Door
Milo S
op 05-05-2011 15:18
gewijzigd op 05-05-2011 15:19
3.459 views
Beste,
Sinds een tijde heb ik mijn nieuwe website online. De eis die ik stelde was dat het vrolijk, speels maar toch ook wel strak was. Zelf ben ik er wel tevreden over, nu jullie nog.
De code is xHTML 1.0 valide en ik heb vrij veel moeite moeten doen hem nog een beetje snel te laden, is dit een beetje goed gelukt? Hier op mijn computer wel namelijk.
Ik hoop dat jullie er net zo over denken als ik, maar onderbouwde kritiek is altijd welkom.
Denkt trouwens iemand dat het zin heeft om mijn site om te gooien naar HTML5 of kan ik dit beter laten tot de browsers het allemaal aan kunnen?
Ik zou het voorlopig nog gewoon op HTML4/XHTML1 houden. Als je dingen wilt doen die makkelijk met HTML5 kunnen en niet perse nodig zijn om je website te laten zien kan je HTML5 gebruiken. Maar tags zoals <article> <section> <header> <hgroup> enz. zou ik nog niet gebruiken. (Wel leuk om mee te testen overigens)
Nog een mogelijkheid is je website in HTML5 maken, maar de html4/xhtml1 site nog wel bewaren. Met conditional comments kan je dan doorlinken naar die pagina als je op IE zit.
Wat ook nog kan is HTML5 gebruiken, maar dan ook nog gewoon HTML. Dit vind ik zelf zeer nutteloos, maar ik heb het wel voorbij zien komen.
@ Wouter; bedankt voor je advies, ik ga eens overwegen wat ik kan doen. Desnoods word het tijdelijk gewoon een download link en luister men zo maar mijn mixtapes.
@ Maarten; Ik heb een resolutie van 1280 * 1024 dus daar is hij ontworpen ik zie het probleem niet? Wat is er niet mooi aan?
@ Yearupie; ik ben net bezig geweest met de beveiliging, ik ga trim er op gooien om spaties e.d bij de controle weg te houden. Het punt is alleen dat ik nu een 500 fout krijg. Mijn hosting gaat er naar kijken heb binnen 24 uur een antwoord. Ben benieuwd...