Ik ben al een geruime tijd naar een goede tut van een login script met sessions & cookkies ik heb eens over de site zitten zoeken maar kan niet echt ieets vinden, vandaar de vraag of er hier toevallig iemand een goede tut heeft van zoon login script.
je kunt email nooit compleet valideren! (i.v.m. de tijd). Je kunt een email adres wel valideren op het volgende:
- of er uberhaupt een . en een @ in voorkomt. zo niet dan kan het geen email adres zijn.
- met regular expression controleren of er geen ongeldige tekens zijn ingevoerd, zoals $#^&*(.
- Het adres 'splitten' het het domein wat achter de @ staat proberen te connecten via sockets op poort 80 (standaard poort waarop een server zijn inkomende connecties ontvangt).
Dat zijn de meest mogelijke validatie die nut hebben. Je eventueel een applicatie kunnen schrijven die het email adres accepteert indien er binnen 45 minuten geen notificatie mail is terug gestuurd met dat de mail niet is aankomen. Maar dat is gekkenwerk.
?
Onbekende gebruiker
11-12-2005 18:02
Ik bedoel eigenlijk dat het script een e-mail met een validatie code naar iemand e-mail stuurt en dat die gegene dan een link krijgt om zijn account te activeren.
hey marco ik heb je een mail gestuurd met m'n e-mail adres
voeg me ff toe.
@ Devoney
- Het adres 'splitten' het het domein wat achter de @ staat proberen te connecten via sockets op poort 80
met strstr kijken wat achter de @ staat en dan?
ik wist wel dat zoiets mogelijk was, kan je eens een voorbeeld laten zien?
strstr(); is inderdaad makkelijk. Dit voorkomt het gebruik van een array.
<?
//het email adres
$email = '[email protected]';
//het domein
$domain = strstr ($email, '@');
//maak een socket aan die port 80 opent van het domein
$fp = fsockopen('www.'.$domain, 80, $errno, $errstr, 30);
if(!fp)
{
echo 'Het domein bestaat mogelijk niet';
}
else
{
echo 'het is gelukt om te connecten met het domein';
}
?>
Dit zou als het goed is moeten werken, ik heb het zelf niet getest. er zijn geloof ik meerdere opties om dit te doen maar ze komen op hetzelfde neer: response krijgen van poort 80 van een server. Want 99% van de websites draait op poort 80.
dit zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn:
<?
//het email adres
$email = '[email protected]';
//het domein
$domain = strstr ($email, '@');
//verkrijg het ip van het domein
$errors = 0;
if(!gethostbyname('http://www.'.$domain))
{
$errors = $errors + 1;
}
if(!gethostbyname('http://'.$domain))
{
$errors = $errors + 1;
}
if($errors > 1)
{
echo 'Het domein is niet correct!';
}
?>
Dit zal ook werken als het goed is. Je probeert hier het ip adres van de website te verkrijgen. Indien dit niet lukt kun je er van uitgaan dat het domein niet bestaat of momenteel niet actief is.