Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en volgens de regels moet ik me voorstellen. Ik ben bijna 60 jaar oud. Ik speel met computers vanaf het CPM tijdperk. De voorloper van MSdos. Ik heb nooit een computer opleiding gehad en alles wat ik weet is uit boeken en tegenwoordig van het internet.
Mijn dochter gaat in 2015, vanuit scouting naar de world Jambouree in Japan. Daar gaat ze veel foto's nemen met een camera die ook GPS heeft. Ik wil nu een site maken waar ze die foto's in kan uploaden. Die site moet dan uit de EXIF data van die foto o.a. de GPS data halen. De foto wordt getoond met daarnaast een kaartje van de omgeving met een marker op de GPS plaats.
Op dit moment heb ik een deel wat de foto ophaalt, verkleind, een nieuwe naam geeft en opslaat. De nieuwe naam komt in de database met o.a. de exif data die nodig is.
Nu heeft Google een developerspage waar het deel beschreven staat hoe je database data kan koppelen aan maps. Ik heb daaruit begrepen dat ik die database niet dynamisch op google maps kan plaatsen.
Nu kwam ik ook https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/examples/marker-simple tegen en dat is eigenlijk wat ik kan gebruiken.
En mijn struikelpunt hier is dat het script tussen <head> en </head> staat en mijn data in <body><?php $GPSEn , $GPSe ?></body> staat.
''
function addMarker(positionMarker,titleMarker)
{
var positionMarker = new google.maps.Latlng(52.28958,5.39524);
var marker = new google.mapsMarker(
{
position: positionMarker,
map: map,
title: titleMarker
});
}
''
Ik zoek dus de manier om de $GPSn en $GPSe uit het <body> deel te plaatsen bij Latlng(52. etc.
Wie kan me hiermee helpen?
[size=xsmall]Toevoeging op 27/02/2015 11:31:59:[/size]
Ik merk dat de tekst tussen </body> staat en '' niet geplaatst is. Daar vraag ik hoe ik de data die ik heb kan plaatsen in het deel in <head>. Simpelweg die <?php echo "var positionMarker = new google etc ($GPSn etc maken werkte niet.
1.545 views