Hallo,

Ik heb een formulier met een textarea en wat controle op invoer. Na het verzenden van het formulier en bij foute invoer wordt het formulier weer getoond met de waarden die opgegeven werden.
Voor tekstvakken, radio buttons, checkboxen etc laat het formulier precies zien wat er aangevinkt was en wat er eventueel in een tekstvak was ingevuld.
voorbeeld dat goed werkt:
<input type="radio" name="Vraag" value="Algemeen"<?php if (isset($_POST['Vraag']) && $_POST['Vraag'] == 'Algemeen') {echo "checked";}?>/>Algemeen<br/>

Alleen de invoer in een textarea die verdwijnt na verzenden formulier en bij het vinden van foute invoer. Dit is wat ik heb staan in het formulier voor textarea:

<textarea name="Bericht" rows="8" cols="20" value="<?php if (isset($_POST['Bericht'])) echo $_POST['Bericht'];?>"></textarea><br/>

...en dit werkt dus niet, want invoer verdwijnt na het verzenden en wanneer het formulier nog een keer getoond moet worden ivm fouten.

Hoe kan ik mijn textarea met ingevulde tekst weer laten zien??

Groeten,
zackat
na koffie en wat koek, de oplossing gevonden! :-)
probleem was: textarea kent geen value...

zo werkt het dus wel:
<textarea name="Bericht" type="text" cols="20" rows="8"><?php if(isset($_POST['Bericht'])){ echo $_POST['Bericht']; } ?></textarea>

Groeten,
zackat
<? echo $_POST['Bericht']; ?> is voldoende hoor :)
da ga nie so lekkah

ik heb het geprobeerd; krijg een foutmelding in mijn textarea in het formulier te zien :-) wel cool maar niet wat ik wil.

de melding:
Undefined index: Bericht in <b>C:\\WebServer\\Apache2\\htdocs\\contact\\temp.php</b> on line <b>463</b><br />

lijkt erop dat op het moment van submitten $_POST['Bericht'] niet bekend is, vandaar effe afvangen met isset

Gr
Zackat
heb je error_reporting(E_ALL); aanstaan?

want het is denk ik een notice?
jou manier is dan indd wel beter.
nee geen error_reporting(E_ALL) staan; ben erg nieuw in PHP en ken dat (nog) niet.

heb ffe voor je gechecked; was idd een notice.

maar eh...error_reporting(E_ALL), wat doet dat en waar zet je dat aan??
error_reporting(E_ALL); in mijn php file staan nu, maar geen idee wat ik zou moeten verwachten.

ik krijg geen error "gereported" :-) dus zal wel ok zijn met het formpie.

Gr
Zackat
Heb je wel
<form method='post'>??
dit heb ik staan:
<form action="" name="info" method="post">

en dit:
<textarea name="Bericht" type="text" cols="20" rows="8"><?php if(isset($_POST['Bericht'])){ echo $_POST['Bericht']; } ?></textarea>
Je hebt geen action.

<?php
echo "<form action=" . $_SERVER[SELF] . " name="info" method="post">";
?>
<?php
echo "<form action=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . " name="info" method="post">";
?>

Reageren