zoekresultaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

R Klomp

R Klomp

04/02/2008 19:46:00
Quote Anchor link
ik ben bezig online ledenregister en gebruik dit script om te zoeken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
<?php
            mysql_select_db("ledenregister2") or die(mysql_error());
            
            $aantal = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM leden")) or die(mysql_error());
            
            if (!$_POST['zoek']){
                ?
/>
                <
form name="zoeken" action="" method="post">
                <
table cellspacing="0" width="680px" align="center" border="0">
                <
tr><td align="center" colspan="2"><input size="60" type="text" name="zoek" maxlength="60"> </td></tr>
                <
tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Zoeken"></td></tr>
                <
/table>
                <
/form>
                [
code]<?php
            }
            else{
                if(strlen($_POST['zoek']) < 4) {
                echo "De zoekterm moet minimaal 4 tekens lang zijn.";
                }

                else
                {
                    $keyword = mysql_real_escape_string($_POST['zoek']);                
                    $query = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                    WHERE MATCH (voornaam, achternaam)
                    AGAINST ('$keyword' IN BOOLEAN MODE)
                    ORDER BY volgorde, type ASC"
;
                    $resultaat = mysql_query($query);
                    if (mysql_num_rows($resultaat) >= 1)
                    {

                        echo "De volgende resultaten zijn gevonden:";
                        
                        while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
                        {
                                
                                ?
/>
                                <
table border="1">
                                <
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo($row['voornaam']." ".$row['voorvoeg']." ".$row['achternaam']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row['status'] == 1) ? 'D' : (($row['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
td width="200px" rowspan="3">[code]<?php echo ($row['adres']."<br>
                                                                        "
.$row['postcode']." ".$row['woonplaats']."<br>
                                                                        "
.$row['telefoon']) ?/></td>
                                <
td width="20px" style="text-align:right" rowspan="3">[code]<?php echo($row['wijk']) ?/></td>
                                <
/tr>
                                <
tr><td>[code]<?php echo($row['email']) ?/></td></tr>
                                <
/table>
                                [
code]<?php
                        }
                    }

                    else{
                    echo "<br>Er is niets gevonden op jou zoekterm";
                    }
                }
            }

?>

( ?/> = ?> maar als ik dat gebruik maakt ie dr niet 1 codevak van )

maar als ik nu zoek op bijv een achternaam van een famillie krijg ik alle leden van die familie in een aparte tabel..
vb:

<table>
HOOFDBEWONER
</table>
<table>
eventuele PARTNER
</table>
<table>
eventuele kinderen
</table>
<table>
eventuele kinderen
</table>

in mij mysql tabel heb ik een kolom "volgorde" in deze kolom hebben alle families een unieke code dus alle leden van een familie hebben dezelfde code

ook heb ik de kolom:
TYPE = type van persoon (0= hoofdbewoner, 1= partner, 2= kind)


hoe ik nu wil dat mijn resulaten worden weergegeven 1 tabel met daarin alle leden van die familie:
http://img215.imageshack.us/img215/5904/layoutsr0.png
de bovenste is de hoofdbewoner. (type 0)
daaronder de eventuele (dus deze hoeft niet aanwezig te zijn) partner (type 1)
en daaronder de eventuele (ook deze hoeven niet aanwezig te zijn) kinderen (type 2)


ook als maar 1 lid van een bepaalde familie in de zoekresultaten voorkomt moet de hele familie worden weergegeven..

kan dit? zoja hoe doe ik dit..
ben nog niet echt heel goed met php/mysql dus uitgebreide uitleg word gewardeerd...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:22:37
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 07:32:00
Quote Anchor link
*bumb*
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 08:13:00
Quote Anchor link
Het weergeven is puur een kwestie van output, dat ga je dus met PHP regelen. Als je ervoor zorgt dat je een query uitvoert die jou alle benodigde data levert, kun je daar verder in PHP mee gaan spelen.

Zonder datamodel kan ik er echter niet veel meer zinnigs over zeggen, dus misschien dat je dat eens kunt laten zien.
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 16:58:00
Quote Anchor link
wat bedoel je met datamodel?
dit is mijn mySQL tabel:
http://img143.imageshack.us/img143/7573/layoutzg0.png


GEZINSNAAM = de gezinsnaam
Volgorde = vormt samen met de gezinsnaam een unieke combinatie voor elk gezin
ADRES = spreekt voor zich
POSTCODE = spreekt voor zich
WIJK = de wijk waar het lid zich in bevind (I, II, III, IV, enz...)
TELEFOON = spreekt voor zich
EMAIL = spreekt voor zich
ACHTERNAAM = spreekt voor zich
VOORVOEG = voorvoegsel achternaam (de ,van der, het, enz.)
VOORNAAM = spreekt voor zich
GEB_DATUM = spreekt voor zich
STATUS = Dit kan 1 of 2 zijn 1 word door PHP uiteindelijk als D weergegeven en 2 als B
GESLACHT = spreekt voor zich (wil ik (nog) niet gebruiken)
TYPE = type van persoon (0= hoofdbewoner, 1= partner, 2= kind)
WOONPLAATS = spreekt voor zich
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 17:14:00
Quote Anchor link
Wat je zou kunnen doen is elk uniek voorkomen van 'Volgorde' uit je tabel ophalen. Deze vervolgens uitlezen met een while loop en hierin vervolgens met een query de gegevens van die familie ophalen...
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 17:15:00
Quote Anchor link
dat snap ik niet..
zou je een voorbeeldje kunnen geven?

ben nog niet zo heel goed met php en mysql
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 17:23:00
Quote Anchor link
Hmm, nu ik er nog eens goed naar kijk, zie ik een nog veel groter probleem. Je bent namelijk aan de slag gegaan met een verkeerd datamodel...

Als je namelijk gaat normaliseren zul je zien dat je een aparte tabel voor de gezinnen en de gezinsleden zult krijgen. Ervan uitgaande dat elk gezinslid op hetzelfde adres woont, zou je die informatie kwijt kunnen in de gezinnen tabel. In de gezinsleden tabel kun je vervolgens de persoonlijke informatie als email, geslacht, geboortedatum, etc kwijt.

Het is verstandig om dat eerst te doen voordat je verder gaat werken. Het kan namelijk grote problemen in de toekomst voorkomen en bovendien lost dat direct ook het probleem op dat je nu hebt. Het selecteren van gegevens wordt een stuk makkelijker met een juist datamodel.
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 21:25:00
Quote Anchor link
heb nu 2 tabellen...
tabel leden:
http://img127.imageshack.us/img127/289/layoutledenqm5.png
tabel adressen:
http://img127.imageshack.us/img127/2374/layoutadressende6.png

hoe moet ik nu te werk gaan?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 21:44:00
Quote Anchor link
Allereerst ga je nog de nodige indexen in je database aanbrengen. Dus de primary keys in de verschillende tabellen alsmede de foreign key waarmee je de relatie tussen de beide tabellen legt.

Ik hoop dat je wel voor de InnoDB engine gekozen hebt bij het aanmaken van de tabellen? Dat is namelijk de enige engine waarmee je onderlinge relaties tussen tabellen kunt leggen, en dat heb je wel nodig ;-)
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 21:49:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 06.02.2008 21:44:
Allereerst ga je nog de nodige indexen in je database aanbrengen. Dus de primary keys in de verschillende tabellen alsmede de foreign key waarmee je de relatie tussen de beide tabellen legt.


op welke kolommen moet ik welke indexen zetten dan?

Blanche schreef op 06.02.2008 21:44:
Ik hoop dat je wel voor de InnoDB engine gekozen hebt bij het aanmaken van de tabellen? Dat is namelijk de enige engine waarmee je onderlinge relaties tussen tabellen kunt leggen, en dat heb je wel nodig ;-)

met InnoDB kon je dacht ik geen fulltext search doen wat ik wel gebruikte met mijn vorige tabel..

edit:
heb ze aangepast naar InnoDB
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 21:53:00
Quote Anchor link
Dat is het grote nadeel van MySQL, het is het een of het ander. En dan zou ik toch echt voor de InnoDB engine gaan aangezien die relaties een stuk belangrijker zijn!

Aangezien 'volgorde' de unieke waarde is krijg je in die tabel een PK op die kolom. Verder lijkt me dat in de andere tabel het lidnummer de unieke waarde is, dus dan komt daar de PK op te zitten. Tenslotte gok ik dat 'gezinsnummer' de kolom is die naar de 'volgorde' kolom uit de andere tabel verwijst. In dat geval zou dat dus de FK worden.

Verder zul je nog enkele indexen aan willen maken op bepaalde kolommen, maar dat hangt een beetje van de queries af die je voornamelijk gaat gebruiken.
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 22:06:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 06.02.2008 21:53:
Aangezien 'volgorde' de unieke waarde is krijg je in die tabel een PK op die kolom. Verder lijkt me dat in de andere tabel het lidnummer de unieke waarde is, dus dan komt daar de PK op te zitten. Tenslotte gok ik dat 'gezinsnummer' de kolom is die naar de 'volgorde' kolom uit de andere tabel verwijst. In dat geval zou dat dus de FK worden.

volgorde is geen unieke waarde dit was een fout van mij..
in de tabel adressen is de unieke waarde 'nummer'.
in tabel leden is 'lidnummer' de unieke waarde.

gezinsnummer verwijst naar nummer, maar hoe stel ik die FK in?

Blanche schreef op 06.02.2008 21:53:
Verder zul je nog enkele indexen aan willen maken op bepaalde kolommen, maar dat hangt een beetje van de queries af die je voornamelijk gaat gebruiken.

dit kan later altijd nog gedaan worden wanneer dat nodig is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 22:12:00
Quote Anchor link
Quote:
in tabel leden is 'gezinsnummer' de unieke waarde.
Het lijkt me niet dat dat kan. Er zijn immers toch meerdere gezinsleden met hetzelfde gezinsnummer?

Persoonlijk kies ik er altijd voor om in (bijna) elke tabel een kolom 'id' met auto_increment op te nemen die ik de PK maak. Op die manier heb je altijd een unieke waarde om records mee aan te duiden.

Elk gezinslid zal bijvoorbeeld een unieke waarde moeten hebben, ongeacht tot welk gezin ze behoren. Hoewel dat in theorie ook een combinatie van bijvoorbeeld gezinsnummer, naam en geboortedatum kan zijn, is het vaak makkelijker om gewoon een uniek id te gebruiken.
 
R Klomp

R Klomp

06/02/2008 22:16:00
Quote Anchor link
gezinsnummer moest zijn lidnummer..

en ik zal (nu niet, maar morgen) dan wel een kolom 'id' aanmaken bij beide tabellen

en hoe stel ik dan die FK in?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 22:18:00
 
R Klomp

R Klomp

07/02/2008 07:46:00
Quote Anchor link
ok.. wat ik nu gedaan heb:

in beide tabellen een kolom ID ( int(11) ) aangemaakt met auto_increment

ik heb adressen.nummer en leden.gezinsnummer beide een index gegeven en toen naar elkaar gelinkt
moet er ook nog wat bij ON DELETE en ON UPDATE komen?
 
Frank -

Frank -

07/02/2008 14:01:00
Quote Anchor link
Dat is wel aan te raden, maak een keuze tussen RESTRICT en CASCADE. Alleen wanneer je heel zeker weet dat het geen kwaad kan, kun je CASCADE gebruiken.

Mocht je de boel niet helemaal lekker koppelen en dan met CASCADE aan de slag gaan, kun je door het verwijderen van 1 record de hele database in 1x leeggooien... Het zal niet snel gebeuren, maar het kan.
 
R Klomp

R Klomp

07/02/2008 14:45:00
Quote Anchor link
ok maar dat is niet heel erg belangrijk volgens mij.. en kan natuurlijk altijd nog aangepast

hoe ga ik nu te werk nu ik 2 goede tabellen heb?
(ze zijn nu goed toch?)


Blanche schreef op 06.02.2008 21:53:
Dat is het grote nadeel van MySQL, het is het een of het ander. En dan zou ik toch echt voor de InnoDB engine gaan aangezien die relaties een stuk belangrijker zijn!
wat ik me bedacht dat ik natuurlijk nog een tabel aan kan maken die MyISAM is en die dan gebruiken voor fulltext search en dan door middel van het gezinsnummer o.i.d. de resultaten uit de andere tabellen laden...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 
Frank -

Frank -

07/02/2008 14:57:00
Quote Anchor link
FULLTEXT SEARCH heb je maar zelden nodig, ik heb er nog nooit mee gewerkt. Wel eens wat mee liggen rommelen om het te leren kennen (TSeach2), maar daar houdt het mee op.

MyISAM is rotzooi, ga daar je vingers niet aan branden. Probeer eerst een goed systeem te bouwen met innoDB, daar kun je ook wel een FULLTEXT SEARCH voor maken, mocht je daar zin in hebben. Maar vergeet het bestaan van MyISAM, dat is het toppunt van onbetrouwbaarheid en een bewijs van onkunde.
 
R Klomp

R Klomp

07/02/2008 16:16:00
Quote Anchor link
oke

zijn mijn tabellen goed nu?
en hoe moet ik nu verder, hoe moet ik mijn huidge script aanpassen zodat het met de 2 tabellen werkt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 
R Klomp

R Klomp

08/02/2008 13:36:00
Quote Anchor link
heb het nu zo werkend.. het geeft het nu weer zoals ik het wil hebben
dit is met mn oude tabel (alles in 1 tabel)

weet niet of het nu nog verstandig is om het toch nog over te zetten naar 2 tabellen?
of kan ik het zo laten...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
<?php            if (!$_POST['zoek']){
                ?
/>
                <
form name="zoeken" action="" method="post">
                <
table cellspacing="0" width="680px" align="center" border="0">
                <
tr><td align="center" colspan="2"><input size="60" type="text" name="zoek" maxlength="60"> </td></tr>
                <
tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Zoeken"></td></tr>
                <
/table>
                <
/form>
                [
code]<?php
            }
            else{
                if(strlen($_POST['zoek']) < 4) {
                echo "De zoekterm moet minimaal 4 tekens lang zijn.";
                }

                else
                {
                    $keyword = mysql_real_escape_string($_POST['zoek']);                
                    $query = "SELECT * FROM leden
                    WHERE MATCH (voornaam, achternaam)
                    AGAINST ('"
.$keyword."' IN BOOLEAN MODE)
                    GROUP BY gezinsnaam, volgorde
                    ORDER BY gezinsnaam, volgorde, type ASC"
;
                    $resultaat = mysql_query($query);
                    if (mysql_num_rows($resultaat) >= 1)
                    {

                        echo "De volgende resultaten zijn gevonden:";
                        
                        while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
                        {

                            $query20 = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                            WHERE volgorde = '"
.$row['volgorde']."'
                            AND gezinsnaam = '"
.$row['gezinsnaam']."'
                            AND type = '0'
                            ORDER BY type"
;
                            $resultaat20 = mysql_query($query20);
                            while ($row20 = mysql_fetch_array($resultaat20))
                            {
    
                                $row20mail = $row20['email'];                            
                                ?
/>
                                <
table cellspacing="0" class="resultaten">
                                <
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo($row20['achternaam']." ".$row20['voornaam']." ".$row20['voorvoeg']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row20['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row20['status'] == 1) ? 'D' : (($row20['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
td width="200px" rowspan="3">[code]<?php echo ($row20['adres']."<br>
                                                                        "
.$row20['postcode']." ".$row20['woonplaats']."<br>
                                                                        "
.$row20['telefoon']) ?/></td>
                                <
td width="20px" style="text-align:right; vertical-align:middle" rowspan="3">[code]<?php echo($row20['wijk']) ?/></td>
                                <
/tr>
                            
                            [
code]<?php }
                            $query21 = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                            WHERE volgorde = '"
.$row['volgorde']."'
                            AND gezinsnaam = '"
.$row['gezinsnaam']."'
                            AND type = '1'
                            ORDER BY type"
;
                            $resultaat21 = mysql_query($query21);
                            while ($row21 = mysql_fetch_array($resultaat21))
                            { ?
/>
                                                        
                                <
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo($row21['achternaam']." ".$row21['voornaam']." ".$row21['voorvoeg']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row21['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row21['status'] == 1) ? 'D' : (($row21['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
/tr>
                            
                            [
code]<?php }
                            $query22 = "SELECT *, DATE_FORMAT(geb_datum, '%d-%m-%Y') AS geb_datum2 FROM leden
                            WHERE volgorde = '"
.$row['volgorde']."'
                            AND gezinsnaam = '"
.$row['gezinsnaam']."'
                            AND type = '2'
                            ORDER BY type"
;
                            $resultaat22 = mysql_query($query22);
                            while ($row22 = mysql_fetch_array($resultaat22))
                            { ?
/>    
                                                    
                                <
tr>
                                <
td width="250px">[code]<?php echo("&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;".$row22['voornaam']) ?/></td>
                                <
td width="100px">[code]<?php echo($row22['geb_datum2']) ?/></td>
                                <
td width="20px">[code]<?php echo(($row22['status'] == 1) ? 'D' : (($row22['status'] == 2) ? 'B' : "")) ?/></td>
                                <
/tr>
                                
                            [
code]<?php } ?/>

                            <
tr><td>[code]<?php echo($row20mail) ?/></td></tr>
                            <
/table>
                            [
code]<?php
                            
                        }
                    }

                    else{
                    echo "<br>Er is niets gevonden op jou zoekterm";
                    }
                }
            }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door R Klomp
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.