Is het mogelijk om een script te maken zodat SQL data ophaalt vanaf een map in windows. Dat betekend dat als ik een bestand in deze map plaats dat deze meteen word toegevoegd aan de database. Is het dan ook mogelijk om per submap die in deze map zit aparte rechten toe te kennen??? Alvast bedankt.
Wil je de hele map en het hele bestand in mysql zetten? Of alleen een link naar deze map/betand?
Je kant wel een scriptje maken dat de filename en mapname in een database opslaat. En dan ligt het er aan voor welk doel je het gaat gebruiken, maar je kan ook de rechten via je database regelen. Rechten met gebruikers toch? Of ben doel je chmod?
ik heb een dataabase gemaakt op een pc (draait als webserver) en zodra ik bestanden in de desbetreffende map plaats (op diezelfde pc) moeten deze automatisch worden toegekend in de database...
je kan met opendir() een map openen, met readdir() uit lezen
Dan kun je ook daar files uit halen en toevoegen aan je database.
Maar om hele files toe te voegen.. dan wordt je database op den duur wel trager, dan dat je alleen links naar files legt, en deze bijvoorbeeld verplaatst naar een andere map
en dan moet je nog een scriptje hebben dat of om de minuut kijkt of er files toegevoegd zjin, maar je kan dat vlgs mij het beste zelf lanceren na iederen upload. Tenzij je natuurlijk heel vaak iets upload of dat door andere laat doen.