complexe vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

16/02/2023 23:30:44
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij eenvoudig lijstje, maar die komt op een (voor mij) complexe manier tot stand.
Ik heb een werkende SQL code die ik hier zo zal delen.
Maar eerst even wat uitleg wat ik wil en wat ik heb.

Ik heb verschillende producsoorten. Die beginnen meestal met een getal en dan een eenheid en dan het fijtelijke productsoort.
Deze product soorten zitten in de titel van een product. Dat ziet er dan als volgt uit.

Voorbeelden:
1 pakje servetten - naam_1
2 rollen cadeaupapier - naam_2
10 dozen knikkers - naam_3
enz.

Met mijn SQL code ontleed ik de titels. De getallen gebruik ik om aantallen weer te berekenen en de eenheden laat ik weg. Maar de product soort toon ik weer wel. net als de naam.

De producten hebben een voorraad. Deze haal ik rechtstreeks uit de database. Zolang er een product altijd met de zelfde productsoort (hoeveelheid) verkocht wordt, is dat geen probleem. Maar als een product soorten met verschillende aantallen zijn, wordt het lastig om de voorraad op te halen of te berekenen.

Stel dat er ook "1 rol cadeaupapier - naam_2" verkocht wordt. Dan heb ik dus een product soort met 1 en een productsoort met 2 de zelfde producten. Ik zou in dat geval de voorraad willen ophalen van de productsoort waar er 1 tegelijk verkocht wordt.
Anders zou ik hem de vooraad vermenigvuldigen met het aantal van de productsoort.

Het is een heel verhaal geworden, en ik hoop dat ik duidelijk ben.
Wie kan mij helpen dit dilemma op te lossen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
        SELECT
            SUM(
                -- producten in meervoud herkennen en er mee rekenen samen met de enkelvoudige producten.
                if( -- begint name met een nummer?
                    SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) REGEXP '^[0-9]+$',
                    -- Het begint met een nummer!
                    -- substring omvormen naar integer
                    CAST(CAST(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) AS FLOAT) AS INT) * prstshp_order_detail.product_quantity,
                    -- Het begint niet met eeen nummer!
                    prstshp_order_detail.product_quantity
                )
            ) AS aantal,
            
            -- producten in meervoud herkennen en omvormen tot de enkelvoudige producten.
            if( -- begint name met een nummer?
                SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) REGEXP '^[0-9]+$',
                -- Het begint met een nummer!
                SUBSTRING( prstshp_order_detail.product_name,
                          LENGTH( SUBSTRING_INDEX( prstshp_order_detail.product_name, ' ', 2) ) +2,
                          LENGTH( SUBSTRING_INDEX( prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1) ) - LENGTH( SUBSTRING_INDEX( prstshp_order_detail.product_name, ' ', 2 ) ) -1) ,
                -- Het begint niet met eeen nummer!
                SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1)
            ) AS soort,
    
            prstshp_manufacturer.name AS merk,
            SUBSTRING(
                prstshp_order_detail.product_name,
                4+LENGTH(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1)),
                length(prstshp_order_detail.product_name)-3-LENGTH(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1))
            ) AS titel,
            
            -- producten in meervoud herkennen en er mee rekenen samen met de enkelvoudige producten.
            if( -- begint name met een nummer?
                SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) REGEXP '^[0-9]+$',
                -- Het begint met een nummer!
                -- Dan moet de voorraad vermenigvuldigd worden.
                CAST(CAST(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) AS FLOAT) AS INT) * prstshp_stock_available.quantity,
                -- Het begint niet met eeen nummer!
                prstshp_stock_available.quantity
            ) AS voorraad,    
            
            prstshp_product.mpn AS ArtNr

        FROM prstshp_orders
        LEFT JOIN prstshp_order_detail
            on prstshp_order_detail.id_order = prstshp_orders.id_order
        LEFT JOIN prstshp_product
            on prstshp_product.id_product = prstshp_order_detail.product_id
        LEFT JOIN prstshp_stock_available
            on prstshp_stock_available.id_product = prstshp_order_detail.product_id
        LEFT JOIN prstshp_manufacturer
            on prstshp_manufacturer.id_manufacturer = prstshp_product.id_manufacturer

        WHERE prstshp_orders.current_state=2 OR prstshp_orders.current_state=11

        GROUP BY
            soort,
            merk,
            titel

        ORDER BY
            soort ASC,
            merk ASC,
            titel ASC;






Hoe kan ik nu in deze SQL code checken of dat een besteld product per 1 wordt verkocht als hij ook in andere aantallen verkocht wordt.

Met vriendelijke groet,
Frits van Leeuwen
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 23:06:19
 
Ivo P

Ivo P

17/02/2023 09:27:27
Quote Anchor link
Dat jij een voorraadbestand aangeleverd krijgt als
1 pakje servetten - naam_1
2 rollen cadeaupapier - naam_2
10 dozen knikkers - naam_3

betekent niet dat je dat zo moet opslaan in je database.
Dat ga je eerst uit elkaar halen en in een bruikbaar formaat opslaan.

En als een verpakking 2 rollen van iets bevat, dan verkoop je nog steeds 1 artikel.
Ik bedoel: als je bij de supermarkt een pak haalt met 6 rollen WC papier, dan 1 dat 1 artikel. Niet 6. Idem voor het pak met 10 rollen: nog steeds 1 (ander) artikel.
Verkoop je de rollen los, dan moet je een voorraad registreren als 16 op voorraad en een keer 6 en een keer 10 verkocht.

Maar stap in een zo vroeg mogelijk stadium af van "de eerste cijfers (if any) zeggen iets over het aantal items in de verpakking".
Dat substr_index() maakt je query onoverzichtelijk en waarschijnlijk ook flink trager.
Nog te zwijgen van het risico dat de getallen soms bij de naam horen (3M is een bekend merk) of dat onverwacht meer of minder cijfers aanwezig zijn.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

17/02/2023 09:54:36
Quote Anchor link
Ivo P, bedankt voor je snelle reactie.

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben in de situatie.

Wij gebruiken Prestashop 1.7.8.8. Daarmee kunnen we producten verkopen. Die gaan per stuk. Bijvoorbeeld 1 rol.
Maar het is ook mogelijk om de producten te combineren. Wij combineren dan 2 rollen tot 1 nieuw product. Prestashop regelt de voorraad.
Alleen als ik dan de voorraad bekijk van 2 rollen, is die natuurlijk de helft zo groot. Als ik 21 rollen heb, is de voorraad van het product met 2 rollen 10.

Maar ik wil de voorraad per rol op mijn lijst tonen. In mijn SQL code lees ik dus alleen maar uit de database.

In de titel moet ik er voor zorgen dat de naamgeving juist is. Een merk naam zet ik niet in de titel. Dus dat probleem is er niet.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/02/2023 10:32:57
Quote Anchor link
Frits van Leeuwen op 17/02/2023 09:54:36:
Alleen als ik dan de voorraad bekijk van 2 rollen, is die natuurlijk de helft zo groot. Als ik 21 rollen heb, is de voorraad van het product met 2 rollen 10.

Dat is een wonderbaarlijke vermenigvuldiging. Je lijkt nu niet 21 rollen op voorraad te hebben, maar 41 rollen, namelijk:

10 × 2 rollen
+ 21 × 1 rol

Iemand die bijvoorbeeld 25 rollen nodig heeft, bestelt dan:

10 × 2 rollen
+ 5 × 1 rol

En die heb je niet: je hebt er maar 21. Teleurgestelde kopers haken dan meestal af, verlaten de winkelwagen en komen nóóit meer terug. Een enkeling belt op en die moet je dan alsnog telefonisch teleurstellen.

Je krijgt met deze hard-coded vermenigvuldiging van databasegegevens vroeg of laat onverklaarbare fouten — bijvoorbeeld wanneer je elders weer vergeet te delen door het juiste aantal ... dat je alleen als string vooraan de omschrijving hebt gezet. Dat lijkt een leuk bedachte hack, maar je gebruikt een datamodel zoals het nooit bedoeld is.

Ik zou het daarom anders oplossen: zoek naar een PrestaShop-addon die uit de voeten kan met product bundles of multipacks. Daarvan zijn er genoeg:

https://addons.prestashop.com/en/505-cross-selling-product-bundles
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

17/02/2023 11:21:27
Quote Anchor link
Ward van der Put bedankt voor de reactie.

Het gaat mij hier om hoe ik de juiste voorraad op papier kan krijgen van een enkel product.

Ik ben gaan zoeken ik de prestashop database en vond de tabel prstshp_product het veld 'product_type'. In het geval van een combinatie verkoop staat hier pack.

Ook vond ik de tabel prstshp_pack
Hier in staat het veld 'id_product_pack'. Dit bevat de id uit prstshp_products (id_product). En is dus te koppelen.
Ook staat hier het veld id_product_item. Dit bevat eveneens een id uit prstshp_products (id_product) Dit is het product dat verveelvoudigd wordt.
Tenslotten staat hier ook het veld 'quantity'. Dit is het aantal dat bij verkoop wordt afgeboekt bij het gelininkte product.

Hier de code voor zover ik hem nu heb.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
        SELECT
            SUM(
                -- producten in meervoud herkennen en er mee rekenen samen met de enkelvoudige producten.
                if( -- begint name met een nummer?
                    SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) REGEXP '^[0-9]+$',
                    -- Het begint met een nummer!
                    -- substring omvormen naar integer
                    CAST(CAST(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) AS FLOAT) AS INT) * prstshp_order_detail.product_quantity,
                    -- Het begint niet met eeen nummer!
                    prstshp_order_detail.product_quantity
                )
            ) AS aantal,
            
            -- producten in meervoud herkennen en omvormen tot de enkelvoudige producten.
            if( -- begint name met een nummer?
                SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' ', 1) REGEXP '^[0-9]+$',
                -- Het begint met een nummer!
                SUBSTRING( prstshp_order_detail.product_name,
                          LENGTH( SUBSTRING_INDEX( prstshp_order_detail.product_name, ' ', 2) ) +2,
                          LENGTH( SUBSTRING_INDEX( prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1) ) - LENGTH( SUBSTRING_INDEX( prstshp_order_detail.product_name, ' ', 2 ) ) -1) ,
                -- Het begint niet met eeen nummer!
                SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1)
            ) AS soort,
    
            prstshp_manufacturer.name AS merk,
            SUBSTRING(
                prstshp_order_detail.product_name,
                4+LENGTH(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1)),
                length(prstshp_order_detail.product_name)-3-LENGTH(SUBSTRING_INDEX(prstshp_order_detail.product_name, ' - ', 1))
            ) AS titel,
            
            if (-- Is het een combinatie product?
                prstshp_product.product_type = 'pack',
                -- Het is een combinatie product. Zoek het gecombineerde product en neem daar de voorraad van. (prstshp_pack.id_product_item)
                '',
                -- Het is geen combinatie product Neem de voorraad die is gegeven.
                prstshp_stock_available.quantity
             ) AS voorraad,    
            
            prstshp_product.mpn AS ArtNr

        FROM prstshp_orders
        LEFT JOIN prstshp_order_detail
            on prstshp_order_detail.id_order = prstshp_orders.id_order
        LEFT JOIN prstshp_product
            on prstshp_product.id_product = prstshp_order_detail.product_id
        LEFT JOIN prstshp_stock_available
            on prstshp_stock_available.id_product = prstshp_order_detail.product_id
        LEFT JOIN prstshp_manufacturer
            on prstshp_manufacturer.id_manufacturer = prstshp_product.id_manufacturer
        LEFT JOIN prstshp_pack
            ON prstshp_pack.id_product_pack = prstshp_product.id_product

        WHERE prstshp_orders.current_state=2 OR prstshp_orders.current_state=11

        GROUP BY
            soort,
            merk,
            titel

        ORDER BY
            soort ASC,
            merk ASC,
            titel ASC;
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

20/02/2023 17:40:12
Quote Anchor link
Is deze data structuur met producthoeveelheid, eenheid en productnaam in één tekenreeks een systeem van hoe prestashop zelf werkt?
Deze hele benadering van hoe wordt omgegaan met data is naar mijn mening een héél slecht idee. Het is overdreven omslachtig en foutgevoelig.
Waarom niet gewoon aparte kolommen in de database tabel waarin je hoeveelheid, eenheid en naam uitsplitst?
Je gebruikt nu feitelijk SQL om zo'n beetje een hele lap business logica te regelen. Ik zie zelfs vroeg of laat problemen ontstaan doordat de mogelijkheden in SQL opraken (dus wat je kúnt doen in SQL, welke functies je hebt, etc.) als je business logica ooit verandert of wordt uitgebreid.
Gewijzigd op 20/02/2023 17:41:31 door Mark Hogeveen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.