Hulpvraag beveiliging WP Courseware

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »
Marcel Oers

Marcel Oers

22/12/2018 11:37:18
Quote Anchor link
Voor de Salespage van onze website hebben we gekozen voor WP Courseware om een Online cursus aan te bieden aan onze klanten maar nu heb ik een “Beschermvraag”.

Op veel andere landingspagina’s (van andere bedrijven) krijg ik na het invullen van een Opt-In form een mail toegestuurd met login en wachtwoord. Wanneer ik die mail met login en wachtwoord vervolgens doorstuur naar mijn college, kan hij met diezelfde login en wachtwoord “gewoon” inloggen en dus betaalde content eigenlijk gratis bekijken.

Ik vind ook wel online cursussen van zeg 8000,- dollar en het lijkt me toch niet de bedoeling dat vervolgens 10 collega’s die login en wachtwoord gebruiken en zo’n bedrijf 80.000,- dollar misloopt.

Mijn vraag: Weet iemand hoe we die content alleen door een betalende klant kunnen laten bekijken en niet door allerlei anderen die niet betaald hebben. De vraag heeft vanzelfsprekend wel betrekking op de plug-in van WP Courseware.

Mocht iemand een tip of antwoord hebben, mail mij op *knip* of bellen kan ook op *knip* Alvast bedankt en iedereen hele fijne feestdagen.
Gewijzigd op 22/12/2018 11:49:46 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 23:06:09
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2018 11:55:31
Quote Anchor link
Goedendag. Ik heb je contactgegevens verwijderd omdat we hier een forum zitten en wij graag met elkaar willen discussiëren over een mogelijke oplossing.

Om op je vraag terug te komen: er bestaat geen waterdichte oplossing om het verspreiden van cursusmateriaal te voorkomen. Wat iemand nou eenmaal tegen betaling gedownload heeft, kan diegene ook helaas doorgeven aan iemand anders.

Je kan uiteraard wel drempels ontwerpen om dat te voorkomen. Zet alle cursusdocumentatie altijd buiten de webroot, zodat ongeautoriseerde bezoekers dat materiaal niet zomaar kunnen downloaden. En je kan ervoor kiezen om het materiaal niet in pdf te verspreiden, en dat gewoon als een beveiligde website te verwerken.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat andere hun inloggegevens aan derden doorgeven, en dat kan je prima in de voorwaarden vermelden. Zo lijkt het mij zeer logisch dat je bij misbruik iemand kan uitsluiten van het gebruik van jouw dienst.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/12/2018 15:09:10
Quote Anchor link
Je zou je kunnen afvragen welke factoren je wel kunt beïnvloeden, want aan de integriteit van je eindgebruikers kun je (zeker op afstand) niet zoveel aan veranderen.

Wellicht zou je iets met IP-tracking kunnen doen, en deze proberen te vertalen naar een fysieke (geo)locatie. Dan zou je aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen vaststellen dat iemand vanaf een vaste - en zelfde - locatie de dienst afneemt.

Een andere mogelijkheid is wellicht een cookie dat wordt ingesteld bij de eerste inlog waarmee je de cursus in wezen verzilvert. Hier wordt uitgegaan van een opstelling waarbij van een vaste PC gebruik wordt gemaakt.

Wellicht is het ook mogelijk dat je afdwingt dat iemand op enig moment maar maximaal 1x is ingelogd. Maar hiermee garandeer je niet dat dit eenzelfde eindgebruiker is.

Dit zijn dingen die ik zo from the top of my head kan bedenken. In wezen zoek je dus naar een gegeven waarmee je het abonnement op een of andere manier kunt "verankeren".

Maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als je je gebruikers kunt vertrouwen (maar dan zouden we wellicht op zoek moeten naar een andere broodwinning ;)). Zoals @Ariën aanhaalt kun je dit opnemen in de algemene (gebruiks)voorwaarden en aangeven dat je je het recht voorbehoudt om, wanneer je iemand verdenkt van het delen van inloginformatie, iemand de toegang tot een cursus onmiddellijk te ontzeggen. Tegelijkertijd zou je dat dus steekproefsgewijs kunnen testen op een van de bovenstaande manieren.
Gewijzigd op 22/12/2018 15:10:14 door Thomas van den Heuvel
 
Marcel Oers

Marcel Oers

22/12/2018 15:26:42
Quote Anchor link
Dankjewel Arien,

Ik was mij er niet van bewust dat het niet de bedoeling is om contactgegevens te posten sorry daarvoor. Ik hoop dat er nog meer reacties komen. Grtz Marcel
 
Aad B

Aad B

22/12/2018 16:02:28
Quote Anchor link
Eigenlijk is er geen waterdichte methode vrees ik. De IP-tracking zoals Thomas beschrijft is een optie maar ook dat kan gezeur opleveren van bijvoorbeeld reizende clienten die op hun hotelkamer verder studeren. Een tijdje geleden heb ik een cursus gedaan en deze cursus was voor een x bedrag slechts 30 dagen beschikbaar. Daarmee begrenst de verkoper mogelijk misbruik een beetje. Uiteraard heeft hij ook de eerdergenoemde regel in zijn leveringsvoorwaarden. Het beschikbaar stellen in de vorm PDF's blijft natuurlijk meer riskant, die kun je downloaden en zonder un/pw van de website weer doorsturen per email naar een andere belangstellende. Helaas is dat inherent aan cursusmateriaal via internet. Wil je je cursus meer uniek houden dan huur je een lokaaltje en ga je lesgeven en geef je papierenmateriaal mee. Met de genoemde 8000,- dollar kan je met 5 cursisten nog ruim voldoende winst scoren.
Gewijzigd op 22/12/2018 16:12:19 door Aad B
 
Marcel Oers

Marcel Oers

22/12/2018 17:02:18
Quote Anchor link
Beste Aad en Thomas,

Echt cool dat jullie mij als leek even van goeie bruikbare tips en trics willen voorzien. We hebben vanzelfsprekend de algemene voorwaarden (terms of use) helemaal waterdicht dichtgetimmerd alleen dat voorkomt i.i.d. niet dat ze het alsnog doorsturen. Ik heb ook een tip gekregen om de individuele "lessen" steeds separaat te sturen en na 1 keer kijken weer te blokkeren maar ik wil eigenlijk dat ze nog eens terug kunnen kijken als ze dat willen dus daar gaan we niet voor kiezen. Misschien is het een idee om een soort certificaat te versturen als ze na het afronden van de cursus een soort "Toets" succesvol hebben afgerond. Dan laat ik ze alsnog (nog een keer) hun emailadres invullen om dat certificaat te ontvangen. Komt dat emailadres niet voor op mijn emaillist dan hebben ze het dus via derden ontvangen. Wat zijn jullie gedachten bij deze "oplossing"
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

23/12/2018 18:26:29
Quote Anchor link
Je zou het in ieder geval zo kunnen maken dat "de cursus" maar eenmalig doorlopen kan worden. Een evt. collega ziet dan de antwoorden van "de echte deelnemer" al staan, en dan is zo'n cursus toch minder "uitdagend".

IP tracking heeft ook andersom niet zo veel zin: het hele kantoor zit vaak "uit" achter hetzelfde IP-adres.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.