RuneScape II Combat Calculator

Door Nick Mulder, 21 jaar geleden, 6.736x bekeken

UPDATE: v2

Een PHP Script dat het combat lvl aan de hand van je RuneScape levels uitrekend... inclusief form.
De combat formule is gemaakt door Covey van Sythe.org.

Changelog:
v2:
*Herscript in een class (ruimte open voor uitbreiding)...
*Selecteerd automatisch type account...
*Kan afronden naar beneden, afronden op 2 decimalen of niet afronden...
*Valid XHTML Transitional...
*Valid CSS...
*Geen errors op error_reporting(E_ALL); ...

Voorbeeld: http://ypm-design.com/cb.php

Gesponsorde koppelingen

PHP script bestanden

  1. runescape-ii-combat-calculator

 

Er zijn 23 reacties op 'Runescape ii combat calculator'

PHP hulp
PHP hulp
0 seconden vanaf nu
 

Gesponsorde koppelingen
Koen verschueren
koen verschueren
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
ERROR:

Team PK Runescape World Switcher can only be used with a screen resolution of 1280x1024 or 1024x768.

mmh niet echt handig hé voor mensen zoals mij die op 1440*900 zitte
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Alternatief voorbeeld erbij gezet..
Stefan
Stefan
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Ik vind het heel leuk dat er scripts worden geplaatst.. maar voor spellen? Ten eerste heb je dit niet zelf gescript en is dat - neem ik aan - wel de bedoeling hier op PHPhulp. Ten tweede zie ik het nut niet echt in van dit script, want niemand snapt waarom er speciale waardes worden uitgerekend, dus het grootste deel van de bezoekers hier heeft er niks aan.
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
A. Meneer Covey heeft op Sythe.org alleen zijn formule gepost, de mensen opgedragen deze zelf maar tot een calculator te verwerken, deze formule was in VB.
Dus dan had je zoiets (kan zijn orginele post niet meer vinden):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
//warrior
0.32707 * att + 0.249 * def + 0.324 * str + 0.25 * hp + 0.124 * pray

B. Er zijn meerdere Runescape scripts hier te vinden... (zo ben ik hier ooit terecht gekomen)
Er zijn een stuk of 5.000.000 mensen die RuneScape Spelen wereldwijd...
Rush
Rush
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Kan het ook niet bekijken, zit op een resolutie van 1920x1200
Pim Vernooij
Pim Vernooij
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Kwestie van JS uitschakelen en linkje uit de source kopieren.

KLIK!

snap nu ook meteen waarom alleen die twee resoluties ondersteund worden...
Emile Verbunt
Emile Verbunt
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
@ stefan
2de punt,

met dat spel upgrade je je level nadat je een aantal skills hebt geleveld,
dit kan je dus met deze vastgestelde waarden uitreken. De waarden zijn opgelegd door de maker van het spel dus je kan er niet veel aan veranderen.
Koen B
Koen B
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
goed script :d alleen een rot site :s
Berend
Berend
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Leuk script alleen haal die resolutie restrictie er af.
ik kan hem niet bekijken op mijn laptop(1280*800)
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Resolutie Restrictie Aangepast...
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
UPDATE: v2
Emrullah
Emrullah
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Hoe krijg je dit werkend snap er helemaal niks van
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Bovenstaand is een hele webpagina... als je hem in wilt voegen in je eigen pagina moet je het script aanpassen... Zie hieronder...

Handig om te hebben:
HTML/CSS Kennis
Een begin met PHP...

Sla je pagina op als een .php bestand, anders zal het niet werken...

Code voor invoegen (http://ypm-design.com/cb-insert.php):
Tussen <head></head>:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<!--
Script by YPM Design - http://ypm-design.com
Combat Formula by Covey (Sythe.org) - http://sythe.org
License: GNU: General Public License (GPL)
-->
<style type="text/css">
.buttons2
{
/*Uiterlijk van de calculate button hier aanpassen*/
    vertical-align: middle;
    margin: 5px;
    border: 1px solid #ffffff;
    background: url(http://teampk.ypm-design.com/images/form.jpg) #333333;
    font-size: 10pt; color:#FFFFFF;
    height: 20px;
    width: 125px;
    text-align: inherit;
}
.lvl {
/*Uiterlijk van de input velden hier aanpassen*/
    border: 1px solid #ffffff;
    background: url(http://teampk.ypm-design.com/images/form.jpg);
    font-size: 9pt; color:#FFFFFF;
}
.text {
/*Uiterlijk van de tekst hier aanpassen*/
    font-family: Verdana;
    font-size: 10px;
}
</style>

Tussen <body></body>:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
<form name="form1" method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>">
  <div align="center">
    <table width="125" border="0">
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">Attack lvl:</label>
        </div></td>
        <td><input name="att" type="text" class="lvl" id="att" value="<?php if(isset($_POST['att'])) echo $_POST['att'];?>" size="5" maxlength="2" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">Strenght lvl:</label>
        </div></td>
        <td><input name="str" type="text" id="str" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['str'])) echo $_POST['str'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">Defence lvl:</label>
        </div></td>
        <td><input name="def" type="text" id="def" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['def'])) echo $_POST['def'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">HP lvl: </label>
        </div></td>
        <td><input name="hp" type="text" id="hp" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['hp'])) echo $_POST['hp'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">Magic lvl:</label>
        </div></td>
        <td><input name="mag" type="text" id="mag" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['mag'])) echo $_POST['mag'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">Prayer lvl:</label>
        </div></td>
        <td><input name="pray" type="text" id="pray" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['pray'])) echo $_POST['pray'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label class="text">Ranged lvl:</label>
        </div></td>
        <td><input name="ran" type="text" id="ran" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['ran'])) echo $_POST['ran'];?>" /></td>
      </tr>
    </table>
    <br/>
  </div>
  <div align="center">
  <label>
    <input type="submit" name="Submit" value="Calculate" class="buttons2" />
  </label>
  </div>
</form>
<div align="center" class="text">

<?php
/*==============================================================*/
/*                       Combat Formula                         */
/*==============================================================*/
/*Made by:                    Covey                             */
/*URL:                  http://sythe.org                        */
/*==============================================================*/
/*                           License                            */
/*==============================================================*/
/*License:       GNU: General Public License (GPL)              */
/*==============================================================*/
/*=================Copyright © YPM Design 2007==================*/
/*==============================================================*/

//error_reporting

error_reporting(E_ALL);

//defineer $action
$action = "floor"; //actie, kan zijn: floor (naar beneden afronden (RuneScape gebruikt deze)) of round_2 (afronden op 2 decimalen)

class cb{
    function
cblvl($att, $def, $str, $hp, $pray, $ran, $mag, $action){
        //bereken melee-based combat level
        $ranged_cb = (0.483 * $ran + 0.249 * $def + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray);
        
        //bereken magic-based combat level
        $magic_cb = (0.483 * $mag + 0.249 * $def + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray);
        
        //bereken ranged-based combat level
        $warrior_cb = (0.32707 * $att + 0.249 * $def + 0.324 * $str + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray);
        
        //defineer account type
        if($warrior_cb>=$magic_cb && $warrior_cb>=$ranged_cb){
            //warrior
            $cb = $warrior_cb;
        }

        elseif($magic_cb>$warrior_cb && $magic_cb>=$ranged_cb){
            //mage
               $cb = $magic_cb;
        }

         elseif($ranged_cb>$warrior_cb && $ranged_cb>$magic_cb){
             //ranger
               $cb = $ranged_cb;
           }

        if(!empty($cb)){//controleer of het een geldige uitkomst is
            //verwerk $cb met $action

            if($action == "floor"){
                //naar beneden afronden (net als RuneScape doet)
                echo "Combat lvl: ";
                echo floor($cb);
            }

            elseif ($action == "round_2"){
                //afronden op 2 decimalen
                echo "Combat lvl: ";
                echo round($cb, 2);
            }

            else{
                //verander niks
                echo "Combat lvl: ";
                echo $cb;
            }
        }
    }
}

if(
    //controleer of alle gegevens zijn ingevuld
    !empty($_POST['att']) &&
    !
empty($_POST['def']) &&
    !
empty($_POST['str']) &&
    !
empty($_POST['hp']) &&
    !
empty($_POST['pray']) &&
    !
empty($_POST['mag']) &&
    !
empty($_POST['ran'])
){

    //zo ja, echo het combat lvl
    $calc = new cb();
    $calc->cblvl($_POST['att'], $_POST['def'], $_POST['str'], $_POST['hp'], $_POST['pray'], $_POST['mag'], $_POST['ran'], $action);
}

?>

</div>
Joeri
Joeri
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Tof script, vind dat je er toch heel wat uit kan leren om anders toe te passen.
Inderdaad jammer dat er niet enkel (stukken) code werden geplaatst en eigenlijk een hele webpagina. Misschien beter geweest de link naar de pagina ergens op het forum te plaatsen.

Voor de rest leuk ding!
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
@ Joeri: Best veel scripts komen hier met (bijna) complete pagina's... bij v3 (als die komt) zal ik het wel in stukken posten...
Mitch
Mitch
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
kan je geen auto train script maken ? :P
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Niet met PHP... met JS zou miss. evt. kunnen maar ik weet wel goede botjes...
Sythe's AutoFighter, GhostMouse en Auto-Talker X Professional
Zal denk ik wel ff zoeken worden voor je (tenzij je mij genoeg vertrouwd om te maile)
Robert
robert
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
hallo ik ben nieuw hier maar hoe kan je runescape sigs make?
Nick Mulder
Nick Mulder
21 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Daarvoor is GD ;)
http://php.net/gd/

Of je kan RSHiLib gebruiken voor je sig ;)
Jeroen
jeroen
20 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
iets zegt mij dat warior en ranger omgewisseld zijn...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
//bereken melee-based combat level
        $ranged_cb = (0.483 * $ran + 0.249 * $def + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray);
        
        //bereken magic-based combat level
        $magic_cb = (0.483 * $mag + 0.249 * $def + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray);
        
        //bereken ranged-based combat level
        $warrior_cb = (0.32707 * $att + 0.249 * $def + 0.324
?>
Mar cel
Mar cel
20 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Hey, wie weet een site waar nog veel meer RS calculators opstaan??

gr. marcel
Nicholas
nicholas
19 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Ik heb de code een ietsje omgevormd zodat je er nu ook je cb mee kunt berekenen met Summoning :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>RuneScape II Combat Calculator</title>
<!--
Valid XHTML 1.0 Transitional/CSS
Script by YPM Design - http://ypm-design.com
Combat Formula by Covey (Sythe.org) - http://sythe.org
License: GNU: General Public License (GPL)
-->
<style type="text/css">
body {
    background-image: url();
    background-repeat: no-repeat;
    background-color: #000000;
}
.style2 {color: #FF0000}
.buttons2
{
    vertical-align: middle;
    margin: 5px;
    border: 1px solid #ffffff;
    background: url(http://teampk.ypm-design.com/images/form.jpg) #333333;
    font-size: 10pt; color:#FFFFFF;
    height: 20px;
    width: 125px;
    text-align: inherit;
}
.lvl { border: 1px solid #ffffff;
        background: url(http://teampk.ypm-design.com/images/form.jpg);
        font-size: 9pt; color:#FFFFFF;
}
body,td,th {
    color: #FFFFFF;
    font-family: Verdana;
    font-size: 10px;
}
a:link {
    color: #CCCCCC;
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
    color: #CCCCCC;
}
a:hover {
    text-decoration: none;
    color: #999999;
}
a:active {
    text-decoration: none;
    color: #999999;
}
</style>
</head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>">
  <div align="center">
    <table width="125" border="0">
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Attack lvl:</label></div></td>
        <td><input name="att" type="text" class="lvl" id="att" value="<?php if(isset($_POST['att'])) echo $_POST['att'];?>" size="5" maxlength="2" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Strenght lvl:</label></div></td>
        <td><input name="str" type="text" id="str" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['str'])) echo $_POST['str'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Defence lvl:</label></div></td>
        <td><input name="def" type="text" id="def" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['def'])) echo $_POST['def'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>HP lvl: </label></div></td>
        <td><input name="hp" type="text" id="hp" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['hp'])) echo $_POST['hp'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Magic lvl:</label></div></td>
        <td><input name="mag" type="text" id="mag" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['mag'])) echo $_POST['mag'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Prayer lvl:</label></div></td>
        <td><input name="pray" type="text" id="pray" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['pray'])) echo $_POST['pray'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Ranged lvl:</label></div></td>
        <td><input name="ran" type="text" id="ran" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['ran'])) echo $_POST['ran'];?>" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><div align="left"><label>Summ lvl:</label></div></td>
        <td><input name="sum" type="text" id="sum" size="5" maxlength="2" class="lvl" value="<?php if(isset($_POST['sum'])) echo $_POST['sum'];?>" /></td>
      </tr>
    </table>
    <br/>
  </div>
  <div align="center">
  <label>
    <input type="submit" name="Submit" value="Calculate" class="buttons2" />
  </label>
  </div>
</form>
<div align="center">

<?php
/*==============================================================*/
/*                           HTML/CSS                           */
/*==============================================================*/
/*Info:             Valid XHTML 1.0 Transitional                */
/*Made by:       YPM Design - http://ypm-design.com             */
/*==============================================================*/
/*                       Combat Formula                         */
/*==============================================================*/
/*Made by:                    Covey                             */
/*URL:                  http://sythe.org                        */
/*==============================================================*/
/*                           License                            */
/*==============================================================*/
/*License:       GNU: General Public License (GPL)              */
/*==============================================================*/
/*=================Copyright © YPM Design 2007==================*/
/*==============================================================*/

//error_reporting

error_reporting(E_ALL);

//defineer $action
$action = "floor"; //actie, kan zijn: floor (naar beneden afronden (RuneScape gebruikt deze)) of round_2 (afronden op 2 decimalen)

class cb{
    function
cblvl($att, $def, $str, $hp, $pray, $ran, $mag, $sum, $action){
        //bereken melee-based combat level
        $ranged_cb = (0.483 * $ran + 0.249 * $def + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray + 0.125 * $sum);
        
        //bereken magic-based combat level
        $magic_cb = (0.483 * $mag + 0.249 * $def + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray + 0.125 * $sum);
        
        //bereken ranged-based combat level
        $warrior_cb = (0.32707 * $att + 0.249 * $def + 0.324 * $str + 0.25 * $hp + 0.124 * $pray + 0.125 * $sum);
        
        //defineer account type
        if($warrior_cb>=$magic_cb && $warrior_cb>=$ranged_cb){
            //warrior
            $cb = $warrior_cb;
        }

        elseif($magic_cb>$warrior_cb && $magic_cb>=$ranged_cb){
            //mage
               $cb = $magic_cb;
        }

         elseif($ranged_cb>$warrior_cb && $ranged_cb>$magic_cb){
             //ranger
               $cb = $ranged_cb;
           }

        if(!empty($cb)){//controleer of het een geldige uitkomst is
            //verwerk $cb met $action

            if($action == "floor"){
                //naar beneden afronden (net als RuneScape doet)
                echo "Combat lvl: ";
                echo floor($cb);
            }

            elseif ($action == "round_2"){
                //afronden op 2 decimalen
                echo "Combat lvl: ";
                echo round($cb, 2);
            }

            else{
                //verander niks
                echo "Combat lvl: ";
                echo $cb;
            }
        }
    }
}

if(
    //controleer of alle gegevens zijn ingevuld
    !empty($_POST['att']) &&
    !
empty($_POST['def']) &&
    !
empty($_POST['str']) &&
    !
empty($_POST['hp']) &&
    !
empty($_POST['pray']) &&
    !
empty($_POST['mag']) &&
    !
empty($_POST['ran']) &&
    !
empty($_POST['sum'])
){

    //zo ja, echo het combat lvl
    $calc = new cb();
    $calc->cblvl($_POST['att'], $_POST['def'], $_POST['str'], $_POST['hp'], $_POST['pray'], $_POST['mag'], $_POST['ran'], $_POST['sum'], $action);
}

?>

  <p>

  </p>
</div>
</body>
</html>  
PHP hulp
PHP hulp
0 seconden vanaf nu
 

Gesponsorde koppelingen
Kasper Heyndrickx
Kasper Heyndrickx
19 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
hallo (:

en weet er dan iemand een script voor het volgende cb te berekenen?
bij zoveel def en hp...

dank bij voorbaad

Om te reageren heb je een account nodig en je moet ingelogd zijn.

Inhoudsopgave

  1. runescape-ii-combat-calculator

Labels

  • Geen tags toegevoegd.

Navigatie

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.