . Mocht het niet lukken hoor je het!
 
Kvdd

kvdd

11/07/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Offtopic: Je avatar :')

Wil je specifieke zoekwoorden dikdrukken of..?

Anders doe je gewoon 'LIKE %'"$_GET['q']"'% AS get_q' en dan krijg je netjes je waarde als get_q terug. Je kunt het via css doen of html, etc.

Eigelijk snap ik je vraag niet goed :)

Edit: te laat, preg_replace is je oplossing denk ik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kvdd
 
ToySoldier ZegIkNiet

ToySoldier ZegIkNiet

11/07/2008 16:12:00
Quote Anchor link
Weer effe alles weggegooid :P

Versie die de woordjes explode en zo zoekt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

function highlight( $str )
{

     $word = $_GET['q'];
     $ary = explode(' ', $word);
     if ( is_array( $ary ) )
     {

          foreach( $ary as $value )
          {

               if ( !empty( $value ) )
               {

                    $str = str_replace( $value, '<font style="font-weight: bold; color: red;">' . $value . '</font>', $str);
               }
          }
     }

     else
     {
          if ( !empty( $word ) )
          {

                    $str = str_replace( $word, '<font style="font-weight: bold; color: red;">' . $word. '</font>', $str);
          }
     }

     return $str;
}


$text = 'Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. Dit gebruik ik even als de zoekfunctie test text. ';


echo highlight( $text );

?>


Nadeel : Door de explode zoekt hij dingen die misschien niet gezocht zijn maar het is wel nuttig..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ToySoldier ZegIkNiet
 
Vdleije .

vdleije .

11/07/2008 16:29:00
Quote Anchor link
Ik ben der uit ;)

Hartstikke bedankt en weer wat geleerd _O_.

--
Nog 1 vraag, hij werkt nu, maar hij is hoofdletter gevoelig. Hoe pas je dit aan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door vdleije .
 
Vdleije .

vdleije .

11/07/2008 17:14:00
Quote Anchor link
Mag een bump voor een nieuwe vraag? :$

Anders spijt het mij zeer!
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

11/07/2008 17:20:00
Quote Anchor link
Kijk hier eens:

http://be.php.net/manual/en/function.str-ireplace.php

Dit detecteert strings niet-hoofdlettergevoelig, maar om te zorgen dat de case daarna terug staat als tevoren, moet je even nadenken.
 
Vdleije .

vdleije .

11/07/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Nja, ik laat het maar. Ik heb namelijk geen PHP >5

Iig bedankt ;-)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/07/2008 20:07:00
Quote Anchor link
vdleije schreef op 11.07.2008 19:29:
Nja, ik laat het maar. Ik heb namelijk geen PHP >5
Misschien een idee om aan je host te vragen of ze die ondersteuning kunnen bieden? Of desnoods overstappen naar een andere host die wel PHP5 ondersteund?

Tegenwoordig is PHP5 wel zo'n beetje de standaard. PHP4 was al oud maar die wil je nu eigenlijk echt niet meer gebruiken...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.