ZoekScript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 11:49:33
Quote Anchor link
Hallo PHPHulpers,

Ik ben bezig om een zoekscript te maken alleen het volgende probleem is dat ik maar op 1 veld kan zoeken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    $sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE voornaam LIKE '%".$zoekwoord."%'";


dit is mijn sql query.

wat ik wil is dat ik op voornaam of achternaam of voornaam+achternaam kan zoeken.
ik heb geen idee meer hoe ik dit moet maken.
Heb al rond gezocht op het internet maar niet iets bruikbaars kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven.

Groet,
Nick
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:25:38
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

27/10/2017 12:04:25
Quote Anchor link
Hetzelfde doen als je al deed in je eigen query, maar dan met het veld achternaam erbij.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE voornaam LIKE '%".$zoekwoord."%' OR achternaam LIKE '%".$zoekwoord."%'";
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 12:06:36
Quote Anchor link
Ja dat heb ik inderdaad ook al gedaan maar als je dan voornaam en achternaam invult dan krijg je geen result terug.

en als je dat achternaam doet wel en alleen voor naam ook inderdaad maar als je die 2 dingen samenvoegt doet ie het niet en dat wil ik weten hoe je dat op lost.

maar bedankt voor het mee denken !
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

27/10/2017 12:10:17
Quote Anchor link
Misschien dat je verder komt al zoek je op Google iets van: mysql full text search
Gewijzigd op 27/10/2017 12:10:31 door Marthijn Buijs
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 12:43:10
Quote Anchor link
Nope, hier kom ik ook niet mee verder helaas.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:10:36
Quote Anchor link
Heb je al dit artikel gelezen?
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/fulltext-index-in-mysql/546/

Dit geeft een heldere kijk op de werking van Fulltext Search.

Vertel anders even waar je op vastloopt.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

27/10/2017 13:21:46
Quote Anchor link
De vragensteller loopt vast op logica.

Als $zoekwoord een voornaam EN achternaam bevat, vind je niks op voornaam en niks op achternaam.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:27:17
Quote Anchor link
@Adoptive dat is inderdaad waar ik word niet veel wijzer van die full text search.

dan zou het zo iets moeten worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE MATCH(voornaam,achternaam) AGAINST($zoekwoord)";


maar dan krijg ik mysqli_num_rows error...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:38:25
Quote Anchor link
Dat is niet echt heel duidelijk. Kan je wat concreter zijn? Want ik zie geen mysqli_num_rows in je code.

ip: Voer je query eerst een droog uit in je MySQL-client zoals phpMyAdmin
Gewijzigd op 27/10/2017 13:40:29 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:40:11
Quote Anchor link
dit is mijn hele code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<h1>Zoeken</h1>
            
            <form action="" method="POST">
            <span class="formInput">zoek:</span><input type="text" name="zoekwoord" />

            <input type="submit" name="searchBtn" value="zoek!" />
            </form>
<?php
error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors',1);
include('config.php');
$db = mysqli_connect(DB_SERVER,DB_USERNAME,DB_PASSWORD,DB_DATABASE);
    // Als een zoekwoord wordt ingegeven:
 
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
    
  
if($zoekwoord = mysqli_real_escape_string($db,$_POST['zoekwoord'])){
  
    
    print '<p style="float:right;">Resultaten voor <b>'.$zoekwoord.'</b></p><br />';
    print '<p style="float:left;"><h1>Resultaat:</h1></p>';
    
    // Zoekfunctie:
    $sql="SELECT * FROM klantenregister WHERE MATCH(voornaam,achternaam) AGAINST($zoekwoord)";
   $result=mysqli_query($db,$sql);
  
  
    // Resultaten weergeven:  
   if(mysqli_num_rows($result)>=1){
    while($res = mysqli_fetch_assoc($result))
    {

    echo"<p>";
    echo $res['voornaam'];
    echo" ";
    echo $res['tussenvoegsel'];
    echo" ";
    echo $res['achternaam'];
    echo"</p>";
    
    echo $res['adres']; echo" ";echo $res['huisnummer'];
    echo"<br>";
    echo"-----------------------------------------------------";

  
   }
     }

   else{
       echo"Nothing to find!!";
   }
   }




else{
    echo"Wat jammer nou er is niks gevonden, hoe kan dat?";
    }}


    
  
  
  
    

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:41:30
Quote Anchor link
Zorg voor goede foutafhandeling, dan had je die mysql_num-rows() melding nooit kunnen krijgen. En voer je query ook eens droog uit, zoals ik in mijn edit van net beschreef.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($zoekwoord = mysqli_real_escape_string($db,$_POST['zoekwoord'])){

Dit klopt ook niet helemaal. mysqli_real_escape_string hoort in je query, en niet daarbuiten.
Ook raad ik aan je PHP-code bovenaan je HTML zetten. je wilt eerst de logisca uitvoeren, en dan pas de view.
Gewijzigd op 27/10/2017 13:45:07 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:44:39
Quote Anchor link
als ik hem droog invoer dan krijg ik die mysqli_num_rows error niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:46:29
Quote Anchor link
Zorg dan in ieder geval voor goede foutafhandeling. Dus controleer of $result===false is, en toon dan een mysqli_error($db);
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:52:14
Quote Anchor link
ja dat heb ik nu maar blijf die zelfde fout houden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 13:54:10
Quote Anchor link
Als je het goed doet, maak je een statement;
Bij false toon je de mysql_error($db), en anders laat je de query netjes uitvoeren.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 13:58:54
Quote Anchor link
aaah ik krijg deze Unknown column 'test' in 'where clause'
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:08:55
Quote Anchor link
Single quotes gebruiken dus, anders denkt MySQL dat het om een veldnaam gaat.
Ik vermoed dat je dus op 'test' zocht.
Gewijzigd op 27/10/2017 14:09:14 door - Ariën -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 14:10:52
Quote Anchor link
ja ik heb inderdaad op test gezocht want dat is de voornaam en nu moet ik bij zoeken intypen voornaam en dat is niet te bedoeling
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:11:51
Quote Anchor link
Enne, zet die mysqli_real_escape_string() op de goede plek. Het hoort NIET in een if-controle.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

27/10/2017 14:16:44
Quote Anchor link
ja dat ga ik doen.

maar het klopt nog steeds niet.

bij inputveld moet je nu dus blijkbaar voornaam in typen in plaats van de naam zelf is toch beetje raar.

ik heb geen idee meer

Toevoeging op 27/10/2017 14:49:42:

Aah probleem solved.
ik moest in de database de engine typ ofzo aanpassen en hij pakte elke keer de add fulltext niet.

Heb de hele database opnieuw gemaakt ennu werkt het :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2017 14:52:28
Quote Anchor link
Een hele database opnieuw maken is ietwat overdreven. Het is een kwestie van je indexes goed instellen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.