Aankomende week zal ik me naar Friesland begeven voor een traning in het MSC te West-Terschelling. Terschelling dus ;). Ik zal daarom niet online zijn. En hier slotjes zeten.
Friesland, het land waar Den Haag wel duizenden kilometers verderop lijkt te liggen. Ik merk hier echt nooit iets van wat daar allemaal in de randstad gebeurt. Wees blij dat je naar zo'n touristisch eiland gaat (pas op: veel duitsers) en niet naar een of ander dorp. Er zijn friezen die fries spreken zoals wij nederlands, maar nederlands zoals wij frans. (ik neem aan dat mensen die verder komen dan tu es mon compain dit even niet lezen ^^,)

Zo, na mijn eigen friesland afgezeikt te hebben (en er is helemaal niets mis met friesland) moet ik je toch nog even veel plezier wensen :-)
Het is winter hoor. Nog steeds geen Duitser gezien :(.

Ik ga zo even New York aanlopen.
Nooit problemen gehad met Friezen.
Erg leuk gezelig gebeuren daar.
Helemaal in vergelijking met Rotterdam vandaag

Veel plezier
Veel plezier.

En zijn daar echt veel duitsers?
Naja, ach succes met je training.

Han
Terschelling is fantastisch!
Ben nooit in het vastland Friesland geweest (Oke, om de boot te pakken), maar zal vast ook fantastisch zijn.
Jelmer schreef op 20.11.2005 15:33
Friesland, het land waar Den Haag wel duizenden kilometers verderop lijkt te liggen. Ik merk hier echt nooit iets van wat daar allemaal in de randstad gebeurt.
Alsof wij mee maken wat er bij jullie gebeurt... :) Behalve dan dankzij die irritante weer-kneus van SBS... :)

Elwin
Elwin, je vergeet Domino Day. Gemeente Leeuwarden is wel zo hopeloos om dat een van de kenmerken van Leeuwarden te maken.

En natuurlijk wonen er prima lui in Leeuwarden. We hebben zelfs een Media Markt en een Subway. En over een paar maanden komt hier een bijna echte Apple Store. (architect van Apple uit frankrijk ontwerpt het pand)
Ik vergeet Domino Day? Ik zou het niet weten.. Ik moest afgelopen vrijdag de avond werken... :)

Maar als je zo begint dan vergeet jij bijvoorbeeld de TMF-awards, die al jaren plaats vinden in Ahoy'.
Om maar 1 ding te noemen... ;)

Elwin
Ja maar er is geen enkel land dat domino day heeft. En het is naast de elf steden tocht, die ook al een paar jaar niet meer is voorgekomen het enige internationale evenement in Ljouwerd.

En Leeuwarden is helaas ook bekend van Meindert Tjoelker.

Maar er is niets mis met Friesland. Ik woon 5 minuten van het station (cammingaburen) en vandaar rijd een trein ieder half uur (geloof ik) naar Groningen. En hebben jullie daar in Randstad nog NS? Hier is alles overgenomen door 'Noordned' wat nu weer heel erg samen werkt met 'Arriva'. Onze treinen worden volgend jaar allemaal rood :) Nu zijn ze nog groen.
China heeft toch ook een domino day? Het is toch zo'n beetje een wedstrijd tussen Nederland en China wie telkens het record breekt, maar de rest van de wereld interesseert het geen zak wie betere steentjes kan neerzetten en ook weer kan laten omvallen?

Maar leuk, Friesland! Hebben ze daar ook al kabel- en/of ADSL-internet, of gaat alles nog via de telefoonlijn? :p

Ik ben er nog nooit geweest ,maar ik ben gemaakt en getogen in Zeeland en dat vond ik heeeerlijk. Lekker rustig, frisse lucht, een achtertuin, ruimte, deuren en ramen open kunnen laten, ook als je weg bent, etc. Friesland zal hetzelfde zijn beeld ik me altijd maar in :)

Trouwens, hier in de randstad is het helaas nog erg vaak NS. Maar de bussen worden meer en meer overgenomen door Connexxion en ik verneem geruchten dat de trein ook beconcurreerd gaat worden ;)

Reageren