Ik heb dit script:
<?php
# Bericht uit de url halen
echo $_GET['titel'];
?>
Met de link: index.php?titel=hier het verhaal

Maar weet iemand hoej e dit 2x kan doen? Gewoon:
<?php
# Bericht uit de url halen
echo $_GET['titel'];
echo $_GET['titel2'];
?>

Maar wat wordt de url dan?
index.php?titel=hier&titel2=daar
index.php?titel=bladerdebla&titel2=gompiedompie
@ Richard: overigens zijn spaties in url's niet toegestaan. Als je dat wel wilt, moet je gaan werken met urlencode () en urldecode ().

Zie PHP Manual
SanThe schreef op 28.11.2005 12:23
index.php?titel=bladerdebla&titel2=gompiedompie

Jammer SanThe, net te laat :P
als je spaties intypt worden die toch automatisch vervangen door %20 ?
Inderdaad, en twee spatie's door %40 dacht ik. Alleen let er dan wel op dat je in je link (<a>) wel die %20 zet, anders werkt het niet ;)...
Jip schreef op 28.11.2005 14:33
Inderdaad, en twee spatie's door %40 dacht ik. Alleen let er dan wel op dat je in je link (<a>) wel die %20 zet, anders werkt het niet ;)...

Die vind ik wel leuk. (%40) Het is helaas niet waar. %20 is gewoon een hexdecimale vorm en is de waarde 32 en dat is een spatie %40 is 64 en dat is een @. Twee spaties is %20%20.
pagina.php
?
eersteding=waarde
&
tweededing=waarde2
&
derdeding=waarde3

zoals je ziet begin je met een vraagteken
dan gaat het alsmaar door met &'s
letop: een url kan maximaal 255 karakters bevatten d8 ik,
dus gebruik POST voor grotere doeleinden
Although the specification of the HTTP protocol does not specify any maximum length, the practical limit is 2,083 characters, with no more than 2,048 characters in the path portion of the URL. These are the restrictions currently enforced by Microsoft Interet Explorer, which is still used by a sizeable majority of all users.

Hoe het voor de rest van de browsers is, weet ik niet. 255 lijkt me in ieder geval nogal krap.
Waar heb je dat stukje tekst vandaan?
Ik hoop niet van de Microsoft website.
Microsoft Interet Explorer
n vergeten :D

Reageren