Wat arend hier allemaal meldt, is 100% waar. Ik zelf vind ook dat er op de website te veel dingen staan (voorbeeld: pagina in layout I t/m 100) waarbij het scriptje staat, zonder uitleg o.i.d. En kwam er ook 1 tegen die niet een superglobals gebruikte, dikke onzin dus. Ga ik ook zeker verwijderen als ik mijn verwijder systeempje af heb op de nieuwe site ;-)
Wat we kunnen afspreken met z'n allen, is dat we kijken naar onze richtlijnen, als we denken dat deze tutorial of script niet binnen deze richtlijnen ligt, melden we dat op het 'team only' forum (deze komt er ook dus) en bepalen we daarna wat we er mee gaan doen, met z'n allen. Het liefst heb ik dat elke tutorial of script blijft. Het liefst wil ik de auteur een e-mail sturen (wat straks automatisch kan) met een (automatische) melding dat het script niet aan de richtlijnen van phphulp voldoet. De auteur krijgt dan nog een kans om dit te fixen, en als hij dat niet binnen bijv. 2 weken doet, dat we het script dan de-activaten. Wat we dan kunnen doen, als we denken dat er nog enige reperatie op kan worden verricht, dat we dit dan zelf repareren (wie er zin/tijd voor heeft) en deze dan herposten op onze eigen naam ;-) Of moeten we deze gewon verwijderen omdat dit nu wel heel ver gaat ;)
Misschien moeten we ze in eerste instantie een kwalificatie geven, van staff uit. Potentiele scripters/webmasters op de hoogte brengen wat ze hier aan hebben. Geen democratische, maar gewoon van het team uit gegeven kwalificatie.
Ik ben er op zich ook wel voor om een paar totaal hopeloze scripts te schrappen, en de dubbele scripts in kaart te brengen.
Wat betreft het niet aan de richtlijnen voldoen: even een kort mailtje (evt via website) van een teamlid dat het niet is toegevoegd, met redenatie en ook welke punten wel voldoen (niet alleen nieuwe programmeurs de grond in stampen - belangrijk!). Repareren alleen wanneer het script echt iets zou toevoegen wat mij betreft.
het lijkt mij wel een goed idee dat scripts in eerste instantie in een ander gedeelte terecht komen waar de bezoekers niet bij kunnen
dan moeten de mods/admins bepalen of het goed genoeg is of niet
is het goed genoeg dan plaatsen, zo niet dan een bericht naar de maker sturen dat het niet goed is met eventuele op en/of aanmerkingen
Ik ben van mening dat je turtorial/script op enkele manieren uniek moet zijn. Er staan 5 layout turtorials in en ik vind ze allemaal van zeer matige kwaliteit.
De layout moet duidelijk en goed begrijpbaar wezen. daarnaast moet het voor iedereen toepas baar wezen en niet alleen in je eigen website (Als je het hier gaat posten.) Zodat niet alle gebruikers hun script moeten aanpassen zoe dat het bij hun werkt zoals het hoort.