Haha, het booten is bezig.. kan niet alles tegelijk.. denken terwijl ze aan het starten zijn is niet heel gemakkelijk.. :P probeer maar eens een spel te spelen ofzo, terwijl je computer aan het booten is :P
Haha mensen het werkt toch niet helemaal perfect in combinatie met mijn script.
Want als ik een een record toevoeg kom hij tog nog dubbel voor, omdat de dag niet veranderd maar wel de uren ^^'.
Ik heb in me database mijn Datum veld een INT(10) gegeven en met een time() vul ik hem in. Heb het ook al geprobeerd met DATE functie maar dan is de standaardnotatie yyyy-mm-dd
Ik zou graag een optionbox willen met dd-mm-yyyy formaat. Eventueel een optionbox met alle dagen van het jaar of van de data's die in de database voorkomen. Miss dat ik wel evetueel een andere oplossing al heb.
Maar ik zou het fijn vinden als iemand me hier mee kan helpen.
Die DATE is de enige juiste. Dat jij iets anders op je scherm wilt tonen, staat daar los van. Daar heb je de functie DATE_FORMAT() in MySQL weer voor. Vergeet dus s.v.p. die INT() die je nu gebruikt. MySQL (en andere databases) hebben zo veel leuke, handige en snelle datumfuncties, die wil je echt niet weggooien!
Wanneer jij drie selectboxen hebt voor de dag, maand en jaar, dan krijg je deze op de server als $_POST['dag'] , $_POST['maand'] en $_POST['jaar'] binnen. Zet het vervolgens (na controle) in de juiste volgorde en klaar ben je:
<?php
$datum = $_POST['jaar'].'-'.$_POST['maand'].'-'.$_POST['dag'];
?>