Zoekresultaten van database in dynamische tabel weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bare_nature

bare_nature

29/11/2007 11:07:00
Quote Anchor link
Hallo,

Aangezien ik tussen de scripts niet vond wat ik zocht, probeer ik het hier eens. Graag zou ik een script willen schrijven om in m'n database te zoeken naar beelden met een bepaald sleutelwoord (tot dusver geen probleem) en die beelden zou ik in een dynamische tabel willen plakken. Met dynamisch bedoel ik dat de gebruiker zelf kan bepalen hoeveel beelden er per pagina (rijen en kolommen) getoond worden.

Het hekele punt hierbij (voor mij althans) is, hoe ik (na het beginnen van een volgende rij in m'n tabel) verder kan gaan met een volgende rij. Ik heb als het ware een for-loop nodig die elke keer opnieuw begint als een rij vol is en zolang tot alle beelden die via de query zijn opgeroepen geplaatst zijn.

Alle hulp en advies is welkom!

Merci,

BN
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:14:46
 
Frank -

Frank -

29/11/2007 11:11:00
 
Joep

Joep

29/11/2007 11:14:00
Quote Anchor link
Zelf snap ik het voordeel niet van de keuze voor het aantal kolommen. De rijen laten kiezen door de gebruiker dan weer wel.
Als je ze alle 2 variabel wil kan dat natuurlijk ook.
Begin eens met het opzetten van een lijst met zonder keuze van de gebruiker.
Dus gewoon 4 cellen breed en oneindig veel rijen.

Vanaf daar kunnen we je gaan helpen de user input te verwerken in de tabel opbouw!

Edit of lees Frank zijn tutje ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joep
 
Bare_nature

bare_nature

29/11/2007 12:04:00
Quote Anchor link
De tutorial lijkt mijn probleem op te lossen. Vanavond ga ik hem eens uittesten. Het door de gebruiker laten ingeven van het aantal kolommen kan ik wel oplossen.

Het tweede 'probleem' waar ik nog wat moet over nadenken is hoe ik de resultaten over verschillende pagina's kan spreiden maar dat is iets voor vanavond.

Merci voor de tips!

BN
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.