Hoi, daar ben ik weer een keer.
Ik heb een vraag, waar ik me eigenlijk best wel klote bij voel. Want het lukt me steeds niet om me aan mijn concepten te houden, of uberhaupt een concept uit te werken. Elke keer als ik weer een goed idee heb, om zo weer verder te gaan aan mijn CMS (die voor zover af is perfect werkt) dan loopt het helemaal in de soep omdat ik na een tijd geen zin meer heb. Kan iemand me helpen met het organiseren vna mijn concepten, of een tip geven hoe ik toch bij mijn concept blijf.
Trouwens hoe maken jullie je concepten, hoe werken jullie ze uit ?.
Ik vind het echt jammer dat het me steeds weer niet lukt, aan mijn programmeer kennis ligt het cker niet, ik werk voor gevorderde bedrijfen om cms systemen te maken, maar met mijn eigen projecten loopt het steeds stuk.
@ SulfeR: dat vind ik wel symphatiek van haar! Als mensen mij vragen waarom ik het zo leuk vind dan vergelijk ik het meestal met een cryptogram. Een probleem met een script is ongeveer hetzelfde als een cryptogram waar nog 1 woordje aan ontbreekt. En de sport is natuurlijk om dat ene woordje te vinden. Als je het zo vertelt aan mensen die niet programmeren (dreuzels, heten die geloof ik) dan snappen ze de kick wel een beetje.
Krijg je dan niet heel veel gezuer over veel ruimte dat jou systemen in beslag nemen ?
Verder zal het een goeie oplossing zijn.
De functies komen allemaal (per categorie) in een bestand. En alle fomulieren en tabellen (weergave van data) in apparte bestanden. Soms zit je dan wel op 50 bestandjes, maar zo weet ik wel altijd mijn kleine foutjes snel te vinden en aan te passen zonder dat de rest van de pagina's daar last van heeft. En je kan dezelfde formulieren op meerdere pagina's gebruiken (lees: includen) dus zo gezien bespaart het ruimte.
@Jan: De manier van aanpak is inderdaad heet subject orientated, maar het resultaat is toch een lib.scriptlib.php (daar was ik toevallig ook laatst mee bezig) met allemaal functies zoals addScript, editScript, moveScript, addVersion e.d. die zelf alleen maar true/false terug kunnen geven. Zo kan je makkelijk verschillende formulieren er aan kopellen (in mijn geval een die werkt via AJAX en een voor diegenen liever geen javascript en snelheid hebben :) )
Ik heb trouwens ook nog een programmatje genaamd Omnigraffle, wat ik veel gebruik om mijn database-idee uit te tekenen. Even googlen zal denk ik de beste manier zijn om een indruk te krijgen.
nou ik ben gewoon begonnen.. eerst in html, toen dacht ik dat moet simpeler kunnen, een paar boeken van php gekocht... wat avonden gelezen. wat kant en klaar spul geprobeerd, gedacht niet leuk ik wil meer zelf, nog meer boeken gekocht.. toen gewoon lekker gaan hobbieen, niets geen concept, gewoon elke keer verzin ik iets leuks of niet. ook wel eens wat vraagjes hier gedumpt en weer verder geholpen... niets geen concept nodig dus... flauwekul hahahaha
Ja, zoals ik, en dan ook nog een vriendin er tussen door :P.. wordt lastig hoor. het voordeel is dat me vriendin nu ook php aan het leren is :P ze wil weten wat ik nou zo leuk vind :P
wat een grapjas :P
OMG
Ze begaat een grote fout gehehe :p
Dat heeft mijn vriendin nou weer niet. die heb er 0,0% intresse in.
@Jan: Ik denk dat je op google/sourceforge/versiontracker moet zoeken naar "UML". Dan kom je aardig wat van dit soort programma's tegen.
@Willem-Jan: Als hobbieist is er niets mis met deze instelling. Ik moet toegeven dat ik er zo ook in ben begonnen. Tegenwoordig plan ik wel eerst een groot gedeelte, maar vroeger was het meer van "wat zal ik nu eens even gaan inbouwen".
[quote=SulfeR schreef op 01.12.2005 22:16]Ja, zoals ik, en dan ook nog een vriendin er tussen door :P.. wordt lastig hoor. het voordeel is dat me vriendin nu ook php aan het leren is :P ze wil weten wat ik nou zo leuk vind :P
wat een grapjas :P
OMG
Ze begaat een grote fout gehehe :p
Dat heeft mijn vriendin nou weer niet. die heb er 0,0% intresse in.[/quote]
Mijnes ook niet, maar ze wil mee maken wat ik allemaal doe, en waarom ik het zo leuk vind.
Volgens mij heeft zij zich er bij neer gelegd hoor ^^ :P
@Ilka: Het heeft geen zin om in het rond te programmeren als je met een project bezig bent als ik.
Er hangt een salaris vanaf, en ik wil dit project gewoon erg goed doen. Ook al is het soms moeilijk, ik blijf stug door tikken :)
En nee ik ben dus geen hobbieist :)
@Jelmer: Nice proggie, ga het cker een keer gebruiken. :)