Nee, ik gebruik windows als workstation, en als ik aan het webdevven doe ik dat lokaal, stukken sneller, debuggen gaat vele malen sneller zonder het gedoe van uploaden, met als minimale voordeel dat je gedwongen wordt je script iets meer portable te maken.
Kortom: niemand anders dan localhost maakt gebruik van die webserver :)
@Bart:
in de sapi map, in de map van php, hangt er even vanaf
X:\php\sapi
dan doe je toch wat verkeerd hoor, gewoon smb gebruiken en het is alsof je lokaal werkt
en mijn linux servertje reageert een heel stuk sneller dan mijn windows bak (als webserver iig)
maar dat zal ook wel komen omdat die linux bak de hele dag uit z'n neus zit te vreten ;)
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het evengoed in linux kan, maar het is gewoon niet nodig :)
Meestal dev ik in perl, snelheid is nooit een van de dingen waar ik me zorgen om maak of last van heb.
Network shares kan natuurlijk op veel manieren, en ik zou eerder naar nfs neigen maar het komt er op neer dat je dr een extra bak voor neerzet, en voor het grootste gedeelte van het debuggen heb ik dat gewoon niet nodig :)
ik merk gewoon dat m'n linux bak een heel stuk sneller reageert dan als ik een server op windows zet
het parsen zelf gaat ongeveer even snel maar voor hij begint te parsen bij een windowsbak is de linuxbak al klaar
en ik zie niet in waarom ik zou wachten als het niet hoeft :P
btw ik gebruik zelf meestal ftp voor netwerkshares, dat werkt perfect en lekker snel, gewoon proftpd erop, koppelen aan mysql en je hebt een heerlijk servertje :)
en die bak doet meer dan alleen webserver spelen hoor, het is ook direct een transparante firewall en proxy
(plus download bakje :P)
Ik zou verwachten dat het parsen bij een fatsoenlijk gecompilde bak sneller zou gaan. Maar het is hier geen punt van ergernis geweest. Grootst ergernis is dat apache en mysql standaard 20mb ram in beslag nemen.
dat het parsen op m'n werkbak sneller gaat dan op m'n server is ook niet zo vreemd
(er is een licht snelheidsverschil te merken tussen een P4 1.3Ghz en een Athlon 3400+)
en ram is idd ook een reden, mysql gebruikt op m'n windows bak standaard 40mb geheugen en 40mb swap, en voor apache is dat 10mb geheugen en 10mb swap erbij
daarmee zit ik nog niet aan m'n limiet maar toch, meer vrij geheugen is altijd prettig voor als je het even nodig hebt