CodeIgniter routes probleem

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

16/01/2013 23:10:05
Anchor link
Ik heb een probleem met mijn routes..

Als ik in CI routes dit neerzet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Galerie de zaal overzicht pagina
$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft/groep/2012']    = '$2/galeriedezaaldelft/group/$3';
$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft/group/2012']    = '$2/galeriedezaaldelft/group/$3';

$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft']        = '$2/galeriedezaaldelft/index';
?>


Dan werkt alles perfect, maar zodra ik 2012 variabel maak met dit (:any) dan loopt het stuk en kan hij de pagina niet vinden...

HEELP, bedankt alvast. Ben al paar uur zoet hiermee.

Ook nog een pastbin hiervoor
Gewijzigd op 18/01/2013 13:04:28 door Erik Rijk
 
PHP hulp

PHP hulp

01/06/2024 14:18:41
 
Reshad F

Reshad F

17/01/2013 00:07:38
Anchor link
Moet het niet gewoon

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$route
['(:any)'] = '$2/galeriedezaaldelft/group/$3';
?>


p.s. ik zie dat jij en/nl varianten hebt :) hoe heb je dat gefixt op een "goede" manier in CI? kan je mij daarvoor een PM sturen ? heb het een en ander uitgezocht maar iedereen gebruikt een dirty manier hiervoor.
Gewijzigd op 17/01/2013 00:09:38 door Reshad F
 

17/01/2013 22:34:45
Anchor link
Nee dat was het niet want dan refereer je naar ALLES dat het naar die URL moet gaan.

Dit is de oplossing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

// FOUT: Er moet GEEN $2 staan, want de taal is niet in de controller opgegeven.. domme fout van mezelf denk ik, maargoed. Het werkt nu wel :)

// Galerie de zaal overzicht pagina

$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft/groep/2012']    = '$2/galeriedezaaldelft/group/$3';
$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft/group/2012']    = '$2/galeriedezaaldelft/group/$3';

$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft']        = '$2/galeriedezaaldelft/index';


// GOED: Hier heb ik nu de $2 weggehaald want deze mag niet in de controller voorkomen. Ik heb geen controller die NL of EN heet.
Aan het einde moet hij wel staan want het segment is variabel en het is het 2e variabele segment in de URL

// Galerie de zaal overzicht pagina
$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft/groep/2012']    = 'galeriedezaaldelft/group/$2';
$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft/group/2012']    = 'galeriedezaaldelft/group/$2';

$route['^(en|nl)/galerie-de-zaal-delft']        = '$galeriedezaaldelft/index';
?>
Gewijzigd op 17/01/2013 22:41:26 door
 
- Raoul -

- Raoul -

17/01/2013 22:39:49
Anchor link
Gedraag je eens niet zo kinderachtig in je titel van je topic; "[OPGELOST] [Bedankt voor alle 64 views en 1 reactie NOT] CodeIgniter routes probleem"
 

17/01/2013 22:41:54
Anchor link
Gozer.. Kinderachtig is het niet, ik bedank iedereen netjes. NOT
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2013 22:44:09
Anchor link
Op een flauwe kinderachtige en onrespectvolle manier ja, welke niet gewenst is.

Wees een kerel en pas gewoon je topictitel aan naar je vraagstelling met de [opgelost]-tag ervoor.
Gewijzigd op 17/01/2013 22:45:45 door - Ariën -
 

17/01/2013 22:47:17
Anchor link
Ik zou mij aangeven bij de kinderachtigheids politie - Aar -.
Zou verboden moeten worden.

oftewel, til er niet zo zwaar aan. Er zijn 100x ergere in de wereld dan een sarcastische titel van een topic post.

En misschien heb ik wel een spleetje? Pas hem dus zelf niet aan. Ik wijs bij deze het kerelzijn af.
Gewijzigd op 17/01/2013 22:48:07 door
 
- Raoul -

- Raoul -

17/01/2013 22:49:42
Anchor link
Wat een raar gedrag, Rick. Op PHPhulp proberen we altijd iedereen te helpen, vrijwillig en zonder betaling.
Iedereen die je kan helpen gaat je ook wel helpen, maar je moet ook rekening houden dat het nu 22:48 is, en hoogstens
bezoekers bekijken je topic en er zullen door het tijdstip nu ook minder mensen met verstand van CI online zijn.
 
Wouter J

Wouter J

17/01/2013 22:51:18
Anchor link
Alsof iedereen die een topic bekijkt meteen verplicht wordt te antwoorden? Zijn we hier niet op vrijwillige basis? Komen we hier niet om onze eigen kennis te verrijken en daarbij ook nog topics te antwoorden waarop we kunnen antwoorden?

Je zal vast wel erg gefrustreerd raken van het er niet uitkomen, maar laat jezelf dan niet zo opwinden, het is maar een computer hè... en mocht je dan boos worden, zoek dan even iets waar je je agressie op kwijt kunt, een papieren doos oid, maar ga ons er dan niet mee lastig vallen?
 

17/01/2013 22:52:34
Anchor link
Raoul, topic staat er vanaf gisteravond op.

Maar hee ik maak er geen punt van ofzo.. als je al me andere reacties en topics leest doe ik mee aan de community.
Dus ik zeg.. topic closed en niet zaniken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2013 22:53:04
Anchor link
Gaat gewoon om fatsoensnormen die ver worden overschreden, en ja... soms moet je gewoon je geduld kunnen bedwingen.

Dus denk maar eens goed na.

Ik ga hier verder niet meer over in discussie, mijn collega's mogen dit wel verder afhandelen.
Gewijzigd op 17/01/2013 22:55:00 door - Ariën -
 

17/01/2013 22:54:30
Anchor link
Wouter J, zie je mij boos? Nee..
Probleem is sinds gister avond opgelost.
Ik bedankte de reactie van de poster en heb hem zelfs op weg geholpen, omg dat alleen voor een topic title.
Gedraag jullie hoor haha, ik lach me *** uit me broek hier.

Fijne avond zou ik zeggen.

Toevoeging op 17/01/2013 22:55:24:

Wel leuk dat ik nu wel reacties krijg, alleen dan weer jammer dat ze niet om het probleem gaan dat ik al heb opgelost haha.
Bedankt voor de reacties hoor! :D xD

Toevoeging op 17/01/2013 22:57:02:

- Aar -, slimme keuze ;)
Ik zie de sancties wel op me af komen. Zal er niet wakker van liggen.

Ik denk niet zoveel na, ja over code maar niet hoe jullie charmeert raken van mij teksten of uitspraken ofzo. Heb wel wat beters te doen.
 
Wouter J

Wouter J

17/01/2013 22:58:41
Anchor link
Quote:
Wel leuk dat ik nu wel reacties krijg, alleen dan weer jammer dat ze niet om het probleem gaan dat ik al heb opgelost haha.

Dat is heel simpel uit te leggen. Over CI hebben wij niet veel kennis en kunnen we je helpen, zodra je fatsoensnormen gaat overscheiden (dan heb ik het niet alleen over de topic titel maar ook de andere berichten van jou in dit topic) zijn we natuurlijk wel verplicht te reageren.
 

17/01/2013 23:02:23
Anchor link
Jullie zijn goeedddd, behalve in CI dan zoals je zei.
Maar dat maak niet uit, want ik word toch wel blij van PHPhulp.

Sterk team hoor hier. I feel the force is strong here.
 
Wouter J

Wouter J

17/01/2013 23:07:51
Anchor link
Rick, kun je misschien je gedachteverandering uitleggen? Hoe ben je van reacties als deze:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/opweg-helpen-met-jqery-ding/85744/#612515
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/fout-in-javascript/84850/#605198
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/pregmatchall-probleem/83912/#597098

overspringen naar reacties die je hier plaatst? Welke verandering op het forum of in de reactie heeft jou doen switchen van een leuke forum kandidaat naar het vertonen van trol gedrag?
 

17/01/2013 23:39:34
Anchor link
Wouter J op 17/01/2013 23:07:51:
Rick, kun je misschien je gedachteverandering uitleggen? Hoe ben je van reacties als deze:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/opweg-helpen-met-jqery-ding/85744/#612515
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/fout-in-javascript/84850/#605198
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/pregmatchall-probleem/83912/#597098

overspringen naar reacties die je hier plaatst? Welke verandering op het forum of in de reactie heeft jou doen switchen van een leuke forum kandidaat naar het vertonen van trol gedrag?


Het feit dat ik 64 views krijg en 1 reactie zonder resultaat.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

17/01/2013 23:48:57
Anchor link
Uh, misschien mis ik iets, maar sinds dit een community is die elkaar helpt waar men elkaar kan helpen is niemand gebonden aan regels die het verplichten om jou te helpen. Als je 64 views krijgt en 1 reactie... is dat zo verschrikkelijk dat je maar in je titel gaat janken erover? Wat is dat voor mentaliteit? Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2013 23:49:31
Anchor link
Kom op zeg, je weet vast wel dat niet iedereen bedreven in in CI, en dat dit niet een bepaalde basis-vraag is.
Daar hoor je gewoon rekening mee te houden en respect voor te hebben, dat je mogelijk wat minder respons voor kan krijgen.
Gewijzigd op 17/01/2013 23:50:28 door - Ariën -
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

17/01/2013 23:50:13
Anchor link
@Rick Je kan beter 1 goed antwoord krijgen dan 64 waardeloze antwoorden waar je niets aan hebt. Soms is het verstandig om niet in te gaan op een vraag. Ook zijn er op dit moment 36 bezoekers online. Houd daar rekening mee, er zijn genoeg bezoekers op phphulp die wel lezen maar geen tijd hebben om te reageren.

Overigens moet je als programmeur ook geduld hebben, als jij het probleem niet gevonden krijgt dan moeten wij gaan uitzoeken wat het probleem is. In de tussentijd kan je zelf ook nog verder gaan zoeken en een kwartier later even terugkomen om te kijken of iemand toevallig het antwoord heeft gevonden

EDIT: Ik verzoek je vriendelijk de titel van dit topic te wijzigen.
Gewijzigd op 17/01/2013 23:51:33 door Jordi Kroon
 
Wouter J

Wouter J

17/01/2013 23:59:25
Anchor link
Quote:
Het feit dat ik 64 views krijg en 1 reactie zonder resultaat.

Ik leef met je mee. Ik heb maar 6 antwoorden uit 507 views waarbij ik pas 2 maanden laat tot een oplossing kwam...
Afbeelding
Gewijzigd op 18/01/2013 00:02:28 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2013 00:05:47
Anchor link
Het is ook allemaal zoooo oneerlijk in deze grote boze mensenwereld...

Afbeelding
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.