<?php
include("dbase.php");
if($query = mysql_query("SELECT recordid, title, introtekst FROM artikelen ORDER BY recordid DESC"))
{
while($artikel = mysql_fetch_assoc($query))
{
echo '<h6>'.$artikel["title"].'</h6>';
echo '<p>'.$artikel["introtekst"].'</p>';
}
}
else
{
echo mysql_error();
}
?>
M.b.v. bovenstaande code worden de titel en de introtekst van alle artikelen in aflopende volgorde in een tabel op mijn idex.php geplaatst.
Op die index.php heb ik 9 tabellen gemaakt(3x3) en ik wil graag de "title" en "introtekst" van de 9 hoogste "recordid's" aflopend en afzonderlijk in deze 9 tabellen plaatsen. Ik kom er gewoonweg niet uit, hoop dat iemand mij wil helpen,
Eddie
@ Jan
Let op, hij heeft 3x3 tabellen (zal wel 3 horizontaal en 3 vertikaal betekenen) Dus op die manier van jou zal het niiet helemaal goed worden weergegeven. Hij wil het in die tabellen van hem hebben...
Kan je een voorbeeld van je tabelstructuur geven, dan kan de code daar op worden aangepast.
Het zijn geen 3 horizontale en 3 verticale tabellen, maar 3 kolommen en 3 rijen :) Je opent maar 1 keer de table tag ;)
<?php
include("dbase.php");
if($query = mysql_query("SELECT recordid, title, introtekst FROM artikelen ORDER BY recordid DESC"))
{
$count=0;
echo "<table><tr>";
while($artikel = mysql_fetch_assoc($query))
{
$count +=1;
echo '<td>'.$artikel["title"].'<br>'.$artikel["introtekst"].'</td>';
if ($count == 3 || $count ==6){
echo '</tr><tr>';
Ja, maar dan moeten we nog even preciezer zijn. In het tabelvoorbeeld dat je geeft zitten 9 <td>'s.
3 x 3 tabellen met 9 cellen per tabel. Betekent dat dat je altijd 81 artikelen in aflopende volgorde wilt laten zien?
Dus in de eerste tabel titel en introtekst 1 - 9, in de tweede 10 - 18, enzovoort?
quote van topic:
Op die index.php heb ik 9 tabellen gemaakt(3x3) en ik wil graag de "title" en "introtekst" van de 9 hoogste "recordid's" aflopend en afzonderlijk in deze 9 tabellen plaatsen. Ik kom er gewoonweg niet uit, hoop dat iemand mij wil helpen,
Eddie
Hij wil dus maar 9x wat weergeven en dat kan met elke <td> (waren er 9 zoals je al aangaf Jan) dus het betrof blijkbaar niet tabellen, maar cellen.. :D
@ Robert: haha, het vinden van de oplossing duurt vaak korter dan het verkrijgen van een goede probleemomschrijving hè ;-)
Haha, ja, daar heb je gelijk in.. ik had de oplossing al zo ongeveer klaar, toen voor mij ook echt duidelijk werd dat ik het goed had opgevat.
Maar dat is niet erg, want dan kan ik mooi oefenen.. (ben ik zo nu en dan nog hard nodig)
Je oplossing is btw bijna hetzelfde, alleen de if functie van jou is korter, en als je de tabel met meer records wil uitbreiden is die van jou flexibeler :)