Let's encrypt probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 18:14:22
Quote Anchor link
Wil een SSL certificaat instellen voor een domein, waarvan de a-records geredirect zijn naar mijn server wat ook met ping te zien is.

[domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://domein/.well-known/acme-challenge/U3AQbZuvjBI7N80ZHQE3BAN0vsZtK32UK8IY6XlmHjU: 404
[www.domein] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://www.domein/.well-known/acme-challenge/cMVW-CYRKDVhiYTplm-rB3YpEctEJPilJs3S_DGlkEY: 404
Certificate generation failed.

Wat kan hier nu fout zijn?
geen problemen met andere dominene.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 13:17:41
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

03/12/2023 18:32:57
Quote Anchor link
Heb je geen "catch-all" in je .htaccess? Plaats anders zelf even een test.txt bestandje in die .well-known directory, en kijk of je 'm via de browser ook weer uit kunt lezen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 18:33:42
Quote Anchor link
Blijkbaar is die challenge niet aangemaakt in je .well-known map.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 21:31:01
Quote Anchor link
in public_html staat index.html er staat verder geen andere mappen.
Heb geen catch all, heb .well-known aangemaakt etc, en weer de lets encrypt via DA gedaan.
krijg exact hetzelfde
Gewijzigd op 03/12/2023 21:33:06 door Daniel van Seggelen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 21:44:03
Quote Anchor link
/.well-known staat niet in de /public_html van DA, maar volgens mij in /var/www/.

Dus kijk eens of een handmatig aangemaakt bestand in die directory gewoon te bekijken is in de browser.
 
Ivo P

Ivo P

03/12/2023 21:44:13
Quote Anchor link
en is er geen .htaccess bestand aanwezig?

Als toch: wat staat daar in?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/12/2023 21:48:59
Quote Anchor link
in /var/www/ staat hij niet, en het is een lege site, dus er staat nog geen htacccess in
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/12/2023 21:51:44
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

04/12/2023 04:19:14
Quote Anchor link
op deze manier maakt hij geen nieuwe file aan:

echo "test" >> /var/www/html/.well-known/acme-challenge/test.txt

Moet er gewoon echo "test" in een bestand test.txt komen?

dan maak ik die gewoon aan.

Ik heb het bij al mijn andere domeinen nooit gehad, maar die zijn direct via transip aangemaakt. Deze is van een klant die de a-records heeft geredirect.

Verder werkt dit ook niet als ik een test aanmaak:

https://www.domein.com/.well-known/acme-challenge/test.txt

In /etc/httpd/conf/extra/httpd-alias.conf

staat:
Alias /.well-known/acme-challenge /var/www/html/ .well-known/acme-challenge.

In het bericht staat ook :

acme: Could not find solver for: tls-alpn-01


heeft iets met de DNS validation te maken?

Dit is het hele bericht dat ik krijg:

Quote:
2023/12/04 04:33:12 [INFO] [domein.com, www.domein.com] acme: Obtaining SAN certificate
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] AuthURL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103716
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] AuthURL: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103726
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: Could not find solver for: tls-alpn-01
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: use http-01 solver
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] acme: Could not find solver for: tls-alpn-01
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [www.domein.com] acme: use http-01 solver
2023/12/04 04:33:13 [INFO] [domein.com] acme: Trying to solve HTTP-01
2023/12/04 04:33:20 [INFO] [www.domein.com] acme: Trying to solve HTTP-01
2023/12/04 04:33:23 [INFO] Deactivating auth: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103716
2023/12/04 04:33:23 [INFO] Deactivating auth: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz-v3/290193103726
2023/12/04 04:33:24 Could not obtain certificates:
error: one or more domains had a problem:
[domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://domein.com/.well-known/acme-challenge/VTOatpQIYB9KYqFGcxD_KyBOh9pKijOBWbGvicQt6AY: 404
[www.domein.com] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: 2a06:2ec0:1::153: Invalid response from http://www.domein.com/.well-known/acme-challenge/ZT3mV12Y2xMHQamtyw4w1Oz7aJz3qSKj3BnuO_pjBbc: 404
Certificate generation failed.

Gewijzigd op 04/12/2023 04:44:46 door Daniel van Seggelen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 09:07:10
Quote Anchor link
Onder welke user voer je die test uit?
Gewijzigd op 04/12/2023 09:07:25 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

04/12/2023 11:10:08
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 04/12/2023 04:19:14:
In /etc/httpd/conf/extra/httpd-alias.conf

staat:
Alias /.well-known/acme-challenge /var/www/html/ .well-known/acme-challenge.


Inclusief die spatie?
En waarom staat er geen domeinnaam in het tweede path? Of heb je dat er (slordig) uitgeknipt?
En staat die in dit geval in de document-root (public_html)?

Met die Aliassen kun je rare dingen bereiken / hoop onduidelijkheid creëren omdat zaken niet op de plek staan die je verwacht.
Gewijzigd op 04/12/2023 11:58:43 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 12:01:31
Quote Anchor link
Maar dat is iets van DirectAdmin. Misschien is die alias een compatibiliteitsdingetje na een verandering?
Ik ga er vanuit dat Daniel hier niks mee heeft aangepast. En als je het veranderd, dan zullen de packages van DirectAdmin mogelijk niet meer werken. Misschien wel na een reinstall daarvan, maar blijf er liever van af is mijn advies.

Ander advies voor Daniel is om Lets Encrypt eens opnieuw te builden.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/12/2023 14:23:37
Quote Anchor link
Volgens mij ben je al te ver als je je eigen challenge uitvoer zit te schrijven.
De challenge ontvang je juist via ACME, en die moet je in de map zetten om Let's Encrypt te laten merken dat de domeinnaam bij de webserver hoort.

Van welke ACME-client maak je gebruik?
Je kunt gewoon certbot gebruiken voor het beheren van certificaten?
Je installeert die tool op je systeem, je geeft aan voor welke domeinen wat voor een SSL-certificaat moet komen en de tool regelt alles, inclusief de periodieke vernieuwing.
Misschien wil je alleen nog de configuratie van de webserver om de zoveel tijd reloaden om de certificaten te activeren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2023 14:42:35
Quote Anchor link
@Ad: het gaat zo te zien niet om een self-bouw server, maar om DirectAdmin.
Dus de vraag is of je Daniel helpt met het ongevraagd maken van een fork van DirectAdmin. :-P

Mijn beste advies in deze situatie: Ga Lets Encrypt re-builden.

En ja, Directadmin is best afwijkend als het om beheer gaat vergeleken met een zelf gebouwde server. Het werkt best heerlijk, maar er zijn zeker punten waar ik het niet over eens ben, maar het is wel een voordeel voor mensen die niet heel erg bekend zijn met Linux.

Als ik veel tijd over zou hebben had ik liever zelf wat gebouwd dan dat ik DirectAdmin gebruikte.
Gewijzigd op 04/12/2023 14:46:11 door - Ariën -
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

04/12/2023 17:07:49
Quote Anchor link
@Ivo

"Inclusief die spatie?"

ja exact zo overgenomen.

"En waarom staat er geen domeinnaam in het tweede path"
staat domein.com als voorbeeld

Ok, ik zal lets encrypt opnieuw builden

Toevoeging op 04/12/2023 17:16:52:

Hij is geupdate en opnieuw gebuild.

zelfde probleem.
Raar want met alle andere domeinen, is er totaal geen probleem, die ik direct via transip gekopepld heb, maar deze die via a-records geridirect zijn, krijgt alleen dit probleem.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

06/12/2023 09:05:52
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/12/2023 14:42:35:
@Ad: het gaat zo te zien niet om een self-bouw server, maar om DirectAdmin.
Dus de vraag is of je Daniel helpt met het ongevraagd maken van een fork van DirectAdmin. :-P

Mijn beste advies in deze situatie: Ga Lets Encrypt re-builden.

En ja, Directadmin is best afwijkend als het om beheer gaat vergeleken met een zelf gebouwde server. Het werkt best heerlijk, maar er zijn zeker punten waar ik het niet over eens ben, maar het is wel een voordeel voor mensen die niet heel erg bekend zijn met Linux.

Als ik veel tijd over zou hebben had ik liever zelf wat gebouwd dan dat ik DirectAdmin gebruikte.

Owh, DirectAdmin! Ja, dat had Daniel even niet genoemd. Dat is voor mij wel 10 jaar geleden dat ik dat voor het laatst gebruikte. Daar wil ik geen verstand van hebben :-)

Off-topic: ik hoorde dat vaste IP(v4, v6) nummers tegenwoordig een zeldzaamheid zijn voor particulieren? Dan kun je helemaal niet meer makkelijk zelf thuis wat hosten?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/12/2023 09:39:18
Quote Anchor link
In zijn tweede post had hij Direct Admin nog genoemd als DA. ;)

Iedereen die een internetaansluiting thuis heeft, heeft een ipv4 adres. En dan kan je ook thuis hosten. Sommige providers gebruiken een bepaalde techniek (CGNAT?) om IPv4 adressen te delen in deze tijd van schaarste. Dan kan je niet thuis hosten. Met IPv6 heb je meer dan voldoende adressen voor al je apparatuur en hoef je bij wijze van spreken niet meer te portforwarden.

Maar DirectAdmin werkt voor zover ik weet alleen op netwerkinterfaces met die met IPv4 een extern IP gebruiken, en dus geen lokaal IP. Dus op een thuisnetwerk zal DA niet werken. Maar ik ben benieuwd hoe deze licentiecontrole met IPv6 gaat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.