Ik ben met mij site bezig en ik zit met een probleempje, ik heb een script waarbij je 2 datums moet opgeven en dan rekent het script uit hoeveel dagen/weken/maanden er tussen die twee datums zitten.
Het liefste zou ik een klein voorbeeld scriptje willen hebben.
Kan je iets duidelijker zijn? werk je met een database? En welke tijden heb je het precies over. We werken nu met maar 2 data, en ik heb je al laten zien hoe je kan controleren of de 2e datum kleiner is dan de 1e datum..
Maar dat is dus niet de bedoeling.. graag wat meer info.
En ik maak een management systeem voor een camping, dus als er een klant bij de balie staat en die zegt:'Ik wil graag een bungalowhuisje huren van 12-09-2005 tot 18-11-2005 huren' dan vuurt de balie medewerker een query af op de database en die komt terug met het resultaat: Huisje 1, 3, en 6 zijn nog vrij die tijd. de rest is al volgeboekt.
Maar ook dat als er geen plek meer is als hij dan ook een melding geeft als de camping vol is.
Hij bedoelt dat als iemand die bijvoorbeeld van 2 uur tot 4 uur boekt er niet iemand kan zijn die van 3 uur tot 5 uur op dezelfde plek (ik neem aan dat je per plek werkt) een plaatsje kan reserveren.