ga ik proberen;
heb gewoon zitten knutselen net en dat is niet handig om mee verder te gaan.
ik maak een andere tabel, en bedenk effe van te voren wat ik er eigenlijk in wil hebben :-)
of maakt dat niet uit en kan ik er later nog van alles bij doen?
persoonlijk denk ik dat een include functie hiervoor het makkelijkst is om mee te beginnen. zo heb je 1 hoofdpagina waar je alles in kan veranderen en 1000en pagina's die je in de hoofdpagina kan includen. zo heb ik vroeger ook altijd gewerkt.
De sub pagina's worden gewoon rouwe html bestanden en de hoofdpagina wordt een bijv. index.php hoe je naar een onderwerp linkt is dan: index.php?(variabel)=(jouw pagina vaak wordt het woord ID gebruikt. voor een uitleg hierover verwijs ik je door naar de tutorial die hier op de site staat:
@roland; ik denk wel dat ik het snap; maar dan zit je toch in de knoop als je iets zou willen gaan zoeken...
en als ik het goed heb, dan heb je op den duur best wel een hoop if-jes...
enne ik vind het ook niet erg om lekker moeilijk te beginnen ;-)
gaat over verzameling persberichten
ik weet natuurlijk niet of dit de manier van werken is maar:
id = id van bericht
titel=titel/onderwerp
datum=datum bericht
docnaam=naam van het bestand/document
pad=url van het document
trefwoord= enkele trefwoorden die in het bericht voorkomen waar later eventueel op gezocht kan worden.
Ik weet niet of de tabel nu goed is. Bij het maken ervan heb ik eigenlijk alles zo gehouden zoals het initieel werd aangeboden. Geen idee of InnoDB bijvoorbeeld goed is want zag genoeg andere db soorten zoals MyISAM etc.