Zoekresultaat in kolommen

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marc Verlinden

Marc Verlinden

31/12/2011 14:55:36
Anchor link
Beste forumleden,

Allereerst wil ik al vertellen dat ik een absolute leek ben aangaande php. Via een script dat ik op het internet vond (misschien was dit wel hier :-) ben ik er in geslaagd een zoekvenster tevoorschijn te toveren waarmee mijn database kan wordne doorzocht. Nu had ik graag het resultaat in kolommen gezien (net zoals het in de database wordt weergegeven dus).
Met weglating van mijn inloggegevens is dit het script:
mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
mysql_select_db($database) or die (mysql_error());
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
$query = "SELECT Familienaam, Voornaam, Woonplaats, Boekdeel, Bladzijde FROM vuurkaarthouders WHERE Familienaam LIKE '%".mysql_real_escape_string($_POST['zoekwoord'])."%'";
if($result = mysql_query($query))
{
echo 'De volgende resultaten zijn gevonden:<br />';
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo $row['Familienaam'].'<br />'.$row['Voornaam'].'<br />'.$row['Boekdeel'].'<br />'.$row['Woonplaats'].'<br />'.$row['Bladzijde'];
}
}
else
{
echo 'Er is iets fout gegaan bij het zoeken in de database.';
}
}
else
{
?>
<form method="POST" action="connect.php">
Zoeken op Familienaam: <input type="text" name="zoekwoord" />
<input type="submit" value="Verzenden" />
</form>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
 }
 
?>



Je vindt het hier:http://www.tenboome.be/guldenboekder...rt/connect.php

Ik zou het erg waarderen als er mij iemand kan helpen. Als het ook nog even kan zou ik er ook graag een kleurtje aan toevoegen. Ik vermoed dat dit iets met "css" te maken heeft?

Mvg,
Marc
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 22:36:12
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/12/2011 15:06:31
Anchor link
Als je het zelf niet kunt bedenken, dan is het denk een goed plan om deze hobby te laten vallen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
echo '<table>';
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
   echo '
   <tr>
      <td>'
.(htmlspechalchars($row['Familienaam'])).'</td>
      <td>'
.(htmlspechalchars($row['Voornaam'])).'</td>
      <td>'
.(htmlspechalchars($row['Woonplaats'])).'</td>
      <td>'
.(htmlspechalchars($row['Boekdeel'])).'</td>
      <td>'
.(htmlspechalchars($row['Bladzijde'])).'</td>
   </tr>'
;
}

echo '</table>';
?>
Gewijzigd op 31/12/2011 15:07:12 door Noppes Homeland
 
Marc Verlinden

Marc Verlinden

31/12/2011 15:19:55
Anchor link
Hartelijk dank voor de reactie en hulp heer of mevrouw Noppes. Ik kon dit inderdaad zelf niet bedenken omdat ik er totaal niets van ken. Mogelijk bent u met uw php kennis geboren wat bewonderenswaardig is! Mijn hobby is overigens genealogie en heemkunde. Ik probeer altijd bij te leren. Zo heb ik onlangs ook onze website d.m.v. Drupal ontworpen en u raadt het al, ook daar had ik geen enkele kennis van. Maar al doende leert men! Gezond en gelukkig 2012 verder!
Marc
www.tenboome.be
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/12/2011 16:33:18
Anchor link
Beste Marc,

Jij ook de beste wensen voor 2012 en welkom op het forum. Let niet op (meneer) Noppes. Hij heeft veel verstand van PHP... maar niet van sociale omgangsvormen ;) Dat is niets persoonlijks dus trek je er niks van aan. Zo is hij gewoon, en hij wordt ook regelmatig daar op aangesproken... maar dat helpt niet. Haha. Als je weer een keer een probleem hebt, dan kun je altijd even hier op het forum aankloppen.

Groeten, Ozzie
 
Frank WD

Frank WD

31/12/2011 17:31:54
Anchor link
Zonder kennis is het ook mogelijk wat te maken. Daarvoor is er genoeg hulp te krijgen en te vinden via google. Je hebt een leuke site gemaakt zonder kennis vanz aken, mijn complimenten alleen ik zou even kijken wat de oorzaak is van het langsame laden van je website. Ik kreeg hier 4x een time out van jou server terug.

Wat Noppes aan gaat. Die volg ik al een tijdje. Maar die is zo A in communiseren als jij A bent in PHP. Dus wat dat betreft vult die jou aardig aan.
 
Marc Verlinden

Marc Verlinden

01/01/2012 11:21:01
Anchor link
Hartelijk dank voor de reactie Frank en Ozzie. Wat betreft de traagheid van de site;dat is inderdaad een probleem waar ik nog aandacht moet aan besteden. Bedankt voor de melding.
Mvg,
Marc
 
Sjaak de Bakker

Sjaak de Bakker

01/01/2012 12:58:11
Anchor link
ja

Toevoeging op 01/01/2012 12:58:55:

Sjaak de Bakker op 01/01/2012 12:58:11:
ja inderdaad een ** linkspam **
Gewijzigd op 14/04/2020 12:52:10 door - Ariën -
 
Peter Jansen

Peter Jansen

14/04/2020 12:39:48
Anchor link
Sjaak de Bakker op 01/01/2012 12:58:11:
ja

Toevoeging op 01/01/2012 12:58:55:

Sjaak de Bakker op 01/01/2012 12:58:11:
ja inderdaad een ** linkspam**

In de moderne wereld zijn moderne oplossingen voor het gokprobleem vereist.
Gewijzigd op 14/04/2020 12:51:53 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/04/2020 12:51:32
Anchor link
Nee!
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.